Hårdare tag mot busarna i Sjöbo

" varför ska man behöva lägga ner så j***a mycket av sin tid på att försöka ordna något sånt här? Man hinner ju bli så gammal att man inte orkar köra hoj längre"

..därför att vi bor i en demokrati?

Maciej EVO VI skrev:
Med den inställningen du har till hur man borde göra så skulle du passa som politiker. Massor med pappersjobb men inget uträttas.

det är just det som är problemet i Sverige, varför ska man behöva lägga ner så j***a mycket av sin tid på att försöka ordna något sånt här? Man hinner ju bli så gammal att man inte orkar köra hoj längre
Nä då är det enklare att ta första bästa raka istället.

Med din inställning så skulle alla få som dom vill utan att det "de" behövde göra något, eller väldigt lite, själv.
Vem skulle enligt dig göra något då :confused: Sedan om man inte talar om och marknadsför sin
idé, hur skulle kommungubbarna förstå vad du/ni vill? Tankeläsning kanske :rolleyes:

Men egentligen..
finns det som sagt ingen annan nedlagd flygraka i skåne?
eller en stor parkering eller något annat som inte används just på kvällen..

för säkerhet ja det finns det ju ingen på sjöborakan..
såg till och med förra onsdagen föräldrar som lät sina barn sitta ner med näsan över vägmarkeringarna..
HALLÅ... övrigt folk som ej e hojåkare/körare gör ju inte detta bättre heller..
Och det e bara oss mc-förare de bötfäller och anklagar..
åk ni till sjöbo en onsdag så förstår ni vad vi menar..

Kapten Stofil skrev:
" varför ska man behöva lägga ner så j***a mycket av sin tid på att försöka ordna något sånt här? Man hinner ju bli så gammal att man inte orkar köra hoj längre"

..därför att vi bor i en demokrati?
jepp det gör vi men bara för att det är en demokrati så behöver man inte ha så mycket byråkrati för allt.

Blåflagg skrev:
Med din inställning så skulle alla få som dom vill utan att det "de" behövde göra något, eller väldigt lite, själv.
Vem skulle enligt dig göra något då :confused: Sedan om man inte talar om och marknadsför sin
idé, hur skulle kommungubbarna förstå vad du/ni vill? Tankeläsning kanske :rolleyes:
Det är ju just så det är nu, eftersom det är så krångligt att få genom saker så skiter folk i det och kör sitt eger rejs.

Tycker det borde räcka med:

1. Bilda en förening
2. Jobba ideellt för att fixa ett stort medlemsantal
3. Jobba ideellt för att åstadkomma en bra dialog med kommunen
4. Jobba ideellt för att fixa privata finansärer
5. Jobba ideellt för att ordna positiv reklam för projektet
6. Jobba ideellt för att ro iland projektet

men eftersom man måste jobba SOM FAN med allt så orkar folk inte det.

valmers skrev:
Jag är innerligt trött på de taffliga argument som alltid förs fram vid sådana här diskussioner. Vill man ha en raksträcka att stunta på får man:
1. Bilda en förening
2. Jobba som fan ideellt för att fixa ett stort medlemsantal
3. Jobba som fan ideellt för att åstadkomma en bra dialog med kommunen
4. Jobba som fan ideellt för att fixa privata finansiärer
5. Jobba som fan ideellt för att ordna positiv reklam för projektet
6. Jobba som fan ideellt för att ro iland projektet

Jag tvivlar på att det är speciellt många som stuntar som är redo att göra detta.

Skulle du vilja ha en raka att stunta på i din närhet?
(Räcker med ett enkelt Ja el Nej)
/fredde

freddexwing skrev:
Nää jag frågar dej, ja eller nej...
Jag är inte intresserad av stuntning, det har knappast med motorsport att göra, åtminstone inte i den form det diskuteras här.

Äsh, vafan kommunen satsar på fel prylar! Fjollboll spelades på -50 talet och en stor del av dagens ungdom håller på med extremsporter och vill köra hojj både med trampor och motor. I kopparberg med en radie av en mil så finns det minst 6 fotbollsplaner och en nerlagd crossbana! Jag tar saken i egna händer och skapar min egen stuntbana på en grusfotbollsplan funkar alldeles utmärkt, nog för man måste ha offroad men ändå. :arsele

Mvh Bosse

freddexwing skrev:
Så svårt kan det väl inte vara?
Ja eller Nej.
Frågan var Skulle du vilja ha en raka att stunta på i din närhet?

De få gånger jag kör/kommer att köra på gata är lätt räknade, och när det sker stuntar jag inte. Därmed faller frågan, även om du envisas.

valmers skrev:

De få gånger jag kör/kommer att köra på gata är lätt räknade, och när det sker stuntar jag inte. Därmed faller frågan, även om du envisas.

Har jag fattat rätt:
Okej, du vill alltså inte ha en raka i din närhet avsedd för stuntning?

valmers skrev:

du är nog politiker i alla fall med de svaren ;-)

freddexwing skrev:
Har jag fattat rätt:
Hehe, nu ställde du faktiskt en helt annan fråga.

freddexwing skrev:
Har jag fattat rätt:
Nej, du har inte fattat rätt; det är mig likgiltigt om det finns en raka för stuntning i min närhet eller inte. Därmed är det meningslöst att fråga mig.

valmers skrev:
Nej, du har inte fattat rätt; det är mig likgiltigt om det finns en raka för stuntning i min närhet eller inte. Därmed är det meningslöst att fråga mig.

Shit jag ställer en enkel fråga och du klarar inte av att ens ge ett enkelt svar.
Hur lång tid tar dej i snitt för dej att välja mat på mc-donalds? En vecka...?

RedBaron skrev:
Hehe, nu ställde du faktiskt en helt annan fråga.

Ja, och det är därför det är ett ?-tecken efter.

Jag facineras av människor som lägger kb efter kb i cat5 kablen utan att ens ha en åsikt. Åsiktslösa människor är sorgliga. Väldigt sorgliga...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!