Hämsk betalning :(

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Fick ett brev av trafikförsäkringsföreningen för 2 veckorsen
på 3700:- o jag ringde o fråga varför.
Jo du är inte försäkrad så det blir straff för dig.
Hade glömt bort en den senaste räkningen då jag hade problem med utbetlaning va min pengar så det blev lite sent.
Iallafall, för ca 1 veckasen fick jag tillbaks 40:- av Folksam på det som var kvar av min försäkring, då tänkte jag om jag nu fick tillbaks så borde det väl
har funnist någon försäkring kvar.
Om jag var helt utan försäkring så skulle dom väl inte betala tillbaks
något??
Någon som fått berv från trafikföreningen och går det på något sätt
att komma undan detta?? :död

Lite svårt att utläsa vad du har skrivit. Men de erfarenheterna jag har ang. påställt fordon utan försäkring har lett till att man vart tvungen att betala. Tyvärr.

Fick själv ett sånt brev för några år sen,dom är ju inte direkt billiga men det är bara betala och se glad ut..

Har du inte gjort nått fel hade du inte fått hem brevet..

Det konstiga var att jag fick tillbaks 40 spänn det blir ca 3,5 dagars
försäkring, om hojen nu var oförsäkrad så borde det väl inte finnas nåra pengar att ge tillbaks??

Jag lyckades faktiskt få de där avskrivet, men det va under andra förutsättningar.

När jag köpte min första hoj så fick jag också en faktura på 2 000 någoting.
Gjorde så att jag ändrade ägarbytet fram 2 veckor. Vip så kunde de riva fakturan. sen har jag också läst här på forumet att det finns andra sätt att gå ruunt deras fakturor.

ring dit försäkringsbolag och kolla om den var försäkrad så får du svar.

Ja, sånt är fan inte kul. Fick min förra månaden på 2700:- som var kvar att betala in... Men man får ju inte glömma hur kul man har haft de! :pannkyss

Min kusse var bortrest och tänkte på annat än försäkringar. När han kom hem igen väntade en inbetalning på 7.000kr....

Det måste väl ändå vara nån sorts rekordsumma?

Zana skrev:
Min kusse var bortrest och tänkte på annat än försäkringar. När han kom hem igen väntade en inbetalning på 7.000kr....

Det måste väl ändå vara nån sorts rekordsumma?
Min bil va påställd utan försäkring mellan augusti -> maj :)

HanneZ skrev:
Min bil va påställd utan försäkring mellan augusti -> maj :)

Hur fick du den avskriven?!? :Bugar Bilen kostar ju dessutom 3-4 ggr mer per dag än hojen (har lyckats få både en utav hojarna och en utav bilarna i trafikföreningens härliga "hjälp" när dom stått i garaget... (mitt fel såklart :kocko )

Racebussen påställd utan försäkring i 5 veckor... 21.000:- till trafikförsäkringföreningen... :huvet :fatta! :huvet

Reklam?

thundrace skrev:
Racebussen påställd utan försäkring i 5 veckor... 21.000:- till trafikförsäkringföreningen... :huvet :fatta! :huvet

Oj! rekord! Du kanske borde be om sponsring från dom? Typ "Jag kör inte med insidan, jag kör med trafikförsäkringsföreningen!" :)

Man kan ju undra om föreningens mål är att folk ska ha trafikförsäkring eller om de ska håva in pengar?
Så fort ett fordon varit påställt utan trafikförsäkring i tex 5 dagar så borde man få hem ett brev om detta. Inte efter 5 veckor!

sandstream skrev:
Man kan ju undra om föreningens mål är att folk ska ha trafikförsäkring eller om de ska håva in pengar?
Så fort ett fordon varit påställt utan trafikförsäkring i tex 5 dagar så borde man få hem ett brev om detta. Inte efter 5 veckor!

Håller helt med, dom borde t.o.m kunna ringa eller skicka sms om det verkligen var för att uppfylla trafikskydd, undrar om man skulle kunna få se deras årsredovisning...gissar att "vinsten" är rätt hög, dom lär ju kunna anställa någon till för att skicka information snabbare...

P@trik skrev:
Fick själv ett sånt brev för några år sen,dom är ju inte direkt billiga men det är bara betala och se glad ut..

NEJ! Detta hände mig en gång. Fick en avgift på ca 1500 el nåt för ca en veckas slarvighet m försäkringen. Jag ringde t mitt försäkringsbolag, viserligen var det en polare som sålde försäkringen, men han tecknade en trafikförsäkring från det aktuella datumet. Inga problem eftersom ingen skada hänt. Då jag fixat försäkringen ringde jag till trafiksäkerhetsvärket och sa att något måste ha blivit fel. Dom kollade registren och såg att det hade det också. Sen var det bara och avteckna trafikförsäkringen igen och sätta helförs som jag skulle ha. Fick visserligen betala in trafikförsäkringen för ett år, men det överblivande fick jag ju tillbaka. Så snacka med ditt bolag, e dom schyssta så löser dom det!!

P@trik skrev:

Nja, det är väl ändå människor som har hand om det, och människor kan ju som bekant göra fel. :)

sandstream skrev:

Målet med TFF är faktiskt att få in pengar... Som dom sedan kan betala ut som ersättning till oskyldiga stackare som blir drabbade av idioter som kör helt utan försäkring. Min sambo fick ut 15.000:- därifrån sedan hennes bil blivit påkörd av en påtänd ungjävel i en stulen skrothög (Som dessutom hade mage att hota med kniv för att jag höll kvar honom tills polisen kom...)

HanneZ skrev:
Jag lyckades faktiskt få de där avskrivet, men det va under andra förutsättningar.

samma här, var inte 18, då måste VV skicka ett brev där föräldrarna skriver på att ägarbytet stämmer, allt tog ungefär en månad, och jag hade inte gjort något fel.. ringde gamla ägarens försäkringsbolag och bakdaterade en försäkring på tiden som den varit oförsäkrad.. första veckorna fick vi bara nya nummer att ringa, men sen fick vi snacka med högsta chefen på förs.bolaget, och hon fixade allt på ca 2 minuter, bara några knapptryckningar... jag fick räkning på 4275 kr, lite småskönt att bli av med den :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park