valmers skrev:Då var vi där igen. Varför skall kommunen fixa det?
Så slipper dom bus körning på allmän väg kanske!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
valmers skrev:Då var vi där igen. Varför skall kommunen fixa det?
Varför skall kommunen betala för lekplatser för vuxna män (och några få kvinnor)?Mögel skrev:Så slipper dom bus körning på allmän väg kanske!!!
valmers skrev:Precis som i detta fallet alltså. Man ska allt vara bra trångsynt om man ska klaga på polisen för att de gör sitt jobb, särskilt som polisens fulla engagemang krävs i alla nAKcskÅt-trådar om hojstölder.
valmers skrev:Varför skall kommunen betala för lekplatser för vuxna män (och några få kvinnor)?
varför pröjsar de för en massa onödiga fotbollsplaner mm då? Jag hatar fotboll och vill inte betala för skiten.valmers skrev:Varför skall kommunen betala för lekplatser för vuxna män (och några få kvinnor)?
Dom gjorde det i Malmövalmers skrev:Varför skall kommunen betala för lekplatser för vuxna män (och några få kvinnor)?
cleaner skrev:Och ang. att kommunen skulle fixa ett område, varför inte?
Skulle väl vara ett ypperligt sätt att få ner olycksstatistiken?
Tänk den kommun som kommer på detta först och kan
stoltsera med att dom fått ner olyckstalen med tex 50% ??
Tillåt mig tvivla; buskörning, som det tydligen kallas, på allmän väg kommer att förekomma i stor utsträckning även om områden för vuxna mäns lek upplåts på kommunal mark.Mögel skrev:Samma svar........![]()
Hur många licenserade fotbollsspelare finns det i Sverige? Ringer det en klocka?Maciej EVO VI skrev:varför pröjsar de för en massa onödiga fotbollsplaner mm då? Jag hatar fotboll och vill inte betala för skiten.
Nyckelorden i detta är markerade i fetstil ovan.Gullefjun skrev:Dom gjorde det i Malmö.... fixade en laglig stripp (kommunen, streetraceföreningen och några privata intresenter)
RedBaron skrev:För att få lite perspektiv på "vi har ju ingen lokal ju"-diskussionen så ska ni veta att det kommer folk från hela Skåne och en del ända från Blekinge en onsdag. Vilken kommun ska ta ansvar för alla dessa ?
valmers skrev:Tillåt mig tvivla; buskörning, som det tydligen kallas, på allmän väg kommer att förekomma i stor utsträckning även om områden för vuxna mäns lek upplåts på kommunal mark.
OK, nästa steg är väl att skytteföreningen går ut och skjuter på hojarna där för att förmå kommunen att bygga en större skjutbana...cleaner skrev:Vilket utmärkt tillfälle för kommunerna i området att samarbeta,
hela skåne och delar av blekinge som skulle få en lugnare trafikmiljö.
Hmm vänta nu, samarbeta kommuner? Äsch glöm alltihop kommer ju inte att hända.![]()
Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.Mögel skrev:Jag menade samma svar som JAG gav dig innan... Och jag tror om man fått leka av sig, Skulle det bli mycke mindre bus körning på allmän väg!!!
RedBaron skrev:OK, nästa steg är väl att skytteföreningen går ut och skjuter på hojarna där för att förmå kommunen att bygga en större skjutbana...
valmers skrev:Tillåt mig tvivla; buskörning, som det tydligen kallas, på allmän väg kommer att förekomma i stor utsträckning även om områden för vuxna mäns lek upplåts på kommunal mark.
valmers skrev:Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.
valmers skrev:Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.
Jepp det stämmer, därför är det bättre att dra hojen på släp efter en bandag, då slipper man bli körkortslös... kanske.valmers skrev:Jag menar precis tvärt om. Exemplet jag brukar ta är följande: Jag har varit på ett stort antal allmänhetens åkningar på Gelleråsen. Varje gång jag har åkt därifrån på eftermiddagen har det varit fullt race på landsvägen från banan. Den ökade körskickligheten man uppnått genom bankörningen används inte för att öka marginalerna, utan för att öka hastigheten.
"Problemet" med Sjöbo är att det är populärt. Med eller utan stuntning så är där många hundra hojar en fin kväll vilket bara det stör trafiken. En stuntbana någon annanstans skulle bara minska antalet hojar delvis. Det skulle fortfarande vara mycket in- och utfart och hundratals hojar parkerade i vägrenen.PGH skrev:Vidare är väl det stora problemet i Sjöbo all publik som finns där som skall stå "mitt ute i vägen". Tillhör själv denna skara(brukar intala mig själv att ngt händer väl inte mig...)
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |