Har hantverkare för bra lön

Har hantverkare för bra lön

• Antal röstningar
    0
t-rex skrev:
Gnällandet kommer från alla håll. Hur orkar folk?

Jag vet inte vad du menar men min poäng är att ungefär halva tråden avhandlat Byggnads försök att inskränka den arbetsmarknad du skriver om.

Markus skrev:
Jag vet inte vad du menar men min poäng är att ungefär halva tråden avhandlat Byggnads försök att inskränka den arbetsmarknad du skriver om.

Det är väl generellt dags för folk att sluta gnälla och vakna upp och lukta på de där jävla blommorna, för att använda ett hollywoodskt uttryck.

Edit blind...

Last edited:
t-rex skrev:
Det är väl generellt dags för folk att sluta gnälla och vakna upp och lukta på de där jävla blommorna, för att andvända ett hollywoodskt uttryck.

Jag vet fortfarande inte vem eller vad du menar.

Markus skrev:
Det är alltså lögn? Kan du inte då vara vänlig och visa din källa?

EU, du vet att vi är med där va? Bra eller dåligt? Annan diskussion.

Vad har du för källa på det här då? Detta strider mot lagen?
Du kan inte hålla på och slänga dig med en massa obekräftade uppgifter.

Ja du vad ska man säga :va Har du inte bättre att komma med!!! :tummenupp

Du kan ju själv läsa så sök,info kommer från Byggnads!!!!! :7peta

*KTM Mannen* skrev:

Tror du på fullaste allvar att Sverige kan isolera sig från omvärlden och överleva? Ska vi införa kommunism och femårsplaner? Revolution? Eller?

Okej! Fan, jag börjar tro på Markus, killen har sunda idèer. Imorrn går jag in till chefen och begär en lönesänkning till Lettisk nivå, hoppas alla ni andra som GÖR nåt om dagarna hakar på så vi får fart på det här landet nån gång!

Skulle vara kul att se reaktionen på det svenska folket om det började jobba polska sjuksköterskor,Nigeranska läkare,lettiska brevbärare,indiska bönder,ryska sophämtare osv osv Alla med kollektivavtal ifrån sina länder konkurerandes om ditt och mitt jobb,förmodligen under 10% av din och min lön.Vad skulle hända? ja det är inte så svårt att förstå.Det Svenska folket blir utblottat! Den svenske direktören blir ännu rikare.Jag kan ju klart förstå att de flesta svenskar som ngn gång har anlitat en hantverkare tycker att det är dyrt!.Men sen om man tänker på att den killen har en familj att försörja,Amorteringar osv osv så det blir det inte så jävla mycket kvar!
Tyvärr så är ju den här cirkusen igång och förmodligen så kommer ju alla jävla riksdagsmän med löner över 40k i mån se till att det här löser sig till konkurerande letters fördel.Och sen är det fritt fram för alla polacker,estländare osv osv att fritt lägga bud på ombyggnaderna av deras jävla flådiga skärgårdslandställen.
Ja ja men vi svenska hantverkare kan ändå finna tröst i att kvaliteten blir därefter och att göra om det som de här billiga rallarna har gjort kommer att kosta det dubbla!
Så blir det,var så säkra!
Kalla inte en hantverkare för lågutbildad! Kanske för ngn med ett "lågstatus" jobb.Det vi har lärt oss hittar man inte i någon bok och det vi lärt oss har kommit av år med problemlösning och hårt jobb!
Det var vad jag har att säga ,Fan vad lack jag blir på alla idioter som inte tänker längre än vad näsan är lång
:fatta!

*KTM Mannen* skrev:

Du har alltså ingen källa alls? Du har suttit med dina bittra arbetsskadade LO-polare och fantiserat ihop något, låt fulspriten vara nästa gång så kanske ni hamnar närmre sanningen. Varför skulle jag tro på Byggnads, som är part i målet - och inte på samlad medierapportering?

Markus skrev:
Du har alltså ingen källa alls? Du har suttit med dina bittra arbetsskadade LO-polare och fantiserat ihop något, låt fulspriten vara nästa gång så kanske ni hamnar närmre sanningen. Varför skulle jag tro på Byggnads, som är part i målet - och inte på samlad medierapportering?
Ja för det har ju mamma lärt oss, ALLT som står i tidningarna och sägs på nyheterna i tÄvE är SaNT!! :tummenupp
//Tobbe

Texas Ranger skrev:
Blabla....inskränkta floskler....blabla....smygrasist...blablablabla....förutfattande meningar....blabla....
Fan vad lack jag blir på alla idioter som inte tänker längre än vad näsan är lång
:fatta!
Precis. Tänk lite längre än näsan räcker.

valmers skrev:
Precis. Tänk lite längre än näsan räcker.
Jag antar att du känner personen eftersom du så självsäkert kan göra ett uttalande som låter som fullständig mundiare?
Hur kan du sitta inne med all denna info?
Är du spion eller har du bara helt enkelt jävligt kort näsa?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Ja för det har ju mamma lärt oss, ALLT som står i tidningarna och sägs på nyheterna i tÄvE är SaNT!! :tummenupp
//Tobbe

Absolut inte, men om man påstår att en uppgift är helt fel borde man väl kunna åtminstone försöka förklara vad som är felaktigt? Att bara säga fel, fel, fel och inte presentera sin egen teori utan bara upprepa "fel, fel, fel" - samtidigt som resonemanget stämmer väl överens med sin egen inskränkta pro-LO uppfattning är inte trovärdigt.
Det rapporteras en massa trams i tidningarna, det är korrekt.

Förresten fick inte Skandiacheferna mer än 10.000/månad i pension, det tycker jag är ganska rimligt med tanke på deras position. Några lägenheter fick de heller aldrig. Dessutom har Saddam flytt fängelset och tagit över Iran nu. Hur jag vet det? Jag bara vet det.

tobbeviking skrev:
Jag antar att du känner personen eftersom du så självsäkert kan göra ett uttalande som låter som fullständig mundiare?
Hur kan du sitta inne med all denna info?
Är du spion eller har du bara helt enkelt jävligt kort näsa?
//Tobbe
Jag sitter inne med en gnutta sund förnuft, och en benhård tro på en fri marknad. Historien har visat att protektionism endast slår tillbaka på en själv i ett längre perspektiv.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla