Härligt inlägg, sakligt och korrekt. Verkligen främjande för diskussionen.freddexwing skrev:Erkänn att du aldrig fick vara ordningsvakt i skolan trots att du gärna ville det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Härligt inlägg, sakligt och korrekt. Verkligen främjande för diskussionen.freddexwing skrev:Erkänn att du aldrig fick vara ordningsvakt i skolan trots att du gärna ville det...
Nr:18 skrev:Vill du bo granne med en stuntraka, ja eller nej?
Tack.freddexwing skrev:Aha, jag fattade inte att det var en ja / nej fråga.
Ja.
valmers skrev:Härligt inlägg, sakligt och korrekt. Verkligen främjande för diskussionen.
valmers skrev:Bla bla, många ord...
freddexwing skrev:Valmers jag tror ditt argumentationsmönster är:
Fredde: Bajsinlägg
Valmers: Normalt inlägg
resp
Fredde: Normalt inlägg
Valmers: Bajsinlägg
Smart, du kommer aldrig behöva ha en normal konversation...
Det är inget vackert intryck man får av dej, jag hade en "trevlig prick" åsikt om dej innan.
Men jag tyckte jag ställde en ärlig rak fråga, hövligt och korrekt och du har ingen som helst aning om den bakomliggande orsaken till min fråga.
Ändå kan du inte bara svara normalt utan beter dej som ett väldigt läskunnigt barn.
-PLM- skrev:Jag tänkte just samma sak, men jag tror det beror på att jag har låg IQ samt inte är driftig och påhittig av mig, för då hade jag förstått hur lysande han är.
Polare? Jag pratar generellt, och man måste vara blind för att inte lägga märke till golfentusiasternas vilja och förmåga att bygga banor.-PLM- skrev:Dina polare golfarna,kul att de är så fiffiga och påhittiga, de jag känner (rätt många) är inte ett dugg mer driftiga, häftiga, rika, balla eller coola än alla äckliga gatåkare jag träffat.(enligt dig, lyser ju igenom rätt klart) Okej några stolpskott till gatåkare har man ju träffat.
Som du kanske vet pågår det just nu en intensiv debatt om problemet med trafikförsäkringar och inhängnat tävlingsområde. Precis samma problem skulle uppstå med stuntare på trafikförsäkrade MC.-PLM- skrev:Jag har tänkt och tänkt och kan verkligen inte komma på varför man inte skulle kunna använda gatreggade hojar, du som e så smart(egen utsago) kanske kan förklara för mig, vad är skillnaden mot de idag arrangerade stuntkörningarna och bankörningar för gatreggade hojar?
Du måste ha missat mitt tidigare inlägg, där jag klargjorde att stunt på MC är motorsport, om kraven som finns på all annan motorsport uppfylls?-PLM- skrev:Och inte motorsport? för att en trångsynt människa inte anser det? Varför skulle det vara mer sport att köra runt runt runt på en bana? Jag är inte alls så förtjust i det(alla gillar ju inte samma sak)
Jag är inte överdrivet intresserad av stuntning, utan en kompromiss är bäst.
Jag känner inte dig, men jag hoppas att du inte är sån här i verkliga livet!
Hur menar du? Har jag en åsikt står jag för den, givetvis.-PLM- skrev:Jag känner inte dig, men jag hoppas att du inte är sån här i verkliga livet!
Detta inlägg är rätt intressant att svara på då jag både är hojåkare (om ännu ej stuntare... än...) och en hyffsad golfspelare.valmers skrev:Att stunta med gatregistrerade MC är inte motorsport. Om du tänker efter lite förstår du säkert det orimliga i att använda gatregistrerade hojar, försäkrade för vanlig trafik.
Liknelsen med golf är urlöjlig. Golfspelare är otroliga entreprenörer, initiativtagare, lobbyister och visionärer, som gång på gång driver i genom sina projekt, utan att gnälla om pengar och hjälp från Dom[tm].
Ja, riktiga stuntare på oregistrerade MC, med erfordeliga försäkringar, inom inhängnat tävlingområde, utövar definitivt motorsport. Hobbystuntare på landsväg gör det inte.
Baa jag lägger ner detta!!! Hur orkar mannen??valmers skrev:Att stunta med gatregistrerade MC är inte motorsport. Om du tänker efter lite förstår du säkert det orimliga i att använda gatregistrerade hojar, försäkrade för vanlig trafik.
Liknelsen med golf är urlöjlig. Golfspelare är otroliga entreprenörer, initiativtagare, lobbyister och visionärer, som gång på gång driver i genom sina projekt, utan att gnälla om pengar och hjälp från Dom[tm].
Synd att du uppfattar mina inlägg som dryga. Jag försöker förmedla lite verklighetsförankrade inlägg i floden av trångsynta inlägg enligt principen "vi har ju ingen lokal".
Nej, som du ser är hojen såld. Min kropp är för närvarande inte hel nog för att framföra en sporthoj aktivt. Fler frågor?
Ja, riktiga stuntare på oregistrerade MC, med erfordeliga försäkringar, inom inhängnat tävlingområde, utövar definitivt motorsport. Hobbystuntare på landsväg gör det inte.
Ett verkligt bra inlägg!Maverick_ou812 skrev:...text text...
fredde!!! Gör om, gör rätt!freddexwing skrev:Sport är en fysisk aktivitet med någon form med tävlingsmoment.
En sport är således en sport oavsett om någon utövar den eller inte.
Trevlig helg!
/fredde
Maverick_ou812 skrev:fredde!!! Gör om, gör rätt!
Det där citatet är inte mitt! (Men jag tror jag fattar vad du menar)
valmers skrev:Polare? Jag pratar generellt, och man måste vara blind för att inte lägga märke till golfentusiasternas vilja och förmåga att bygga banor.
cleaner skrev:Det finns tex områden på Tullinge Flygfält tex som ligger ganska långt från boende men likafullt får man inte tillstånd till att använda en kortare bit iaf.
valmers skrev:Synd att du uppfattar mina inlägg som dryga. Jag försöker förmedla lite verklighetsförankrade inlägg i floden av trångsynta inlägg enligt principen "vi har ju ingen lokal".
Nej, som du ser är hojen såld. Min kropp är för närvarande inte hel nog för att framföra en sporthoj aktivt. Fler frågor?
njelger skrev:Är inte Tullinge privatägt numera? PEAB om jag inte minns fel.
Nej, det är mycket ovanligt (de flesta banorna är hårt bokade), men du kan förskottsbetala för en bankörning när någon hyrt banan en dag. Kostnad cirka 500-1000 kr. Kör så länge du orkar.cleaner skrev:Ja jag tror det, men det var så innan iaf.
Förresten: RR-folk , kan man åka till en RR-bana, betala 300:- och köra i 2-3 timmar ?
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |