GSXR 750-tråden.

Stämmer bra att det är den i Karlstad , ska kolla på den när säljarn kommer hem ändå då jag är här och jobbar nu men som sagt är det ju en 10:a eller 9:a så vi får väl se , gaffeln o bromsarna är ju klart bättre på en riktig 11:a samt att den är en del lättare

Stämmer bra att det är den i Karlstad , ska kolla på den när säljarn kommer hem ändå då jag är här och jobbar nu men som sagt är det ju en 10:a eller 9:a så vi får väl se , gaffeln o bromsarna är ju klart bättre på en riktig 11:a samt att den är en del lättare

Du har PM!!!

Tjena,

Gixxer 750 K9. behöver se över kedjan lite, den är lite slapp. I service manualen står det "Support the bike with a jack..." alltså, bakhjulet i luften när man spänner kedjan. Hur gör ni som kan det här? Justerar ni med hjulet i luften? Känns ju vettigare att kanske justera i luften sedan mäta med hjulet i backen på stöd? Slacket (20-30mm) mitt på kedjan med ett par mätpunkter. Eller ska man rent utav sitta på själv och polarn mäter upp slacket 20-30mm när man sitter på? Det kan ju variera en del med åkarens vikt och bensin i tanken? Fjantigt ovan tycker säkert alla bombare, men saken är ju den att rätt kedjespänning ger en jämnare gång och fler mil på mätaren.

Hej alla!
Har hittat en gsxr 750 från 87 i kulören guld och svart. Hur vanlig var den färgkombinationen egentligen och fanns den original på 750, har sett den på 1100.

Tacksam för svar

Mvh
Magnus

Tja, den är inte så vanlig i här men utomlands har jag sett en del, som jag har sett så kom den färg kombon först på 750 -87 och sedan på 1100 -88, det roliga är att det påstås att det är en jubileums modell 1100 -88 med begränsad upplaga men det är ingen som vet vad man jubilerade.

//Robert

Hej alla glada!

Har precis blivit ägare till Gsxr 750 - 01, blå/vit, och är förbannad nöjd! (Bilder kommer senare)
Det är min första hoj och kortet är nära till att bli mitt.

Sitter och letar och letar efter hur man kan göra med regplåten, blinkersen osv utan att behöva köpa en undertail. Någon som kapat bort den långa "läppen" som regplåten, och gjort någon egen lösning med blinkers osv, så det liknar något?

Gärna någon bild och info om hur ni gick tillväga.

Med vänlig hälsning
Niicce

Hej. Har nyligen köpt en GSX-R 750 K8, mellan 4000-6000 varv ungefär har jag ett konstigt ljud under belastning, det låter nästan som en turbo som "spolar" upp för att sedan sluta låta nästan direkt efter 6000 varv. Kan det vara någon vakumslang eller liknande som spökar?

Hojen går bra men ljudet gör mig irriterad....:4skrika

Tacksam för tips/ideer?

ingen som gjort någon sådan lösning?
Isåfall, har ni köpt en undertail utan baklyse? Hittar i princip bara såna, men då gillar jag inte baklysena alls!

Ärende löst :tummenupp
Hej,
Någon här som vill sälja en passageraresits till GSX-R 750 -97 billigt?
Mvh Magnus

Last edited:
Någon som har en Bolt-On burk passande GSX-R 750 SRAD 96-99 att sälja?

Last edited:
Hej!

Jag är på jakt efter en schysst Bolt-On burk passande Suzuki med flänsen med tre bullthål.

Kåpglas samt andra roliga eftermarknadsdelar passande GSX-R 750 -98 (insprutning) kan vara av intresse:yoparty.

Hej!

Jag är på jakt efter en schysst Bolt-On burk passande Suzuki med flänsen med tre bullthål.

Kåpglas samt andra roliga eftermarknadsdelar passande GSX-R 750 -98 (insprutning) kan vara av intresse:yoparty.

Jag har ett blåtonat kåpglas till din hoj!

Härlig hoj! Tog kortet -97 o hemma stod en -85 o vänta. Köpte en -88 året därpå. Kommer ihåg känslan.......

Hej.
Har vi någon här i Göteborgstrakten som har en, GSXR750 årsmodell 1988. i en original färgsättning.
Skulle vilja låna den till en monter på MC-Mässan i Göteborg.
Med vänlig hälsning Toyman

1988_GSXR750 mix.jpg

Hej.
Har vi någon här i Göteborgstrakten som har en, GSXR750 årsmodell 1988. i en original färgsättning.
Skulle vilja låna den till en monter på MC-Mässan i Göteborg.
Med vänlig hälsning Toyman

Vet att Mloren la upp bilder på sina hojar, med bla sin 750 i antingen din 80-tals-tråd, eller Teos "Jag är kär i 90-talet"-tråden. Kolla med honom.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti