Hårdare tag mot busarna i Sjöbo

freddexwing skrev:
Ähh nu tar vi trevlig helg istället! :)
Vill du ha en trevlig helg? :) :) :)

//fredde
Jag tycker att vi tar en trevlig helg och släpper semantiken
drinka.gif

-PLM- skrev:
Jag bryr mig inte i om det finns fler stuntrakor/banor, men om det fanns i min närhet skulle jag naturligtvis använda dessa.
Politikerna borde fatta hur stort intresset är när "tusentals" kommer på veckliga streetrace/bus evangemang.
Finns så otroligt trångsynta människor här, bland annat en välkänd moralkärring som alltid vet bäst, med grus i glassen.
Om det inte fanns golfbanor tex, då skulle folk spela lite överallt och det skulle diskuteras om farliga golfbollar som kan träffa folk, och när golfare samlas på en äng för att slå bollar kommer polisen och avbryter då bollarna kan träffa skogsvandrare tex. Och när polisen tittar bort slår nån busig golfare en boll ändå, att jämföras med wheelies.
Är ju samma fråga i grunden. Nu kommer väl nån fiffig mupp analysera sönder det och säga att man inte kan tänka så.
Men motorsporten är för stor för att blundas för, men det gör man ändå och skickar polisen på "oss". Jag anser att det är politikernas jävla skyldighet att fixa bana/rakor åt oss när allmänintresset är så stort, men självklart behövs nån eldsjäl som styr projektet.
Jag kommer köra så fort jag kan och busa så mycket jag kan på allmänna vägar, oavsett beslut, men finns lagliga banor/rakor i min närhet drar jag dit = buset minskar då det inte bara jag tänker så.

freddexwing skrev:
Ditt svar är ju helt tydligt, du säger din åsikt rakt och tydligt.

Jämför med svaret:
"Ja, men inte så nära att jag störs."

De svaren ger samma resultat, att en boulebana byggs och svaren kan ses som ekvivalenta.

Ähh nu tar vi trevlig helg istället! :)
Vill du ha en trevlig helg? :) :) :)

//fredde
:tummenupp :tummenupp

valmers skrev:
Jag är inte intresserad av stuntning, det har knappast med motorsport att göra, åtminstone inte i den form det diskuteras här.

Det blir nog lättare att svara ja eller nej när du gått färdigt din komvuxkurs i läsning. :tummenupp

Det lättaste är att skita i vad Valmers skriver när han lägger den här sidan till.
Är man bara ute efter att argumentera och vrida och vända på ord som vår käre Valmers ofta (min tolkning) är så är det bara att lägga ner.
Ju mer man försöker förklara och fortsätta argumentera desstå djupare gräver man ner sig i skiten.
Nej Valmers, om jag fick bestämma så tycker jag du ska skruva ditt dryga beteende en skvätt.
För det mesta är det roligt att läsa vad du skriver men när du beter dig som trotsig 5 åring så blir det mest drygt.

För övrigt så tycker jag att det är förträffligt när polisen ser mellan fingrarna när det busas på ett bra ställe.
Vi har några flygrakor runt omkring här som det är förbjudet att leka på men trots det så är polisen väldigt förstående när de blir uttvingade av någon som ringt och klagat.
De ber oss oftast att tagga ner lite så de kan rapportera hem att gjort det de ska.
Utan att det blir uttalat så visar de tydligt att de föredrar att vi leker på ett undanskymt ställe istället för vägen.
Sen kommer alla gräsligt avundsjuka människor och förstör den här fina "balansen" och så är vi tillbaka på gatorna.
Se gärna hur det går till i de södra länderna i Europa. Där hjälper staten/komunen till istället för att stjälpa som här hemma i Svedala.
Och där kan vi verkligen snacka om att det finns en bana i varje stad!

Sorry för ett långt och innehållslöst innlägg

Stunt!!!!

valmers skrev:
Jag är inte intresserad av stuntning, det har knappast med motorsport att göra, åtminstone inte i den form det diskuteras här.
Det säjer du : :kocko !!! Vart ska man diskutera detta ämne!? Hör inte stunt till motorsport: Vakna :fatta!

Valmers!! Driver du med vissa här på sporthoj? Eller är du verkligen så patétisk av dig?

Byt liv valmers, och bli polis eller millitär och jag :Bugar .

Vi lever snart i en polisstat där polismakten styr den vanliga människan som gör ett regelrätt brott, som att man kör på bakhjulet eller kör 110 plus och tappar körkortet eller att man kör med dimljus en viss tid på dygnet, och man blir fälld tre ggr på fem år kan man tappa körkortet.

Nä!! Man skulle ha varit en asocial människa, då kan man kör bil och mc utan att tappa körkortet! De har inte något kort, och kan då köra typ 10 ggr innan dem får en mån eller längre i bur.

Nu vet polismakten detta och prioritera inte dessa asocila typer.

Ta nu detta med lite okynne! Mvh Oldman :tummenupp

Last edited:
M:et skrev:
Det lättaste är att skita i vad Valmers skriver när han lägger den här sidan till.
Är man bara ute efter att argumentera och vrida och vända på ord som vår käre Valmers ofta (min tolkning) är så är det bara att lägga ner.
Ju mer man försöker förklara och fortsätta argumentera desstå djupare gräver man ner sig i skiten.
Nej Valmers, om jag fick bestämma så tycker jag du ska skruva ditt dryga beteende en skvätt.
För det mesta är det roligt att läsa vad du skriver men när du beter dig som trotsig 5 åring så blir det mest drygt.

För övrigt så tycker jag att det är förträffligt när polisen ser mellan fingrarna när det busas på ett bra ställe.
Vi har några flygrakor runt omkring här som det är förbjudet att leka på men trots det så är polisen väldigt förstående när de blir uttvingade av någon som ringt och klagat.
De ber oss oftast att tagga ner lite så de kan rapportera hem att gjort det de ska.
Utan att det blir uttalat så visar de tydligt att de föredrar att vi leker på ett undanskymt ställe istället för vägen.
Sen kommer alla gräsligt avundsjuka människor och förstör den här fina "balansen" och så är vi tillbaka på gatorna.
Se gärna hur det går till i de södra länderna i Europa. Där hjälper staten/komunen till istället för att stjälpa som här hemma i Svedala.

jo, fast de flygrakor som finns i Uppsala området är ju inte direkt sammankopplade med allmän trafik. I Sjöbo sker ju allt detta på allmän väg, o givetvis blir det då fler som irriteras av det.

Kapten Stofil skrev:
jo, fast de flygrakor som finns i Uppsala området är ju inte direkt sammankopplade med allmän trafik. I Sjöbo sker ju allt detta på allmän väg, o givetvis blir det då fler som irriteras av det.

Borde inte polisen kunna upplåta den gamla, oanvända flygrakan som finns i området då på onsdagar istället för att schasa bort folk därifrån och på så sätt få bort 'buset' från gatorna..? Det var så jag trodde det gick till men det var visst på allmän väg istället... :)

Vem från RR var det som uttalade sig i Metro idag förresten?

RedBaron skrev:
Här är en man som (återigen) visar hur saker ska skötas http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91925

Från ord till handling :tummenupp

PIX skrev:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

WW har gjort det igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev så trött när jag läste delar av denna tråden att jag tänkte.. "vaffan, jag ringer & kollar med koenigsegg"

Sen kan ju snuten komma & gnälla hur mycket dom vill :D

Självklart är alla välkomna att delta, inte bara vi från R.O.H
så länge ni vill pynta en mindre summa så, visa ditt intresse i tråden :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91925

-PLM- skrev:
Jag bryr mig inte i om det finns fler stuntrakor/banor, men om det fanns i min närhet skulle jag naturligtvis använda dessa.
Politikerna borde fatta hur stort intresset är när "tusentals" kommer på veckliga streetrace/bus evangemang.
Finns så otroligt trångsynta människor här, bland annat en välkänd moralkärring som alltid vet bäst, med grus i glassen.
Om det inte fanns golfbanor tex, då skulle folk spela lite överallt och det skulle diskuteras om farliga golfbollar som kan träffa folk, och när golfare samlas på en äng för att slå bollar kommer polisen och avbryter då bollarna kan träffa skogsvandrare tex. Och när polisen tittar bort slår nån busig golfare en boll ändå, att jämföras med wheelies.
Är ju samma fråga i grunden. Nu kommer väl nån fiffig mupp analysera sönder det och säga att man inte kan tänka så.
Men motorsporten är för stor för att blundas för, men det gör man ändå och skickar polisen på "oss". Jag anser att det är politikernas jävla skyldighet att fixa bana/rakor åt oss när allmänintresset är så stort, men självklart behövs nån eldsjäl som styr projektet.
Jag kommer köra så fort jag kan och busa så mycket jag kan på allmänna vägar, oavsett beslut, men finns lagliga banor/rakor i min närhet drar jag dit = buset minskar då det inte bara jag tänker så.

kan bara hålla med ,mkt bra skrivet,,med en bana i krokarna skulle jag hellre åka dit å utveckla min körning o jag gasar ju hellre där än ute på gatan. men det känns ju lite märkligt att när gäller det fotboll,golf etc så finns det både plats o pengar men det är inte lika lätt så fort det är ngt med motor

Nr:18 skrev:
Vill du bo granne med en stuntraka?

Jag bodde fem år i en etta med fönster ut mot nynäsvägen, tungt trafikerad väg i sth, lablad 50 men du kan gissa hur många som höll det? Första rakan man kommer till när man åker ur stan... Slipon brölar lika högt klockan tre på natten som klockan tre på dagen.

Jag hade garvat mig lycklig om det varit fri åkning fram till klockan 20 på den för att sen vara knäpptyst.

Jag fick sömnproblem och flyttade, idag bor jag där det är tyst.
Man väljer själv.

-PLM- skrev:
Att stunta med gatregistrerade MC är inte motorsport. Om du tänker efter lite förstår du säkert det orimliga i att använda gatregistrerade hojar, försäkrade för vanlig trafik.

Liknelsen med golf är urlöjlig. Golfspelare är otroliga entreprenörer, initiativtagare, lobbyister och visionärer, som gång på gång driver i genom sina projekt, utan att gnälla om pengar och hjälp från Dom[tm].
M:et skrev:

Synd att du uppfattar mina inlägg som dryga. Jag försöker förmedla lite verklighetsförankrade inlägg i floden av trångsynta inlägg enligt principen "vi har ju ingen lokal".
RIOTS skrev:
får jag fråga va f-n du gör på det här forumet har du hoj överhuvud taget gnäll skalle :kocko
Nej, som du ser är hojen såld. Min kropp är för närvarande inte hel nog för att framföra en sporthoj aktivt. Fler frågor?
Oldman skrev:
Det säjer du : :kocko !!! Vart ska man diskutera detta ämne!? Hör inte stunt till motorsport: Vakna :fatta!

Valmers!! Driver du med vissa här på sporthoj? Eller är du verkligen så patétisk av dig?

Byt liv valmers, och bli polis eller millitär och jag :Bugar .

Vi lever snart i en polisstat där polismakten styr den vanliga människan som gör ett regelrätt brott, som att man kör på bakhjulet eller kör 110 plus och tappar körkortet eller att man kör med dimljus en viss tid på dygnet, och man blir fälld tre ggr på fem år kan man tappa körkortet.

Nä!! Man skulle ha varit en asocial människa, då kan man kör bil och mc utan att tappa körkortet! De har inte något kort, och kan då köra typ 10 ggr innan dem får en mån eller längre i bur.

Nu vet polismakten detta och prioritera inte dessa asocila typer.

Ta nu detta med lite okynne! Mvh Oldman :tummenupp
Ja, riktiga stuntare på oregistrerade MC, med erfordeliga försäkringar, inom inhängnat tävlingområde, utövar definitivt motorsport. Hobbystuntare på landsväg gör det inte.

freddexwing skrev:
Jag bodde fem år i en etta med fönster ut mot nynäsvägen, tungt trafikerad väg i sth, lablad 50 men du kan gissa hur många som höll det? Första rakan man kommer till när man åker ur stan... Slipon brölar lika högt klockan tre på natten som klockan tre på dagen.

Jag hade garvat mig lycklig om det varit fri åkning fram till klockan 20 på den för att sen vara knäpptyst.

Jag fick sömnproblem och flyttade, idag bor jag där det är tyst.
Man väljer själv.
Vill du bo granne med en stuntraka, ja eller nej?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!