Halvtid i MotoGP. Största överraskningen och floppen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu har de passerat halvtid GP-cirkusen och då är det dags för lite listor. :)

Största överraskningen.
För mig är det nog Kenny Roberts JR som fått en nytändning och är bra med där framme.
Andra positiva överraskningar är Stoner och Prdrosa som verkligen tagit för sig, mönstret dem emellan består dock med Pedrosa som den vassare även om Stoner vinner i bland så kraschar han för mycket. Suzuki kan ju få en liten eloge också även om de kvalar bättre än de racear.
I 250 är ju Lorenzo coh Dovizioso starka kort, inte förvånande. Takahashi har gått framåt mycket vilket är kul. Av privatisterna kör ju Loccatelli oerhört starkt.
Lukas Pesek fighten mellan Lorenzo och Dovizioso inycker jag har gått framåt i 125 även om han är lite för het. Master Aspar teamet är ju oerhört imponerande annars.

Negativa överraskningar.
Här måste det vara jämnt skägg mellan Kawasaki och Sete Gibernau, förvisso är Sete skadad men han har ju inte gjort ett bättre jobb än vad Checa gjorde. Nu håller jag iofs Checa högt som förare och han är ju en klar positiv kraft i år. Kawasaki trodde jag skulle kunna få till det bättre i år men de har ju snarare gått bakåt, trist.
Inga större negatvia saker i 250 mer än att antalet förare är så litet. Skulle gärna se Fredde med där för det finns en del medelgoda förare som han med lätthet skulle vara snabbare än.
Luthi har det tufft med förväntningarna men jag hoppas han repar sig. Konkurrensen är ju oerhört tuff i år.

Senaste tiden har ju dock både Kawasaki och Suzuki varit med bra. Ungefär samma tid som KR lyckats som du uppmärksammade.

Något jag direkt kom att tänka på är följande:

Positiva överraskningar är för mig är såklart som nämts ovan KR teamet/Kenny jr o HRC Hondas racematreal som verkar fungera mkt bra i år! Suzuki är mer med där framme o oftare i år o överraskar lite iallafall på mig positivt :)

Negativt är Dunlop som jag inte vet vad dom gjorde i vintras! Hoppas verkligen Dunlop kommer in i matchen för förarmatreal finns ju där, kan ju ta lång tid iofs då tex Bridgestone kämpat länge för att nå dagens position. Sete har nog en gång för alla blivit "knäckt" o det spelar ingen roll idag vilken cykel han sitter på tror inte han vinner race i framtiden. Kawasaki gör inte dom framsteg än i år som många hoppats på verkar ha en lång väg kvar till en stabil race setup... :(

Positiva: Pedrosa och Stoner

Negativa Sete, Tamada. Hade även trott att Edwards skulle vara med bättre i toppen.

floppar:
Dunlops MotoGP-däck
Yamahas 2006-chassi
Sete, som sagt, säkert högre lön än Checa så varför byta?
Hopkins, 5:e året i rad!
Skadeläget, lite vurpor får man räkna med, men det är lite mycket sjukhus nu

hitar:
Pedrosa och Hayden, HRC gör starkt år
Yamahas 2006B-chassi
KRs senaste chassi och Kenny uppgång (även om han inte hittat vinnarkänslan än)
Casey Stoner, frisk fläkt
Dunlop gör framsteg sista veckorna

Positiv överraskning: Stoner. Minns att Rossi oxå kraschade en del första året i kungaklassen. Kan Stoner få upp säkerheten till nästa säsong, kommer han att tillhöra toppnamnen. Pedrosa? Nja, överraskning är väl att ta i. Efter hans tidigare framfart i 250, och HRC-backning i motoGP, får väl hans resultat räknas som "icke helt oväntade" åtminstone. Killen har säkert talang som inte står Rossi (långt) efter.

Negativ överraskning För mig finns egentligen, fortfarande, en förare i motoGP som lyfter sig över mängden, nämligen Rossi. Att inte han vinner alla lopp i överlägsen stil är överraskande i negativ mening.

Mest oväntat är:
• Att Suzuki efter fem års fiasko plötsligt syns i täten.
• Att Team KR förbättrat sig mycket.

Oväntat är:
• Att Stoner är snabb och orädd.
• Att vi får se Rossi kämpa sig till pallplatser.

Förväntat är:
• Att Repsol/Honda ligger i täten.
• Att Capirossi har mindre flyt än Hayden.
• Att Hopkins och Vermeulen inte håller i längden.
• Att Kawasakis medverkan i MotoGP (utan McCoy) framkallar gäspningar.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back