Ja det gjorde jag.
Jag ändrade balanseringen av frågan för att Valmers skulle klara att svara på den. Om man ställer en fråga där ett svar är väldigt konkret och inte behöver följas av en argumentation, men där det andra svaret är som att öppna en damlucka för argumentation så kan man antaga att genom att argumentera om frågan att man stödjer det svar som skulle efterföljas av argumentation.
Tex:
Fredde: Vill du ha en glass?
Valmers: Bajskorv
Fredde: Vill du ha en glass, ja eller nej?
Fredde: Vill du ha en glass, ja eller nej?
Här kan man antaga att Valmers INTE vill ha en glass även om han inte svarar på frågan.
Att vilja ha något (som är positivt för dig själv) är hmm "fel" rent känslomässigt att tacka nej till (vi är alla olika dock). Så genom att inte välja det, utan välja "Bajskorv" väljer du indirekt så att du inte får en glass.
Om jag var kommumkille så skulle Valmers inte få en stuntraka pga hans svar, han säger indirekt nej på frågan (med snick-snack om ingen åsikt bla bla).
Därför ändrade jag frågar och bad om en bekräftelse.
Likt:
Du vill alltså inte ha en glass?
"Bajskorv"
Den retoriska konstruktion har undertexten, nu är det sista chansen att få en glass.
Kanske skrev klumpigt men jag menar "om Valmers vill ha en stuntraka i närheten där han eller en hojåkare kan stunta". Det var inte vem eller vad som stuntar som är av intresse utan hans personliga åsikt om en stuntraka.
/fredde
EDIT: Stavfelen...