Hörlurar som funkar bra under hjälm?

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Tjena, Jag tänkte höra om det finns några som kan dela med sig av bra tips på hörlurar som passar bra under hjällmen? De ska alltså inte åka av när man tar på/av sig hjälmen, samt ge bra ljud och dämpa lite.

Har hört att "in-ear" ska vara det bästa för att det ska sitta bra och dämpa lite buller ljud?

Tanken är inte att jag ska ha dem när jag är ute och leker i stan utan när jag kör längre landsvägskörningar då man endå kör med öronproppar...

Koss har fått bra omdömme. Drar du dessutom på en vanlig buff uppöver öronen så sitter de ännu bättre under hjälmen.

Koss snäckorna med sån funktion som öronproppar har tycker jag är riktigt bra, dämpar klockrent och superb ljud och basupplevelse!

Hur dom funkar i hjälm har jag dock aldrig provat, skulle kunna tro att dom kan börja skava vid örongången då dom inte precis är jättemjuka i kanterna, inte gjord för att stoppas så långt in.

Men något sånt skulle jag i varjefall använda :tummenupp

Just nu kör jag dock med ett par creative som är väldigt lik ericssons mobilsnäckor som har sån gummimupp som ser ut som en svamp ungefär. Dom funkar också riktigt bra, fast trycks dom för långt in i örat försvinner allt som har med bas att göra med, inte så kul.. Kan jävlas om man har bråttom också :rolleyes:

Tack för svaren:)

Skönt att få lite kött på benen innan man ger sig in i djunglen utav hörlurar på marknaden ;)

Har ett par Sennheiser CX-400 II, sitter underbart (medföljer 6 par olika proppar) och mycket bra ljud + dämpar mycket av vindbruset.
Koss The Plug gav mig skavsår under hjälmen men annars mycket bra.

Last edited:
Nokias original ''in ear'' är riktigt bra.. Annars så är det väl bara att kolla på hörlurarna, slimmad design är väl bäst. Dom som sticker ut är bara att glömma :)
Men om jag lyssnar på musik samtidigt som jag kör så Tjör jag ihjäL mig DireCKT.. :p

/Petai

Jag testade formgjutna hörlurar lite i år, men de släpper in alldeles för mkt vindbrus.
Sennheiser är fortfarande oslagbart bäst :tummenupp

Men jag undrar hur de här står sig?

Listen to Audio Via Your Cheekbones

Bone-conduction headphones send good vibrations directly to the cochlea without blocking the ears and therefore ambient noise. Larry Greenemeier reports.

Headphones have improved a lot in terms of comfort and sound quality over the past century, but the basic concept hasn't changed. Attach them to an audio source, put them on or in your ears, and you'll hear sound via your eardrums.

But a new technology turns that old approach on its, well, head.

About a decade ago, VoxLinc designed a headphone for the military and law enforcement that conveyed sound to the listener through the cheekbones. Such bone-conducted audio reaches the cochlea directly, completely bypassing the eardrum. As a result there's no need to place anything on the ear that would block ambient noise.

Now VoxLinc is using the same bone-conduction technology in its AfterShokz headphones. AfterShokz even works for some hearing-impaired listeners, as long as the cochlea or the nerves around it are intact.

The phones wrap around the back of the head and rest just in front of the ears. They’re being marketed to bicyclists, who could then listen to tunes and still have their ears open to hear traffic. Although some might say that such potentially distracted cyclists have a lot of cheek.

—Larry Greenemeier

[The above text is a transcript of this podcast]

Fast de lär inte passa under hjälmen...

http://www.wired.com/reviews/2012/05/aftershokz/

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...