GSXR1000 k2 turbo

Tack för varningen boost3!!! Jag ska dubbelkolla gradskivan!:fakta
 
image.jpg
Trattar och ny bottenplatta till plenumet. Trattarna ska kapas till och sen ska det svetsas ihop. Inloppet ska flyttas till högersidan plenumet. Hoppas det blir bra flöde i den här.
 
Jahapp, kamdrevet ompressat. Nådde 101 grader denna gång:huvet. Är lite klurigt att få till den lilla vridningen i en press..:3freak
Återkommer med resultat efter ompressning.
 
Sådär, 104,75 grader på insuget. Det blir bra! Nu vill jag sätta motorn i ramen så jag kan passa in plenumet
Tack Peter blownharley för ompressningen av kamdrev!!!
 
Last edited:
Jag provkörde den nya pumpen (Bosch 044) med regulator och ställde på trycket till ca 43,5 psi.
ImageUploadedByTapatalk1422481886.546864.jpgImageUploadedByTapatalk1422481907.852043.jpg
 
Last edited:
Lite mek igen. Motorn sitter i ramen. Kopplingssplinesen är filade, ryckutjämningsfjädrarna uttagna. Det ska bli 2 mm distansbrickor på ryckutjämningsfjädrarna. Provmonterat plenum med trattar. Ibland blir man glad för det lilla, speciellt när man hittar den lilla lilla kulan till kamkedjesträckaren..
ImageUploadedByTapatalk1422812729.080689.jpgImageUploadedByTapatalk1422812748.456906.jpgImageUploadedByTapatalk1422812767.541494.jpgImageUploadedByTapatalk1422812785.219076.jpgImageUploadedByTapatalk1422812803.785522.jpgImageUploadedByTapatalk1422812817.941233.jpg
 
Last edited:
Nyss hemkomna Powercommander Ignition Control har en finess med namnet Launch Control. Den kan styras med kopplingshandtaget. Den bara måste jag prova i vår!:yoparty:banana
Sen finns det ju annat trams som pit-limiter.
 
Din kopplingskorg ser ut att ha varit med om någon ninja start redan :näsblod
 
Du har nog rätt xyron men nu är splinesen som nya o glappet i korgen strax ordnat /Teenage mutant ninja turtle (nåja, teenage var snart 1/4 sekel sen..)
 
Jag som trodde tiden gick saktare uppe i Norrland :D du är ju långt före mig
 
Helrätt, tiden GÅR saktare här uppe, därför hinner jag så långt varje dag��
Jag som trodde tiden gick saktare uppe i Norrland :D du är ju långt före mig
image.jpg
Köpte spridare av Dennis Clanton, de passar rakt i sägs det. 1200cc, ska räcka till +400 hjulhästar E85 med 80% cykeltid. Iallafall passade PCV kontakterna. Hurraaa
12 mm rostfria stången ska bli pluggar till kompisens zx9 avgasrening.
 
Last edited:
Provmontering 1200 cc spridare bredvid original. Använde tillomed original oringar. Nästan för bra för att vara sant? Original fuel rail.
image.jpg
Nu gäller det bara att få till tomgången, delgas o fullgas. Hur svårt kan det vara, hur lång tid kan det ta?:crash:3freak
 
Nu har jag lite att fundera på med grenrör.. Hade tänkt att köpa av mcx Erik men de har inte tid så här års. Jag har ju ett ebaygrenrör men måste kapa kylet för att få dit det o det passar dåligt mot td04-flänsen. Kanske tar spigotarna från ebay kröken och punktar dit rörböjar o td04-fläns.
Om inte nån vill erbjuda sig att bränna ihop ett till rimlig kostnad :crash
 
Om inte nån vill erbjuda sig att bränna ihop ett till rimlig kostnad :crash

Du känner ingen svetsare/nisse hos ditt lokala mejeri eller annan lokal livsmedelsindustri? När jag jobbade som automatiseringstekniker @ Cadbury Slotts i Uppsala på 80-talet fick jag till stor del TIG'a syrafast med rot istället för att feppla med elektromekanik.
 
Sådär nu har jag plenumet som jag vill ha det och kopplingen utan rassel. Anslutningarna till spjällhusen ska kapas till och sen planslipas så passningen blir bra mot spjällhusen, med rätt vinkel på plenumet. image.jpg
 
Nu hålar det skapligt mellan luffarturboramhålet och inloppet till plenum
image.jpg
Ska kolla att tanken passar över plenumet:gnissla
 
Jaha, plenumet är för brett upptill framtill så tanken går inte ner:huvet:mad::smasha:zpy:dummer:död.
image.jpg
Värdelöst. Då har jag tid att vänta på Marklunds grenrör i allafall då..
Bara att kapa och sätta nya lock på sidorna då:mad:
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top