Hårdare tag mot busarna i Sjöbo

valmers skrev:
Precis som i detta fallet alltså. Man ska allt vara bra trångsynt om man ska klaga på polisen för att de gör sitt jobb, särskilt som polisens fulla engagemang krävs i alla nAKcskÅt-trådar om hojstölder.

Håller med till viss del men en hojstöld renderar väl aldrig någonsin till
att 5 patruller skickas ut, det enda som händer är väl att polisen ibland lyckas
skicka ut en patrull som är där inom 2 timmar efter stölden?

Lite lättare att skicka Polisen snabbt i en större stad med
mera resurser men iaf.

Och ang. att kommunen skulle fixa ett område, varför inte?
Skulle väl vara ett ypperligt sätt att få ner olycksstatistiken?

Tänk den kommun som kommer på detta först och kan
stoltsera med att dom fått ner olyckstalen med tex 50% ??

valmers skrev:
Varför skall kommunen betala för lekplatser för vuxna män (och några få kvinnor)?
Dom gjorde det i Malmö :tummenupp .... fixade en laglig stripp (kommunen, streetraceföreningen och några privata intresenter)

cleaner skrev:
Och ang. att kommunen skulle fixa ett område, varför inte?
Skulle väl vara ett ypperligt sätt att få ner olycksstatistiken?

Tänk den kommun som kommer på detta först och kan
stoltsera med att dom fått ner olyckstalen med tex 50% ??

Mögel skrev:
Samma svar........ :fakta
Tillåt mig tvivla; buskörning, som det tydligen kallas, på allmän väg kommer att förekomma i stor utsträckning även om områden för vuxna mäns lek upplåts på kommunal mark.

För att få lite perspektiv på "vi har ju ingen lokal ju"-diskussionen så ska ni veta att det kommer folk från hela Skåne och en del ända från Blekinge en onsdag. Vilken kommun ska ta ansvar för alla dessa ?

Maciej EVO VI skrev:
varför pröjsar de för en massa onödiga fotbollsplaner mm då? Jag hatar fotboll och vill inte betala för skiten.
Hur många licenserade fotbollsspelare finns det i Sverige? Ringer det en klocka?
Givetvis finns även ett folkhälsointresse med i bilden.

Gullefjun skrev:
Dom gjorde det i Malmö :tummenupp .... fixade en laglig stripp (kommunen, streetraceföreningen och några privata intresenter)
Nyckelorden i detta är markerade i fetstil ovan.

RedBaron skrev:
För att få lite perspektiv på "vi har ju ingen lokal ju"-diskussionen så ska ni veta att det kommer folk från hela Skåne och en del ända från Blekinge en onsdag. Vilken kommun ska ta ansvar för alla dessa ?

Vilket utmärkt tillfälle för kommunerna i området att samarbeta,
hela skåne och delar av blekinge som skulle få en lugnare trafikmiljö.
Hmm vänta nu, samarbeta kommuner? Äsch glöm alltihop kommer ju inte att hända. :huvet

valmers skrev:
Tillåt mig tvivla; buskörning, som det tydligen kallas, på allmän väg kommer att förekomma i stor utsträckning även om områden för vuxna mäns lek upplåts på kommunal mark.

Jag menade samma svar som JAG gav dig innan... Och jag tror om man fått leka av sig, Skulle det bli mycke mindre bus körning på allmän väg!!!

cleaner skrev:
Vilket utmärkt tillfälle för kommunerna i området att samarbeta,
hela skåne och delar av blekinge som skulle få en lugnare trafikmiljö.
Hmm vänta nu, samarbeta kommuner? Äsch glöm alltihop kommer ju inte att hända. :huvet
OK, nästa steg är väl att skytteföreningen går ut och skjuter på hojarna där för att förmå kommunen att bygga en större skjutbana...

Mögel skrev:
Jag menade samma svar som JAG gav dig innan... Och jag tror om man fått leka av sig, Skulle det bli mycke mindre bus körning på allmän väg!!!
Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.

RedBaron skrev:
OK, nästa steg är väl att skytteföreningen går ut och skjuter på hojarna där för att förmå kommunen att bygga en större skjutbana...
:hihi Liknelsen är inte så tokig som man kan tro.

valmers skrev:

Ja, det kommer att fortsätta men vad jag har hört har mycket av den illegala streetracen runt Malmö med omnejd försvunnit sedan strippen i Malmö byggdes :tummenupp . Alltså kan det ibland vara bättre att förse "busarna" med en inhängnad bana. Men det är komplicerad fråga det här med att kommunen eller ngn liknande skall gå in med resurser för att komma tillrätta med problemen.

Vidare är väl det stora problemet i Sjöbo all publik som finns där som skall stå "mitt ute i vägen". Tillhör själv denna skara(brukar intala mig själv att ngt händer väl inte mig...)

valmers skrev:
Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.

Jaha så e det inte i götet iallafall..

valmers skrev:

Alla utom du eller??? :fatta!

valmers skrev:
Jepp det stämmer, därför är det bättre att dra hojen på släp efter en bandag, då slipper man bli körkortslös... kanske.

PGH skrev:
Vidare är väl det stora problemet i Sjöbo all publik som finns där som skall stå "mitt ute i vägen". Tillhör själv denna skara(brukar intala mig själv att ngt händer väl inte mig...)
"Problemet" med Sjöbo är att det är populärt. Med eller utan stuntning så är där många hundra hojar en fin kväll vilket bara det stör trafiken. En stuntbana någon annanstans skulle bara minska antalet hojar delvis. Det skulle fortfarande vara mycket in- och utfart och hundratals hojar parkerade i vägrenen.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!