GSXR 750-tråden.

Du kanske har dålig smak eller bara köpt fel hoj? Det blir inte fränare än så här:
Har man köpt fel hoj går det lösa med lite modifikation :hihi
K2/K3 bakkåpor på min -96, någon ägare innan satt dit dem, tycker att det ser okej ut
 

Bifogat

  • IMG_4313.jpg
    IMG_4313.jpg
    1.9 MB · Visningar: 36
Den "officiella" försäljningen slutade med årsmodell 2011. Det kom in en liten tillfällig batch 2016 eller 2017, minns inte exakt.
Det förekommer då och då att det annonseras begagnade 2012 som nästan aldrig är en äkta 2012 utan snarare 2010 eller äldre. Det man ska vara observant på är att bromsoken ska vara Brembo och framgafflarna ska vara Showa om man är ute efter senaste versionen.

I Europa har senaste versionen av GSXR 750 sålts till och med årsmodell 2017. Det finns ofta fina exemplar i bla Tyskland om man vill importera.
I USA säljs fortfarande GSXR 750 årsmodell 2022.
Den senaste versionen som kom ut 2011 har inte förändrats förutom olika färgsättningar.
 
Oj ok är det så lurigt..

Är sugen på en svensksåld 2016, utagen 2017. Tycker den är lite dyr, men kanske håller värdet hyfsat då:)
 
Oj ok är det så lurigt..

Är sugen på en svensksåld 2016, utagen 2017. Tycker den är lite dyr, men kanske håller värdet hyfsat då:)
Osäkert, jag körde åtminstone min K6'a uttagen 2007, för en hundring i året i värdeminskning. Sedan 2018.
Nyare pjäser finns det ju lite mer utrymme för att falla.
 
Hej, undrar om det är någon som har passagerarfotstöd liggandes hemma? Behöver hela ställningen fattas på hojen jag har köpt ( fick med bara den som sitter på vänster sida. Det är en K8.
 
Jag råkade gå och köpa mig en blå/vit GSXR 750 från 98 ?
Men jag undrar om det när någon som har tips på stompgrip eller liknande som passar snyggt. Vill inte klistra dit nått stort svart som snakeskin verkar vara.
Håller transperanta sig transperanta?
Finns vita?
Hittar inget klockrent när jag söker på det.
Finns det nån här som sitter inne på information om vad som passar bäst?
 
Ägnade några timmar i dag åt att hjälpa till att sparka liv i en -91 som stått i 6-7 år.
Ställdes då för att den gick som en påse nötter.
Problemet var lätt att hitta, taskig bensinkran. Väldigt litet flöde från kranen.
Visade sig att det var tokstopp i kranen där vakuumslangen går in.
Stack igenom en 0,6mm brotsch, Nu går den hyfsat.
Nån som vet hur det ska se ut i inloppet för vakuumet.
 
En kompis bad mig kolla efter dekaler till sin gul-svarta GSX-R 750 -96, alltså hela dekalsatsen. Brukar vara lätt att hitta "paint kit decals" på Ebay, men nu hittar jag inget alls. Har nån lust att hjälpa till?
 
CMS har jag köpt mycket av genom åren. Blir lite pyssligt nu när man måste kolla varje liten dekal för varje kåpdel. Tror han nöjer sig med ett komplett Kina-dekal-kit på ebay.

Just det, MC-Shopen ja... Ska be honom ringa dit.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top