Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mavve skrev:En dag trillar den ner o sen har det inte varit värt det![]()
Mheel skrev:Tanken är att hitta en krok som håller hjälmen så pass bra att den inte kan trilla av sig själv.
Men Mavve då.. Sluta vara så negativ nu.. Vi vill ju ha mycket positiv energi här på SH..Mavve skrev:En dag trillar den ner o sen har det inte varit värt det![]()

Mavve skrev:Det är som akvarium - till sist spricker de under natten och du får köpa nytt golv o hela baletten.
Kroken kommer lossna nån dag eller så tappar du hjälmen när du måste sträcka dig.
Haha, det är inte värt det jag lovar.
Mheel skrev:Jag kommer inte hänga hjälmen så pass högt upp att man måste sträcka sig. Sen kommer jag använda riktiga skruvar med plugg för att fästa kroken ordentligt.
Om man skulle tänka som dig skulle man inte våga göra något här i livet.
Förstår inte hur du vågar ha mc överhuvudtaget.![]()
Finns så mycket som kan hända med den.
cRoC skrev:Mavve har du din hjälm i en plexiglaslåda eller?![]()
Nä men det är ingen bra ide, förr eller senare stöter du till den..
Tänk om hatthyllan ramlar ner.Mavve skrev:Den ligger tryggt på hatthyllan.
Mavve skrev:Allting kan hända ja och det som minst behöver hända behöver man inte provocera fram genom att hänga hjälmen på sin vägg för att posa med den.
Jag tycker inte det är en bra idé iaf.
Forkman skrev:Tänk om hatthyllan ramlar ner.
Låter ju positivt heheMavve skrev:Jag har kanske 7 jackor och 12 par skor som kommer dämpa det fallet rätt bra.
Mheel skrev:Jag undrar om någon vet om det finns krokar som man kan använda för att hänga mc hjälmen på väggen. Är det någon som testat det?
Bilden visar hur jag menar.
UltraMarine skrev:Ikea har krokar som funkar utmärkt - mina hjälmar har hängt ovanför dörren i snart 5 år utan att någonsin ramlat ner...
Däremot är det svårt att nå upp när man har det tajta skinnstället på sig.
cRoC skrev:Ta med dig hjälmen till nån sån affär och testa lite![]()
du kan ju fråga om du kan köpa en av dom Mheel skrev:Tanken är att hitta en krok som håller hjälmen så pass bra att den inte kan trilla av sig själv.
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |