GSXR1000 k2 turbo

Drygt!!
Du ser ut att ha ganska rejält med volym som plenumet ser ut idag.
Så det funkar nog bra även om du får minska lite på storleken.
 
Nu är det precis frigång.
image.jpg
På med lite plåt så blir det bra.
 
Gör jag en ny bottenplatta till tanken med tillopp o retur? Tankmätaren, nån som har några förslag?
image.jpg
 
Nu är det en del funderande på om bränslepumpen ska få sitta inuti eller utanför tanken. Kopplingen monterad och känns sådär lagom hård.. 8 mm kvar till ihoptryckt fjäder med Marklunds kopplingsfjädrar. De här Geertsen distanserna på 3 mm höjd gjorde susen.
image.jpg
 
Tips är att använd anslutningen på pumpkoppen till retur och dra slang mellan pump och en ny genomföring på tanken för utlopp.
 
Redan fixat Mr Helmut men gick inte att ladda bilden.
Håller på att putsa en gsxrK9 sving oxå. Bilder kommer när jag kan ladda upp dem.
 
Pump.JPG
Sving.JPG
Hadez gamla sving.. Återkommer med bilder på färdigputsade resultatet.
 
Nu sitter btren på plats. Lock för avgasrening. Marklunds grenrör. Turbon sitter där men oljetrycket ska kopplas. Intercoolern passar inte riktigt med turbon, måste höja inloppet en tum. Ska snart börja bygga avgasrör.
image.jpg
image.jpg
 
Last edited:
Nu finns avgasrör.
image.jpg
image.jpg
Nu Peter blownharley, sitter din dämpare stumsvetsad i avgasröret:hihi Ihopsmidd på vedbacken.
 
Ska du ha dämparen som 12-oclock bar? Man får faktiskt inte ha rör som sticker ut så långt bakom hojen det är inte korrekt estetiskt. Det skär sig i mina ögon. (Obs: Högst subjektiva åsikter)
Flytta fram liiiite bara, snälla :)
 
Hehe du har nog rätt:zpy Röret ska vikas upp vid svingen men jag vill få dit den andra svingen (k9) först för den har urtag undertill för avgasröret. K9 svingen hade klenare axel så jag försöker ordna en ny svingaxel som ska passa både ram och sving.
image.jpg
 
Last edited:
Nudå Intense, din designpolis, ser det bättre ut?:7peta
AvgasGSXR.JPG
Röret är 10 cm kortare, avgaset ska vikas upp som sagt när nya svingen kommer på. Det är frigång mellan rör, ram och motor med ca 5 mm.
Det läcker vid oljereturen från turbon in i oljetråget:huvet Provstarten blir uppskjuten:huvet:huvet
Jag får roa mig med ponnytävlig istället under helgen:hihi, åter på tisdag..

Braap braaaap
 
Hmmm, ser ut som ett klistermärke frn en SAAB JA37 på ljuddämparen:brinnerup Var har du fått tag i den där:hihi
 
du vet var jag fick tag på den ruskigt balla ljuddämparen:tuttar Säg vad du vill ha i byte Peter:fakta Kanske en mivv titandämpare?
Så här blev D.
exhfinal.JPG

Hmmm, ser ut som ett klistermärke frn en SAAB JA37 på ljuddämparen:brinnerup Var har du fått tag i den där:hihi
 
Last edited:
Då är det provstartat! Den gick fin och jämnt. Startade med original spridare och utan pcv. När jag skulle kolla oljetrycket så lättade jag lite på oljematningen till turbon, olja ok men då steg bränsletrycket till 10 bar och den blev sur. Förstår inte varför jag fick den tryckhöjningen bara, jag kör med aeromotive btr kopplad enligt mall. Får kolla upp det idag.
 
Back
Top