Har du åkt fast i år, Poll-is

Jag har

• Antal röstningar
    0
Inte åkt fast med båge(ännu fast då får de jobba lite) men med bilen fick jag betala 1200kr i våras när 90 skylten byttes mot 70 och jag inte bromsade aktivt utan bara släppte på farthållaren. Så numera försöker jag att köra lagligt(+10%) med bilen, det är ju ändå så tråkigt.

<Fri fart för motorcyklar, är det inte så?>

Vart av med lappen för 3 veckor sen.
Det hände på E4:an utanför Ikea.
Körde 127 på 90-väg. 1 månads indragning.
Nu är det bara en vecka kvar till jag får köra med mitt pass, enda leg jag har nu när lappen är väck.

Fråga till rutinerade huliganåkande mc-åkare som tidigare fått lappen indragen:
Är det samma körkortsgräns dvs 30 över gällande hastighetsbegränsning på 50-sträckor och uppåt?
Eller finns det några andra hakar som man borde känna till när man får tebax lappen?

JA....Tre timmar in på mc-säsongen,blev jag stoppad för fortkörning :mad: lappen rök i tre månader.

EBS skrev:
3000 mil, mestadels stadstrafik och jag har inte ens blivit invinkad. :)
3000 mil på en skitraka, helt otroligt många mil, dom flesta här kör nog inte ens 500 mil om året med tung mc.

Hulken_1 skrev:
Vart av med lappen för 3 veckor sen.
Det hände på E4:an utanför Ikea.
Körde 127 på 90-väg. 1 månads indragning.
Nu är det bara en vecka kvar till jag får köra med mitt pass, enda leg jag har nu när lappen är väck.

Fråga till rutinerade huliganåkande mc-åkare som tidigare fått lappen indragen:
Är det samma körkortsgräns dvs 30 över gällande hastighetsbegränsning på 50-sträckor och uppåt?
Eller finns det några andra hakar som man borde känna till när man får tebax lappen?

1. Se till att du har lämnat in nytt kk tillstånd INNAN du börjar att köra igen.

2. Du kommer att vara på prövotid i 2 år.

Blev av med körkortet efter att ha kört om en civilsnut kl 02 på motorväg med bil i 162 km/h :gråta :mad: Fyra månadet blev jag av med det...

McB skrev:
Bara amatörer som åker fast. :p

Nej då, även vi otursförföljda stackare drabbas ibland. Totalt 5200 kr har jag sponsrat polisen med under en tvåårsperiod. Det är väl inte så illa!?!?!? :D

GSXR1100R skrev:
3000 mil på en skitraka, helt otroligt många mil, dom flesta här kör nog inte ens 500 mil om året med tung mc.

Har budat i 4 månader så där blev det ju några mil. ;)

GSXR1100R skrev:
1. Se till att du har lämnat in nytt kk tillstånd INNAN du börjar att köra igen.

2. Du kommer att vara på prövotid i 2 år.

Man får väl inte ny prövotid efter att man har blivit av med kortet eller? Ifall det inte var under dom första två åren då...

Mcbudet skrev:
Inte sponsrat polisen med en krona i år!

och jag kör för fort , mot enkelriktat,mot rött, i trappor och genom parker och allt det där som vissa har att klaga på :hej

även lite fram hjulsåka och bakhjulsåka
och allt detta bara i dag mellan 7:30 och 10:00 :squid
Jävla huligan. :mad:

:hej

Wow. 62.98% av oss som röstat har inte åkt fast i år.

Har ni förresten tänkt på att hastighetsregler är en preventiv metod? Det är ju inte hastigheten i sig som borde vara olaglig, utan alla dess följder i form av att oskickliga förare drabbas av lång stoppsträcka, dålig uppmärksamhet, att man syns dåligt och att b*lister missbedömmer ens hastighet och så... Ungefär som att man borde förbjuda alla att bära omkring på kofötter, för då kan man göra inbrott.

stoppad efter en stuntkväll/filmkväll på stan,,, dom va inte allt för glada,,, men klart man stannar, jamenar vi körde i laglig fart så... Kostade en tusing,, 400 för inga blinkare, 400 för felplacerad skylt, 200 för skyltbelysning + ombesiktning (187:- )........ Sen va det den där gången.... nä det spar jag för mig själv :fakta

Fick en muntlig varning jag.

Det finns väldigt många trevliga och bra poliser där ute. Säkert en himla massa otrevliga och dåliga också. Men så är det väl. helt enkelt.

Jag hade turen att träffa på en trevlig polis i varje fall. Fick en muntlig varning efter att han legat bakom mig på en 90 väg i farter mellan 200.-250km/h. Han sade typ så här" jag har legat bakom dig sedan du körde om bussen på bakhjulet vid xxx. Och det gick väl lite fot det där va?" Ja sade jag. Han sade " jag har inte mätt dig eller något...jag ville bara snacka med dig. Ta och kör lite lugnare nu va" och så åkte han vidare. Gissa om jag trodde att det skulle ta mig en bra stund innan jag fick äran att köra upp på nytt....men nu vart det inte ens böter. Skulle villja skicka en flaska whiskey till killen... :rolleyes:

Var finns alternativet för dem som aldrig kört olagligt eller för fort då.. ??

eller hmm jasså nu fattar jag.. :-P

Ja för fan komma igen nu måste vi få tydliga svar här.

Inte i helvete blir det ny prövtid i 2 år efter att man har torskat lappen??

Stiftade bekantskap med civilaren på BWM i Uppsala förra veckan, han måste ha en sjuhelvetes tim penning för han krävde 1800:- av mig för knappa 10 minuters skrivande. Tillråga på allt tog han mitt körkort också som även det jag har fått betalat tillverknings kostnader på.
Körde om honom på 55an in emot Uppsala, hade just varit på Sulas. Djävla tur det var rödljus framför annars hade han fått jaga ikapp mig och det hade nog blivit lite dyrare tror jag.

Så... sista turen för mig har tyvärr redan blivit avklarad i år!
Tack för alla trevliga turer allihoppa.

KUKEN!

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back