Har du åkt fast i år, Poll-is

Jag har

• Antal röstningar
    0
Äh, bli av med körkortet är klart överskattat.. Men som dom säger; Är huvet dumt får kroppen lida.. Många onödiga promenader och bussresor blir det.

30 maj åkte jag fast för fortkörning. 147 på 90-väg. Nekade såklart även om allt vart inspelat via DV-kamera. :rolleyes:

Jag har lappen fortfarande kvar av någon konstig anledning.
Jag vet att Länstyrelsen snart kommer att höra av sig... Jag har ringt och kollat med dom :(

Nåväl, hela sommaren har jag fått köra hoj i alla fall! :tummenupp
Hoppas vintern blir mild! :eek:

:rodnar första gången i fredags 1600 fattigare nu

Bifogat

• bild 10.jpg
    bild 10.jpg
    47.7 KB · Visningar: 391
Men va i hela h-----t det är ju samma snut :skrämd som var med och snodde min lapp ju ffs :finger ... gah kalmar snuten alltså.. verkar inte göra annat än stå på vägarna och skjuta med laserpickan, iof är ju bara ett rent jaefla genomfartssämhälle så.. varför klandra dem..

Eftersom jag nästan alltid kör lagligt så har jag både mina pengar och kortet i behåll. Gasar gör man på bana och inte ute bland panchosar, barn och annat som man kan förstöra livet för.

Visst, jag har väl mina stunder jag med men det är inte ofta och jag väljer tillfällena med omsorg. Ska någon förlora livet pga att jag är ute och leker så är det jag själv och ingen annan!

DumDum skrev:
Eftersom jag nästan alltid kör lagligt så har jag både mina pengar och kortet i behåll. Gasar gör man på bana och inte ute bland panchosar, barn och annat som man kan förstöra livet för.

Visst, jag har väl mina stunder jag med men det är inte ofta och jag väljer tillfällena med omsorg. Ska någon förlora livet pga att jag är ute och leker så är det jag själv och ingen annan!
Även vid tillfällen valda med omsorg kan man bli av med styrlappen. :fakta

Jag hade smutsig regplåt... det kosta 300 spänn.... tänk på det i vinter när ni kör bil...
Smutsig regplåt är en viktig del i nollvison eller?
Inte ens ombesikting eller böter för olaglig framlampa...

Har ett bra snitt, tre böter på 19år, inga i år.
Och forsöker hålla KK-vänlig hastighet(29+), böterna kan jag ta, men lappen måste jag ha.

McB skrev:
Då har man inte valt tillfälle med tillräcklig omsorg. :p
Det handlade om att prioritera! Jag föredrog att omsorgsfullt se till att jag inte körde på någon. Med facit i hand kanske det hade varit bättre att omsorgsfullt se upp för poliser, men oavsett känns det nog bättre att åka dit än att köra på någon. Det har iaf resulterat i att jag mer sällan drar två varv på rullen då jag numera även försäkrar mig om att det är "fritt" bakåt.. :hej

Ugluk skrev:
Det handlade om att prioritera! Jag föredrog att omsorgsfullt se till att jag inte körde på någon. Med facit i hand kanske det hade varit bättre att omsorgsfullt se upp för poliser, men oavsett känns det nog bättre att åka dit än att köra på någon. Det har iaf resulterat i att jag mer sällan drar två varv på rullen då jag numera även försäkrar mig om att det är "fritt" bakåt.. :hej

Känns som att vi har målat in oss i varsitt hörn här. :crash

Inte sponsrat polisen med en krona i år!

och jag kör för fort , mot enkelriktat,mot rött, i trappor och genom parker och allt det där som vissa har att klaga på :hej

även lite fram hjulsåka och bakhjulsåka
och allt detta bara i dag mellan 7:30 och 10:00 :squid

Är det ingen som har fått den här efter sig... :confused:

Jäkligt svårt att köra ifrån gör visst 280 knyck... :fakta

Bifogat

• helikopter.jpg
    helikopter.jpg
    34.4 KB · Visningar: 299
3000 mil, mestadels stadstrafik och jag har inte ens blivit invinkad. :)

Måste bara fråga, vad är det för straff för att slanga?
Situation 1) Väl trafikerad korsning
Situation 2) Stor led utan några fordon i sikte

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back