Jo, 12 papp efter skatt eller så. Helt ok jämfört med att ta studiemedel och få 7k.Chris Ash skrev:Då får man iofs betalt i 5 av de åren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, 12 papp efter skatt eller så. Helt ok jämfört med att ta studiemedel och få 7k.Chris Ash skrev:Då får man iofs betalt i 5 av de åren.
mb skrev:Jo, 12 papp efter skatt eller så. Helt ok jämfört med att ta studiemedel och få 7k.
Markus skrev:Så här står det i DN:
(http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=350127)
Är den här uppgiften fel? Jag hade dock fel, det är inte 150:- de kräver, det är 145:-.
Ja självklart är det sant det som du läser i tidningarna!!!!!! och ledarskribenten Peter Wolodarski påhopp på Byggnads kollektivavtal och lönesystem.......![]()
Om nu Svenska byggnads arbetare ska samsas med denna utländska arbetskraft som enligt säkra källor tjänar 35 kronor per timme när skatten är dragen och arbetstider på 56 timmar per vecka så kommer dom Svenska byggbolagen gå i konkurs ett efter ett!!!
Då Löner och arbetstider är några av det lettiskägda företagets konkurrensfördelar. Skatt är vara en annan.
Enligt skattemyndigheten betalar varken Baltic Bygg eller Laval un Partneri källskatt eller sociala avgifter i Sverige. Det låter ju lysande!!!
*KTM Mannen* skrev:Ja självklart är det sant det som du läser i tidningarna!!!!!! och ledarskribenten Peter Wolodarski påhopp på Byggnads kollektivavtal och lönesystem.......![]()
*KTM Mannen* skrev:Om nu Svenska byggnads arbetare ska samsas med denna utländska arbetskraft som enligt säkra källor tjänar 35 kronor per timme när skatten är dragen och arbetstider på 56 timmar per vecka så kommer dom Svenska byggbolagen gå i konkurs ett efter ett!!!
*KTM Mannen* skrev:Enligt skattemyndigheten betalar varken Baltic Bygg eller Laval un Partneri källskatt eller sociala avgifter i Sverige. Det låter ju lysande!!!
SportHoj.com´s samlade rödingar skrev:Svammel... gnäll.... svammel
Massiv företagsflykt? Låter taget från SAF/Moderaternas skrämselbroschyr 1A.Gixxer-Anders skrev:massiva företagsflykt ut ur landet
Gixxer-Anders skrev:...
Min fråga är: Vad är regeringens och fackets åtgärder för att hindra den massiva företagsflykt ut ur landet som pågått flera år? Hur många arbetare blir inte arbetslösa på grund av detta? Detta torde vara ett bra mycket större problem.
t-rex skrev:Hur massiv är den egentligen? Att driva företag i sverige är som bekant förhållandevis billigt.
t-rex skrev:De som vrålade högst om utflyttningar på det glada 90-talet var väl Ericsson? Det gick sådär vill jag minnas. Har de fått sålt sin halvtomma skrapa i London än?
Är det något som är en myt så är det den "massiva företagsflykten".Markus skrev:Är inte det en myt?
sgtpepper skrev:Är det något som är en myt så är det den "massiva företagsflykten".
Här är förresten lite länkar:
Sverige har bäst företagsklimat i EU
Stockholm är Europas mest dynamiska region
Finland och Sverige ligger i topp i Europa

Markus skrev:...
Och hur mycket produktion har de kvar i Sverige...?
t-rex skrev:Som jag sade, tillverkning finns det andra som är billigare på.
t-rex skrev:Som jag sade, tillverkning finns det andra som är billigare på.
Markus skrev:Och arbetsgivaravgifterna i Baltikum är mycket högre än i Sverige, eller?
Gixxer-Anders skrev:jahaaaa, så det viktiga för dig är att företagen behåller sitt säte i sverige. Att man lägger produktion och vinster utomlands har ju ingen betydelse alls?
Jag antar att du inte driver företag själv?t-rex skrev:Nej, det viktiga för mig är att man slutar slänga sig med fraser om att det går inte att driva företag i sverige, att allt är skitdyrt, att dom[tm] är emot oss och att det finns en massiv företagsutflytt. Massa jävla gnäll.
Låter som en smart lösning..t-rex skrev:Vi har en fri arbetsmarknad i EU. Tycker man att det är för dyrt att driva företag i Sverige får man väl flytta. Det går färjor från Helsingborg var 20e minut.
Gixxer-Anders skrev:Jag antar att du inte driver företag själv?
...
t-rex skrev:Det är ett fullkomligt felaktig antagande.
Gixxer-Anders skrev:Får man fråga hur pass stor verksamheten är?
t-rex skrev:4 pers, omsättning 4-5 miljoner. Förhoppningsvis.... är ju ett par veckor kvar...
Edit; 3 miljoner är väl närmare sanningen i "riktiga" pengar, resten är mest pengaflyttande till olika konton.
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |