Hämsk betalning :(

I vissa sammanhang så lyder ordspråket:"Är huvodet dummt får kroppen lida pin"
men nu känns det mer som "Är huvodet dummt får plånboken lida pin".
jaaaa de känns för jävligt, men Åå andra sidan så "glömer" du aldrig mer att försäkra när fordonet "står på".

stephenj skrev:
Hur fick du den avskriven?!? :Bugar Bilen kostar ju dessutom 3-4 ggr mer per dag än hojen (har lyckats få både en utav hojarna och en utav bilarna i trafikföreningens härliga "hjälp" när dom stått i garaget... (mitt fel såklart :kocko )
Det va så att det va min farfars bil. När han dog så skulle jag ta över den. Men det blev något fel i boupptäckningen eller nåt så den skrevs aldrig över på mig. Jag körde o va glad men eftersom bilen inte hade någotn riktigt ägare så blev de kajko med försäkring o allt. Efter ett tag så undrade vi varför vi inte fick nån besiktningstid o de va då allt uppdagades. I samma veva som farfar dog flyttade min farmor så alla papper skickades hem dit där de bodde tillsammans, o de som hade flyttat in där hade struntat i att skicka vidare posten! Jävla folk. Hur som helst så va det min döda farfar som skulle betala alla pengarna, och eftersom han var död så avskrevs skulden.

stephenj skrev:
Oj! rekord! Du kanske borde be om sponsring från dom? Typ "Jag kör inte med insidan, jag kör med trafikförsäkringsföreningen!" :)

:D ja det e fan en tanke....rök typ 10 set slicks där... :arsele

Var det inte någon här på forumet för en mindre tid sedan som hade fått en nota på runt 60 000 från dessa herrar? Som hade varit bortrest i tron om att hojen var avställd, men det hade blivit fel hos vv så att den fortfarande var "på". Blev lite amorteringar där, vill jag minnas.

Jag sitter här och skattar mig lycklig för de struntsummor(i jämförelse) som TFF har krävt mig på, dock har det blivit ett par strypta tidigare ägare som yrkat på att fordonet varit avställt när det egentligen har varit påställt.

Att dom väntar med att underrätta tills det har blivit "lite" större summor är bara så genomfräckt!! :mad:
Dom verkar ju isåfall välja "offer" slumpartat, tänk om dom tar någon som inte har det så gott ställt utan snarare knappt får det att gå ihop? Då blir det inkasso, kronofogde och Bet. Anm för honom/henne! :4skrika :censored :fatta! :klappar Klyfto'n!

HanneZ skrev:
Det va så att det va min farfars bil. När han dog så skulle jag ta över den. Men det blev något fel i boupptäckningen eller nåt så den skrevs aldrig över på mig. Jag körde o va glad men eftersom bilen inte hade någotn riktigt ägare så blev de kajko med försäkring o allt. Efter ett tag så undrade vi varför vi inte fick nån besiktningstid o de va då allt uppdagades. I samma veva som farfar dog flyttade min farmor så alla papper skickades hem dit där de bodde tillsammans, o de som hade flyttat in där hade struntat i att skicka vidare posten! Jävla folk. Hur som helst så va det min döda farfar som skulle betala alla pengarna, och eftersom han var död så avskrevs skulden.

Ja som sagt, lite annorlunda förutsättningar där, skönt att dom kunde ordna till det iallafall.

E22 skrev:
I vissa sammanhang så lyder ordspråket:"Är huvodet dummt får kroppen lida pin"
men nu känns det mer som "Är huvodet dummt får plånboken lida pin".
jaaaa de känns för jävligt, men Åå andra sidan så "glömer" du aldrig mer att försäkra när fordonet "står på".

Huvodet :va skåning eller? :hihi

Har en räkning från tff på 5300 som ligger o vill bli betalad :huvet

mjukis skrev:
Huvodet :va skåning eller? :hihi

Har en räkning från tff på 5300 som ligger o vill bli betalad :huvet
Ledsen ,men jag är inte på det humöret i dag för att ta sånna dumma kommentarer från en meniska i din ställning:mad:(ursäkta för mitt humör)

Last edited:
E22 skrev:
Ledsen ,men jag är inte på det humöret i dag för att ta sånna dumma kommentarer från en meniska i din ställning:mad:(ursäkta för mitt humör)
Jämnt humör, ständigt förbannad :va
Det går ut över din stavning :7peta

Själv har jag fått 900 av dom (2400- självrisk) när jag körde punka på mitt sproitan nya bakdäck. Skickade in en anmälan mot den okända bil som hade krockat på tranebergsbron och lämnat glassplitter efter sig. :)

Fast genom åren har dom fått ett antal tusenlappar också :(

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...