Hamburgarna

Vilket ställe kör du till om det är lika långt till varje?

• Antal röstningar
    0
kurre3 skrev:
Haha, det sista skulle jag kunna ta till mig! :tummenupp

Nästa gång du dinerar hos Max så skall det nog smaka bättre.

kurre3 skrev:
Det andra däremot blir ju rent strunt när du avlsutar med att uttala dig om en så pass, för att använda ditt eget valda ord, etablerad rätt som lasagne. Om du inte är bekant med att man kan göra lasagne till en av världens mest spännande rätter så undrar jag vad du vet om hamburgekött... Och våga in klanka på mammas recept...

Självklart är lasagne en rätt som kan vara en smakupplevelse,förutsatt att rätt produkter används och kunskapen att tillreda finnes,men poängen var att med ett någorlunda "basickunnande" om mat och dess smaker så kan nog vem som helst urskilja Max från dess konkurenter,vilket jag således inte tycker att du har, som förespråkar den "skit" som Mc donalds serverar jämfört med Max.

Min kunskap om hamburgerkött är inte den bästa, men det jag vet är att Mc donalds tillverkar sina egna produkter som ingen har någon insyn i, och att deras kött inte håller samma kvalite som Max som köper in sitt hamburgerkött från Lithells, som förövrigt många privatägda gatukök använder.

Din mammas lasgane i all ära,men jag använde det som måttstock på ditt eventuella kunnande.

kurre3 skrev:
Om det är någon franchiseare som marknadsför sin produkt för att vara nyttig och smakrik så är det ju Max.

Max är inget franchisekoncept,därav den höga kvaliten.

Att det inte smakade gott har med dina smakvyer att göra, alternativt taskigt tillredd.

Det är enbart ett fåtal produkter/menyer som är nyttiga enligt nyckelhålsmärkningen,snabbmat är inte nyttigt.

kurre3 skrev:
Det gav inte känsla för att vara nyttigt heller utan snarare dränkt i olja och för mycket dressing.

Om du inte greppat Max koncept, och förstått att det håller högre klass på framförallt produkter men även smaker,så hade jag ju rätt från början.

Vi ändrar oss till mammas pannbiffar då istället,för där tar dina kunskaper slut.

:tummenupp

Jag är lite kluven i den här frågan. Max är ju frächt, men precis som Sibylla så serverar de inte hamburgare utan färsbiffar. Hamburgare ska bestå av rent nötkött!, inte nåt slafs utblandat med sojaprotein, potatismjöl och annan billig utfyllnad. Dessutom smakar det oftast rent för jävligt i min mun, de få gånger jag tvingas till Max så blir det kycklingburgaren. Så det får bli Burger King för mig, fast när jag är hemma i Linköping blir det Stångebro Gatukök, bättre burgare finns inte att få.

snabbåka skrev:
Vi ändrar oss till mammas pannbiffar då istället,för där tar dina kunskaper slut.

Det är tydligt att du anser dig kunna avgöra mina kunskaper om mat. Om alla kockar i världen skulle tro att läran om matlagning stannar vid denna hamburgedispyt så vore det inte undra på om all lasagne smakade likadant. :tummenupp

kurre3 skrev:
Det är tydligt att du anser dig kunna avgöra mina kunskaper om mat.

Ja faktiskt,för när man inte greppar att Max håller betydligt högre klass än konkurenterna,ja då har man bristande kunskaper enligt min mening.

Men det är skillnad på råvaror och smak,visst smaken kanske inte faller i din riktning,men man måste ju för fan kunna avgöra vilken som har bäst produkter i sig ?

kurre3 skrev:
Om alla kockar i världen skulle tro att läran om matlagning stannar vid denna hamburgedispyt så vore det inte undra på om all lasagne smakade likadant. :tummenupp

Det jag tycker är mest skrämmande är att normalsvensken har så lite kunskaper om råvaror,tillagning,smaker..........

Att du väljer Mcdonalds hamburgaren framför Maxsburgaren säger allt om ditt kunnande,det blir lite som att prata om och smaka fina chokladsorter med polaren som säger att: Jo den var god men inget går upp mot schweizernöt .

Så käka du dina Happy Meals, för något annat lär du ju inte kunna uppskatta.

Eftersom jag är veggis så slår jag ett slag för MAX vegburgare. Totalt fantastiskt magiska!
Bravisimo!

Synd att man inte kan få avnjuta dessa skapelser i mitt reservland bara...

snabbåka skrev:
Ja faktiskt,för när man inte greppar att Max håller betydligt högre klass än konkurenterna,ja då har man bristande kunskaper enligt min mening.

Men det är skillnad på råvaror och smak,visst smaken kanske inte faller i din riktning,men man måste ju för fan kunna avgöra vilken som har bäst produkter i sig ?

Det jag tycker är mest skrämmande är att normalsvensken har så lite kunskaper om råvaror,tillagning,smaker..........

Att du väljer Mcdonalds hamburgaren framför Maxsburgaren säger allt om ditt kunnande,det blir lite som att prata om och smaka fina chokladsorter med polaren som säger att: Jo den var god men inget går upp mot schweizernöt .

Så käka du dina Happy Meals, för något annat lär du ju inte kunna uppskatta.

"Så käka du dina Happy Melas, för något annat lär du ju inte kunna uppskatta."

Förstår att det är svårt att förklara för normalsvensken du som går på moln. :hihi Men med schweizernöten resonerar du fel. :fatta! Jag utgår inte ifrån att få i mig något högklassigt råvarumässigt vad skräpmat jag än kastar i mig. Därför när jag väljer kedja så går jag helt sonika på smakupplevelsen. Och McDonald's hamburgare (jag äter bara mcfeast) smakar 100 ggr bättre än Max huvudmål (har bara provat huvudmålet) i min käft.

Vad är det för punkter du syftar på när du säger att man borde kunna utskilja de bättre råvarorna hos Max? Berätta gärna utförligt! Det borde du klara av som är kock.

Max och BK är helt klart godast. Jag tycker synd om McDonalds-generationen som inte vet hur en hamburgare skall smaka. Jag vet inte vad McDs cheeseburgare skall smaka men inte är det hamburgare i alla fall!

Sibyllas burgare är inte helt fel det heller. Jag jobbade som dryp-kock på ett sibylla hak och i jobbet som ingick det ett gratis mål om dan. Eftersom jag gjorde det själv så såg man till att det blev den största specialare som sett dagens ljus. Den var ju tvungen att räcka dagen ut! :tummenupp

eightball skrev:
Burger King gör dom bästa burgarna :tummenupp .....McD & Max smakar :arsele

Du tog orden ur munnen på mig :tummenupp
Fattar inte hur majoriteten kan tycka att Max är den bästa :confused:
Smakar ju ingenting o sen det där köttet är ju samma som man fick i skolan med senor o brosk o skit i :zpy

Avanti skrev:
Sibyllan i charlottenberg, 300gr hamburgare med mos, gött :Bugar

Aah 300gr burgarna! :) På Sibylla haket där jag jobbade hade vi en Super McLindman på menyn. 2x300 gram!! Sålde bara en under de sex månader jag jobbade där och det var till en lastbilschaffis.

Snutarna i stan käkade alltid en tjock special.

Mcd är så jäddra pissiga. Nu har dom gjort big mac liten som en vanlig hamburgarna. Nae. Max blir det. Ligger lika nära

Frasses is the shit.

Sibylla dyker in på en andra plats.

Max i stan har fan blivit sämre, sen dom tog bort kartongen och började med det där jävla pappret så äter jag inte där.

McD går för sig ibland men inget jag föredrar.

BK har jag nog aldrig käkat på.

Bäst av alla är Dannes där man inte kan köpa plusmeny för man orkar ändå aldrig stripsen.

Burger King.

sedan kommer Max och sist McDonalds - har dock inte problem att äta på något av ställerna.

Hmm det är ganska svårt val, alla ställen är goda. Det är bra o skifta mellan dem, det gör jag iaf...

Men måste jag välja så är nog donkan det bästa, dem har en helt sjukt speciell, god, fyllig smak.. , även om burgarna känns som om dem är ihopslängda på 1.4 sek ibland.

På burgerking är det mer "kött-aktig" smak och , ja, smakar mest kött. Men känns ändå fräschare.. :)

MAX är godast men McD ligger på vägen till jobbet så det blir oftast käk därifrån

kurre3 skrev:
Men med schweizernöten resonerar du fel.

Nej definitivt inte.

kurre3 skrev:
Vad är det för punkter du syftar på när du säger att man borde kunna utskilja de bättre råvarorna hos Max? Berätta gärna utförligt! Det borde du klara av som är kock.

Varför skall jag förklara för någon som aldrig kommer att förstå ?
Har du inte greppat deras koncept redan så lär du aldrig göra det.

MAX är godast. Så är det bara! :fakta

Ni som tycker det är gott på McDonalds måste ha haft en traumatisk uppväxt eller nåt.

Som nån nämnde tidigare, käka gummislang är ungefär samma sak som att äta på McD.

Sibylla.

McDonald's. 150gr hamburgare för runt 50;-
Sibylla 150gr hamburgare för 19;-
Om någon är godare än den andra vet jag inte riktigt, alla är ju goda.

Men Sibylla för all del :)

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back