Hamburgarna

Vilket ställe kör du till om det är lika långt till varje?

• Antal röstningar
    0

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
I den här tråden diskuterar du burgarna på Mc'donalds, Burger king eller Max.
Pommes och dippsåser, inredning och personal får diskutars på andra ställen!

Jag var igår på Max och förvånades av att snabbmaten jag fick in och som jag unnat mig även då jag vet att det inte är så nyttigt, inte ens smakade gott. Dessutom vet jag att det finns dom som gillar Max hamburgare.

Berätta vad du tycker är gott med hamburgarna på Max!

Mina tankar om kedjorna:

Mc'donalds - smakar hyffsat men man blir aldrig mätt.

Burger king - Hamburgarna är iof tunga, men smakar ju bara kol.

Max - Köttet känns som brosk. Brödet är jätteäckligt. Den vita såsen smakar inte så gott. Man blir inte mätt.

Max gör helt klart dom godaste hamburgarna.
Burger King är alltid så jävla slöa och McDonald`s är inte goda!

Max ftw!!

An3Azz skrev:
Frasses sparkar rumpa med alla 3 ovan..

JA frasses burgare är inte alls dumma!

Dock föredrar jag att äta på max...deras deluxburgare...mums! :)

Mcdonalds...ja vad ska man säga...har provat dom lite här å där (tom i N-Y) men det smakar illa... tråkig smak på nått sätt. :3freak

kurre3 skrev:
Mc'donalds - smakar hyffsat men man blir aldrig mätt.

Prova någonting annat än "Lilla menyn" så skall du nog fylla lilla magen.

kurre3 skrev:
Burger king - Hamburgarna är iof tunga, men smakar ju bara kol.

Det är det som är meningen!,du vet köttet grillas på en kolbädd så det är inte så konstigt.
Dessutom har flertalet av såserna "barbecue" influenser.

kurre3 skrev:
Max - Köttet känns som brosk. Brödet är jätteäckligt. Den vita såsen smakar inte så gott. Man blir inte mätt.

Då jag arbetar med mat,egen cateringfirma, dels som producent av vissa delikatesser,samt är i grunden kock så tycker jag ha mig en viss kunskap när det just kommer till detta ämne.

Av dom "snabbmatskjedjor" du nyss beskrivit så kan jag med säkerhet säga att
när samtliga "rätter" är korrekt tillagade så ligger Max ett bra snäpp över dom andra,dels smakmässigt och produktkvalite, en bit efter hamnar Burger King.

Max har som ambition att hålla en högre kvalitetsstandard än konkurenterna och jag tycker dom har lyckats,deras tillbehör är riktigt bra och av hög kvalite.

Men att du sedan tycker Mcdonalds smakar hyffsat är ju skrämmande, du har nog inte haft så många andra smakupplevelser än mammas Lasagne ?

Mcdonalds smakar inte gott om man jämför med ex. Max, det är en tydlig skillnad.
Men sen att folk väljer att gå och äta hos ett superetablerat varumärke har nog att göra med tillgänglighet, tid, och en form av "masshypnos" i form av reklam.

Tror nog att du skall var lite vänligare när du beställer nästa gång hos Max så slipper du få en 4 timmar gammal meny.

:tummenupp

Last edited:
snabbåka skrev:
Max har som ambition att hålla en högre kvalitetsstandard än konkurenterna och jag tycker dom har lyckats,deras tillbehör är riktigt bra och av hög kvalite.

Men att du sedan tycker Mcdonalds smakar hyffsat är ju skrämmande, du har nog inte haft så många andra smakupplevelser än mammas Lasagne ?

:hihi

snabbåka skrev:
Prova någonting annat än "Lilla menyn" så skall du nog fylla lilla magen.

Det är det som är meningen!,du vet köttet grillas på en kolbädd så det är inte så konstigt.
Dessutom har flertalet av såserna "barbecue" influenser.

Då jag arbetar med mat,egen cateringfirma, dels som producent av vissa delikatesser,samt är i grunden kock så tycker jag ha mig en viss kunskap när det just kommer till detta ämne.

Av dom "snabbmatskjedjor" du nyss beskrivit så kan jag med säkerhet säga att
när samtliga "rätter" är korrekt tillagade så ligger Max ett bra snäpp över dom andra,dels smakmässigt och produktkvalite, en bit efter hamnar Burger King.

Mcdonalds smakar inte gott om man jämför med ex. Max, det är en tydlig skillnad.
Men sen att folk väljer att gå och äta hos ett superetablerat varumärke har nog att göra med tillgänglighet, tid, och en form av "masshypnos" i form av reklam.

Tror nog att du skall var lite vänligare när du beställer nästa gång hos Max så slipper du få en 4 timmar gammal meny.

Haha, det sista skulle jag kunna ta till mig! :tummenupp Det andra däremot blir ju rent strunt när du avlsutar med att uttala dig om en så pass, för att använda ditt eget valda ord, etablerad rätt som lasagne. Om du inte är bekant med att man kan göra lasagne till en av världens mest spännande rätter så undrar jag vad du vet om hamburgekött... Och våga in klanka på mammas recept...

Om det är någon franchiseare som marknadsför sin produkt för att vara nyttig och smakrik så är det ju Max. Det är just därför jag förvånades av att det inte ens smakade lite gott i munnen. Det gav inte känsla för att vara nyttigt heller utan snarare dränkt i olja och för mycket dressing.

Max, is the one and only!

På mcDonnalds så kan man lika bra tugga på en gummislang, så smakar gott burgarna. och att man aldrig blir mätt.

Kass poll. Hur ska man svara om man inte är student, Och föredrar mc donalds? :mad:

Mögel skrev:
Kass poll. Hur ska man svara om man inte är student, Och föredrar mc donalds? :mad:
nu förstår jag inte riktigt, är det något utanför skåne det här?

vi har csn-kort och då får vi ingen rabatt på McDonalds med det,

däremot får vi 5kr rabatt vid köp för 1-51kr på Burger King
och 10kr rabatt vid köp för 52-xxxkr.

till tråden:

Bäst gillar jag nog Burger King, särskilt den nya Whopper Pinata, den är lite svag bara.

Efter det: mAx

och sist: MackeDonkan

Last edited:
Mögel skrev:

Det är jättebra att du säger vad du tycker. Rösta på Mcdonald's så ska jag ta upp det där vid slutsammanställningen..

Tycker man inte om max så tycker man helt enkelt inte om hamburgare.
Det är sveriges i särklass mest vällagade mat för att vara en snabbmatskedja.
Hade vi haft max i stan så hade jag nog ätit ihjäl mig.
Max är ljusår före dom andra i smak, kvalitet och mängd.

Jag tycker bäst om Max och Sibylla. Gillar vanlig hamburgerdressing som, vad jag vet, inte går att få på varken McDonken eller BK. Dendär ljust tomatröda med bostongurka(?) i. :drool
Sen att maten på just Max och Sibylla verkar vara gjord av bra råvaror gör inte valet svårare.
Alltså:
Sibylla
Max
BK
McDonken

big boy
sibylla
frasses :tummenupp

Sibyllan i charlottenberg, 300gr hamburgare med mos, gött :Bugar

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...