Hamburgarna

Vilket ställe kör du till om det är lika långt till varje?

• Antal röstningar
    0
Dr.Bike skrev:
Nu är du ute i djup skit mammaknullare! :lol (Now you´re in deep shit mothafucka)

Hörrö kompis: Alla som kan laga MAT själva Thermal, vet ju att man inte kan göra en biff eler hamburgare av ETT-hundra % köttfärs... där avslöjhade du att du bara äter färrdig mat.
Det krävs LITE annat oxå för att binda ihop skiten.

Men låt oss för sakens skull konstatera att av alla snabbmatshak i sverige som lever på slaktavfall är väl MAX iaf den minst dåliga?
Läs annars inlägg:http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2036669&postcount=6

Eh? Jag har gjort flertalet burgare med enbart nötfärs, ingen utfyllnad i köttfärsen öht. Salt och peppar givetvis men den ligger ju ovanpå hamburgaren :hihi De håller ihop alldeles utmärkt. Det är nog du som får se över dina matlagningskunskaper :tungan

Förstår inte heller den utbredda fascinationen över Max. Har visserligen bara ätit där 2 ggr men i mitt tycke är de ungefär lika goda som sådana man köper frysta i halvfabrikat. Max är möjligen nyttigare än McD och BK men eftersom smaken är som den är kvittar det. McD och Max är får nog samma betyg på äcklighetsskalan, de är dock äckliga på olika sätt. Väljer själv alltid BK om jag kan (nu äter jag iofs inte hamburgare speciellt ofta).

Dessutom får man ju 10 spänn i rabatt på BK om man är student :tummenupp

Dr.Bike skrev:
Hörrö kompis: Alla som kan laga MAT själva Thermal, vet ju att man inte kan göra en biff eler hamburgare av ETT-hundra % köttfärs... där avslöjhade du att du bara äter färrdig mat.

Men låt oss för sakens skull konstatera att av alla snabbmatshak i sverige som lever på slaktavfall är väl MAX iaf den minst dåliga?
Läs annars inlägg:http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2036669&postcount=6

Bam bam bam bam,, (nynnar Jaws sången) Det går utmärkt att använda 100%nötkött att göra hamburgare av, jag behöver inget bindemedel i alla fall. Inte heller på Stångebro gatukök, där är det rent nötkött som gäller Nu ska jag säga emot mig lite, de blandar i salt och peppar och därmed faller mina argument. Men det bjuder jag på. Förövrigt är jag faktiskt rätt bra på att laga mat, har inte köpt en enda färdigrätt i hela mitt liv.

Visst kan vi enas om att MAX är den minst dåliga när det gäller färsbiffar. Men det är ju bara Sibylla o MAX som tävlar i den kategorin utöver alla kvartershak.

Nu ska jag ta lunch, färdigmat förvisso. Tillagad från scratch av kockar.

Bagrunden till tråden är att jag ogillar den ondskefulla samhörigheten bland Max-vännerna som jag kan känna igen i andra sällskap som kukluxklan och Genovas vittnen t ex. Är inte alls förvånad över att vissa här reagerar som dom gör. Tror det är den äckliga gemenskapen som inbillar er att det är gott. Nån slags känna-sig-lite-bättre-mani av veta-bättre-folk. :hihi

Nursey skrev:
Låt mig säga såhär...jag kan inte äta den utan att käkarna går ur led (eller att plocka isär den). Med bröd och allt blir den ca 10-12 cm. Skall fixa bildbevis så du tror mig :rolleyes:

Shit pomfrit.

Bildbevis, ja tack :)

Coola Ola skrev:
Eh? Jag har gjort flertalet burgare med enbart nötfärs, ingen utfyllnad i köttfärsen öht. Salt och peppar givetvis men den ligger ju ovanpå hamburgaren :hihi De håller ihop alldeles utmärkt. Det är nog du som får se över dina matlagningskunskaper :tungan

Förstår inte heller den utbredda fascinationen över Max. Har visserligen bara ätit där 2 ggr men i mitt tycke är de ungefär lika goda som sådana man köper frysta i halvfabrikat. Max är möjligen nyttigare än McD och BK men eftersom smaken är som den är kvittar det. McD och Max är får nog samma betyg på äcklighetsskalan, de är dock äckliga på olika sätt. Väljer själv alltid BK om jag kan (nu äter jag iofs inte hamburgare speciellt ofta).

Dessutom får man ju 10 spänn i rabatt på BK om man är student :tummenupp

HAHA! *diaboliskt skratt* Ja jag får´la lära mig laga mat! *flin* Ska genast upphöra med alla fasoner i köket.
Samma betyg på äcklighetsskalan var bra sagt! :tummenupp

Thermal skrev:
Bam bam bam bam,, (nynnar Jaws sången) Det går utmärkt att använda 100%nötkött att göra hamburgare av, jag behöver inget bindemedel i alla fall. Inte heller på Stångebro gatukök, där är det rent nötkött som gäller Nu ska jag säga emot mig lite, de blandar i salt och peppar och därmed faller mina argument. Men det bjuder jag på. Förövrigt är jag faktiskt rätt bra på att laga mat, har inte köpt en enda färdigrätt i hela mitt liv.

Visst kan vi enas om att MAX är den minst dåliga när det gäller färsbiffar. Men det är ju bara Sibylla o MAX som tävlar i den kategorin utöver alla kvartershak.

Nu ska jag ta lunch, färdigmat förvisso. Tillagad från scratch av kockar.

JAJAJAJAJA - jag viker mig! Allt jag sagt är fel! Och nu tar jag tillbaka det och påstår motsatsen! :lol

Eller inte riktigt kanske... men ok, snabbmat är överlag vidrigt, och nu har vi att välja på MAX brosk eller Mc Dökött & självaste Buk-ister King, så då är ju smaken, som baken alltid: BREEEED, och såvitt JAG inbillar mig så smakar MAX bäst i min förpestade munhåla... (jag röker inte, kan det ha med saken att göra?) :hihi

Önskar god lunch - min var det inte iaf... självdöd värphöna som trillat ut genom äggluckan, och sedan risliknande myrägg kokade i 47 minuter...

Last edited:
Thermal skrev:
100% nötkött på MAX,, my ass. Klippt från deras hemsida, innehållet i deras smaskiga burgare:
Anmärkning: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett).

Slutsats: MAX är överreklamerat och smakar dynga.

Nämn en tillverkare av hamburgerkött i detta land,som enbart har nötkött i sina hamburgerkött.
Det är likvärdigt överallt.

Thermal skrev:
Ähh, märker du inte att han är hjärntvättad ang MAX förträfflighet?

Nja,knappast va!
Fann mest nöje i att "representera" Max i en tråd där Mc donalds hyllas, vilket är helt fel enligt min mening.

I det stora hela så är allt samma skit,men om vi blir tvugna att åtskilja dom enligt rang så vinner Max alla gånger.

Thermal skrev:
Det blir lätt så när man står o flippar färsbiffar på nämd resturang. Sen att man kallar sig kock för det är en annan fråga. :rolleyes:

Helt korrekt bedömning !

kurre3 skrev:
Du skulle inte förklara konceptet, för företagsmahet kan jag förmodligen mer om än vad du vet.

Mycket möjligt,vilken tur att jag tog över en redan upparbetad verksamhet från min Far, så jag slapp göra skitgörat.
Läs:företagsamhet.

kurre3 skrev:
Förklara hur man märker att råvarorna är bättre genom att äta hamburgaren. Utföligt. Kockjävlel.

Läs:utförligt.

Genom att äta just hamburgaren så lär nog inte din otränade tunga,känna någon större skillnad.
Men främst så är den största indikationen på att Max har bättre produkter i framförallt köttet så är det att köttet mera grovmalt,vilket i sin tur berättar att här har använts en tillräckligt bra köttkvalite,så att man inte behöver finmala,vilket Mcds burgare består av.
Mcd säger också i sin reklam att dom har 100% nötkött,javisst förvisso men vilken kvalite sedan,och vilka bitar från djuret maler dom ner i sin egna fabrik,
ingen som vet.
Här känner jag en stor skillnad på kötten sinsemellan,dock så om vi enbart pratar hamburgerkött så har BurgerKing dom bästa kötten.

Om vi skall gå in på kycklingsidan så använder max hela bitar av kyckling till sina panerade kyckling produkter.
Då Mcds "nuggets" innehåller en form av kycklingfärs likaså deras burgare.

Vad Mcd har för fisk i sina burgare uppger dom inte,fiskarna är säkert likvärdiga restaurangerna sinsemellan, men Max uppger torskfile och i deras fisk burgare så är det endast en filebit och inga ihoppressade rensbitar,tillskillnad från Mcd.

Men som "helhet" vinner max alla gånger med sina tillbehör, som är ljusår från övriga konkurenter,sina färskpressade smoothies,mörkt bröd till samtliga burgare osv............

Max e helt ok. Burger king smakar skit, man får alltid kalla burgare och man får fan vänta på dem också. McDonalds e fan bäst av de 3. Skiter i vad det står i innehållsförteckningen.

Dr.Bike skrev:
Nu är du ute i djup skit mammaknullare! :lol (Now you´re in deep shit mothafucka)

I beg to differ :7peta Klart att det går att göra burgare av bara nötfärs. Har ofta gjort det. Men vill man ha en mjukare eller annan konsistens måste man dra i andra produkter. :tummenupp

Edit: ja det hade ju alla andra redan sagt :4skrika

Nursey skrev:
I beg to differ :7peta Klart att det går att göra burgare av bara nötfärs. Har ofta gjort det. Men vill man ha en mjukare eller annan konsistens måste man dra i andra produkter. :tummenupp

Edit: ja det hade ju alla andra redan sagt :4skrika

Tack fört att du editerade dig själv! Så slapp jag säga echowoman! :-P :lol

snabbåka skrev:
Mycket möjligt,vilken tur att jag tog över en redan upparbetad verksamhet från min Far, så jag slapp göra skitgörat.
Läs:företagsamhet.

Läs:utförligt.

Genom att äta just hamburgaren så lär nog inte din otränade tunga,känna någon större skillnad.
Men främst så är den största indikationen på att Max har bättre produkter i framförallt köttet så är det att köttet mera grovmalt,vilket i sin tur berättar att här har använts en tillräckligt bra köttkvalite,så att man inte behöver finmala,vilket Mcds burgare består av.
Mcd säger också i sin reklam att dom har 100% nötkött,javisst förvisso men vilken kvalite sedan,och vilka bitar från djuret maler dom ner i sin egna fabrik,
ingen som vet.
Här känner jag en stor skillnad på kötten sinsemellan,dock så om vi enbart pratar hamburgerkött så har BurgerKing dom bästa kötten.

Om vi skall gå in på kycklingsidan så använder max hela bitar av kyckling till sina panerade kyckling produkter.
Då Mcds "nuggets" innehåller en form av kycklingfärs likaså deras burgare.

Vad Mcd har för fisk i sina burgare uppger dom inte,fiskarna är säkert likvärdiga restaurangerna sinsemellan, men Max uppger torskfile och i deras fisk burgare så är det endast en filebit och inga ihoppressade rensbitar,tillskillnad från Mcd.

Men som "helhet" vinner max alla gånger med sina tillbehör, som är ljusår från övriga konkurenter,sina färskpressade smoothies,mörkt bröd till samtliga burgare osv............

Jaha, lite grövre malet kött alltså.

kurre3 skrev:
I den här tråden diskuterar du burgarna på Mc'donalds, Burger king eller Max.
Pommes och dippsåser, inredning och personal får diskutars på andra ställen!

Jag var igår på Max och förvånades av att snabbmaten jag fick in och som jag unnat mig även då jag vet att det inte är så nyttigt, inte ens smakade gott. Dessutom vet jag att det finns dom som gillar Max hamburgare.

Berätta vad du tycker är gott med hamburgarna på Max!

Mina tankar om kedjorna:

Mc'donalds - smakar hyffsat men man blir aldrig mätt.

Burger king - Hamburgarna är iof tunga, men smakar ju bara kol.

Max - Köttet känns som brosk. Brödet är jätteäckligt. Den vita såsen smakar inte så gott. Man blir inte mätt.

Om man inte blir mätt får man väl äta mer ? Så brukar jag göra och det fungerar alldeles utmärkt kan jag lova. :tummenupp

Dr.Bike skrev:
Önskar god lunch - min var det inte iaf... självdöd värphöna som trillat ut genom äggluckan, och sedan risliknande myrägg kokade i 47 minuter...
Tackar, min var delikat. Caesear sallad, creamy mushroom soup, veal gulash with steamed brown rice and fruit sallad. Fjärran allt vad hamburgare heter. :tummenupp

Thermal skrev:
Tackar, min var delikat. Caesear sallad, creamy mushroom soup, veal gulash with steamed brown rice and fruit sallad. Fjärran allt vad hamburgare heter. :tummenupp

Nu får du lugna dig. Först är du en jetebra kock eftersom du aldrig har köpt färdigmat. Jag fattar inte kopplingen där men..:confused: Sen är du så fin och duktig så att du skriver på engelska. Det är ingen avancerad engelska så om du bara skrev av menyn eller nått kunde du passat på att översätta. :tummenupp :confused:

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back