Rocky
Kenta Kofot
kurre3 skrev:Haha, det sista skulle jag kunna ta till mig!![]()
Nästa gång du dinerar hos Max så skall det nog smaka bättre.
kurre3 skrev:Det andra däremot blir ju rent strunt när du avlsutar med att uttala dig om en så pass, för att använda ditt eget valda ord, etablerad rätt som lasagne. Om du inte är bekant med att man kan göra lasagne till en av världens mest spännande rätter så undrar jag vad du vet om hamburgekött... Och våga in klanka på mammas recept...
Självklart är lasagne en rätt som kan vara en smakupplevelse,förutsatt att rätt produkter används och kunskapen att tillreda finnes,men poängen var att med ett någorlunda "basickunnande" om mat och dess smaker så kan nog vem som helst urskilja Max från dess konkurenter,vilket jag således inte tycker att du har, som förespråkar den "skit" som Mc donalds serverar jämfört med Max.
Min kunskap om hamburgerkött är inte den bästa, men det jag vet är att Mc donalds tillverkar sina egna produkter som ingen har någon insyn i, och att deras kött inte håller samma kvalite som Max som köper in sitt hamburgerkött från Lithells, som förövrigt många privatägda gatukök använder.
Din mammas lasgane i all ära,men jag använde det som måttstock på ditt eventuella kunnande.
kurre3 skrev:Om det är någon franchiseare som marknadsför sin produkt för att vara nyttig och smakrik så är det ju Max.
Max är inget franchisekoncept,därav den höga kvaliten.
Att det inte smakade gott har med dina smakvyer att göra, alternativt taskigt tillredd.
Det är enbart ett fåtal produkter/menyer som är nyttiga enligt nyckelhålsmärkningen,snabbmat är inte nyttigt.
kurre3 skrev:Det gav inte känsla för att vara nyttigt heller utan snarare dränkt i olja och för mycket dressing.
Om du inte greppat Max koncept, och förstått att det håller högre klass på framförallt produkter men även smaker,så hade jag ju rätt från början.
Vi ändrar oss till mammas pannbiffar då istället,för där tar dina kunskaper slut.

Men med schweizernöten resonerar du fel.
Jag utgår inte ifrån att få i mig något högklassigt råvarumässigt vad skräpmat jag än kastar i mig. Därför när jag väljer kedja så går jag helt sonika på smakupplevelsen. Och McDonald's hamburgare (jag äter bara mcfeast) smakar 100 ggr bättre än Max huvudmål (har bara provat huvudmålet) i min käft.