Harley Davidson m fl glidarhojar

Många svordomar kring amerikansk ingenjörskonst idag.. 😂

Ett "entimmesjobb" med att byta bromsbelägg fram (bak byttes tidigare i veckan) samt montera sissybar (med tillhörande skenor), så damen vill åka med, tog 3 timmar. Trångt utav h-vete under bakskärmen med trilskande skruvar i alla dess storlekar. Tålamodsprövande minst sagt...😅

Den enda glädjen var att bromsnipplarna, som såklart var sönderdragna an ngn tidigare klåpare, och satt fast nu släppte efter tre dagars behandling med WD40. Förhoppningsvis kommer de nya nu i veckan så jag kan byta bromsvätskan också.

IMG_9165.jpegIMG_9167.jpeg

Last edited:
Många svordomar kring amerikansk ingenjörskonst idag.. 😂

Ett "entimmesjobb" med att byta bromsbelägg fram (bak byttes tidigare i veckan) samt montera sissybar (med tillhörande skenor), så damen vill åka med, tog 3 timmar. Trångt utav h-vete under bakskärmen med trilskande skruvar i alla dess storlekar. Tålamodsprövande minst sagt...😅

Den enda glädjen var att bromsnipplarna, som såklart var sönderdragna an ngn tidigare klåpare, och satt fast nu släppte efter tre dagars behandling med WD40. Förhoppningsvis kommer de nya nu i veckan så jag kan byta bromsvätskan också.

View attachment 530241View attachment 530242
Ajajaj. Vågar man fråga vad dom kostade? Allt verkar vara extra dyrt till harley.

Jag sökte på google efter "1993 sportster tracker" och hamnade på en sida med så många Harlysar att jag dom inte fick plats på skärmen. Det finns så många olika varianter och årsmodeller, jag vill ha dom allihop! Jag kan inte bara bestämma mig för EN harley, jag måste ha FLER. Men jag har redan för många hojar än vad jag har tid och ork att köra. Det är nåt fel på mig. Vilken typ av terapi hjälper mot sånt?

Harlysar.jpg

Jag ser en Dyna wide-glide, och en tracker, och sportster, och .. fan finns det inte nån slags Harley-tapet jag kan tapetsera sovrummer med? Jag tror att värmen gjort att en säkring gått i huvet på mig. Kanske en ... stroke?

Vilken tur att jag inte är rik, jag hade drunknat i hojar.

Jag sökte på google efter "1993 sportster tracker" och hamnade på en sida med så många Harlysar att jag dom inte fick plats på skärmen. Det finns så många olika varianter och årsmodeller, jag vill ha dom allihop! Jag kan inte bara bestämma mig för EN harley, jag måste ha FLER. Men jag har redan för många hojar än vad jag har tid och ork att köra. Det är nåt fel på mig. Vilken typ av terapi hjälper mot sånt?

View attachment 530249

Jag ser en Dyna wide-glide, och en tracker, och sportster, och .. fan finns det inte nån slags Harley-tapet jag kan tapetsera sovrummer med? Jag tror att värmen gjort att en säkring gått i huvet på mig. Kanske en ... stroke?

Vilken tur att jag inte är rik, jag hade drunknat i hojar.
All I say is;
@sportbike gör inte sitt jobb!

Beläggen kostar runt 300:- och nipplar 30:- så ingen större kostnad 🙂
Inte original då? Och passar dom bra?

Jag köpte nyligen ett par broms & kopplings handtag från Amazon, men måste lämna tillbaka dom, profilen stämmer fint men dom är ca 1 mm för tjocka.. Och då skulle dom passa 1996-2017 Dyna.

Inte original då? Och passar dom bra?

Jag köpte nyligen ett par broms & kopplings handtag från Amazon, men måste lämna tillbaka dom, profilen stämmer fint men dom är ca 1 mm för tjocka.. Och då skulle dom passa 1996-2017 Dyna.
Handlade på Customhoj.se
Har köpt fler saker där och varit nöjd varje gång, beläggen passade perfekt 😊

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back