Du får nog sno dej på om du ska få tag på någon över huvudtaget, dom lär vara populära som banhoj i Classic racing
Köper du hoj efter hur mycket du kan få för den när du säljer den, inte efter vad du vill ha? Låter som du har kul...Här var det stilla hur efter en nyare gixxer 750 är en 10:a-11:a ?lite sugen på en 750 men det är frågan hur lättsåld den är sen då literhojar lockar folk i allmänhet mer
nej köper av den anledningen gör jag inte men då vridet i en literklubba lockar mer och den 750 jag köpte ny för en evighet sen var iskall när man skulle byta påverkar naturligtvis ,klart 750:n är mer lättsvängd 250cc extra i en 1000 märks av .Köper du hoj efter hur mycket du kan få för den när du säljer den, inte efter vad du vill ha? Låter som du har kul...
Som motorvägslok är 1000 lugnare, men 750 är i praktiken en borrad 600 med allt det innebär i smidigare chassi osv. Går snudd på lika fort rakt fram som 1000 om man får tillräckligt långt på sig.
Här i landet Kubikfixering har som du skriver 1000 mest säljkraft såklart, men ska man snacka hoj handlar det väl om vad man gillar? Stirrar man på stor och stark eller gillar man mer smidighet? 750 är ju ovanligare, för mig personligen är bara det ett köpargument. Underlättar inte om man mer köper utifrån att man ska sälja dock. På så sätt är 1000 ett säkrare kort.
Den är lite bekvämare också för trist gatåka, iom att den är större. En GSXR1000 känns körmässigt nästan som en touringhoj jämfört med min R1. Iofs gör även tantens 750 det, men den är mindre och lättare...
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Ah!
Det va som faen. Då får man hålla ögonen öppna.
Tanken är och bygga en sådan hära... typ ....
View attachment 442601
2006-2007 är en hoj, 2008-2010 är en annan. 2011 kom den med nytt utseende, brembo-Ok, Showa-gaffel, lättare och lite mer effekt.
Med andra ord så är 2010 och 2011 olika hojar.
Jo så långt är jag med , men kollade på en nyss som stod som 11:a i regpappren med toxico bromsok och gamla gaffeln , den här jag ska titta på i veckan står som 12:a i pappren vilket den naturligtvis inte är med gamla gaffeln och gamla oken , båda är svensksålda nya inte import , märker man stora skillnader på gaffeln ? Oken borde man iaf märka
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |