Gsxr 1100 turbo projekt

E-2 topp och ingen epoxy? 30/26 eller 31/27? Jag har en S-2 liggandes, aka DOT-topp, om du letar 5 hästar till.
Yes sir, Bandit 2003 topp =)
30/27 ventiler, några är 30,2

Ingen epoxy, lite vanskligt med Methanolen.
Vi tror inte att S-2 toppen skulle passa bättre för mitt ändamål.

Skall bli riktigt spännande att se resultatet i bänken sen :tummenupp
 
Hena blocket och putsa kolvarna, slabba ihop igen och ställ ner laddet 0,5 bar. Tror du har hittat smärtgränsen för de ingående komponenterna. :näsblod
 
Hena blocket och putsa kolvarna, slabba ihop igen och ställ ner laddet 0,5 bar. Tror du har hittat smärtgränsen för de ingående komponenterna. :näsblod

Lämnade iväg cylinderraden tidigare idag =)
Skall putsa av kolven och sedan slabba ihop det igen som du säger hehe.

Men laddtrycket får jag nog allt öka på lite :yoparty
2,48bar laddade det som mest i bänken (Gav dock ingen mer effekt eftersom jag inte fick in tillräckligt med bränsle)

Troligtvis är det Methanolen som tvättar bort oljan på cylinderväggarna och skadar kolvarna.
 
Jag är imponerad över hur du hanterar motgångar ? Kämpa på med en galet frän hoj
 
var det dom med mest skador ,som gick 100grader varmare , så är det nog bränslebrist tror jag,
angående methanolen så pytsa i lite redline si1 alkohol ,
brukar ha det till e85 snurran ,e85 också är tort o inte så smörjande , borde funka på träsprit med ,
"bara en tanke"
 
var det dom med mest skador ,som gick 100grader varmare , så är det nog bränslebrist tror jag,
angående methanolen så pytsa i lite redline si1 alkohol ,
brukar ha det till e85 snurran ,e85 också är tort o inte så smörjande , borde funka på träsprit med ,
"bara en tanke"
Det var som värst på kolvarna som hade fått mest bränsle. Har i en flaska Redline i mettis fatet =)

Skall åka och hämta lite delar hos Lindome motor imorgon, så kanske får ihop motorn i helgen med lite flyt whoop whoop
 
Lite mer gjort i helgen =)
 

Bifogat

  • IMG_20210612_212052_012.jpg
    IMG_20210612_212052_012.jpg
    134.9 KB · Visningar: 21
  • IMG_20210612_212052_142.jpg
    IMG_20210612_212052_142.jpg
    152.1 KB · Visningar: 21
  • IMG_20210612_212052_232.jpg
    IMG_20210612_212052_232.jpg
    162.4 KB · Visningar: 20
  • IMG_20210612_212052_425.jpg
    IMG_20210612_212052_425.jpg
    177.9 KB · Visningar: 22
  • IMG_20210612_212052_393.jpg
    IMG_20210612_212052_393.jpg
    168.4 KB · Visningar: 22
  • IMG_20210612_212052_368.jpg
    IMG_20210612_212052_368.jpg
    183.5 KB · Visningar: 22
  • IMG_20210612_212052_333.jpg
    IMG_20210612_212052_333.jpg
    174 KB · Visningar: 20
  • IMG_20210612_212052_297.jpg
    IMG_20210612_212052_297.jpg
    247.3 KB · Visningar: 20
Kommer att logga avgasmottryck nästa gång.
Kablage till två extra bosch 220cc spridare är klart.
Testar nya inställningar på kamaxlarna.

Motorn är startad och klar, bara att invänta bra dynoväder och en sista detalj som skall svetsas i plenum.

IMG_20210617_222517_006.jpgIMG_20210615_220605_782.jpgIMG_20210617_222517_006.jpgIMG_20210702_232943_709.jpgIMG_20210617_222517_051.jpg
 
portning gjorde susen då, samma effekt som förut ich på halvt kilo ca mindre ladd,
är ju toppen , bra jobbat
 
Men f-n, den här måste man bara se när den skall köras - har du en plan??? När o var???
 
Härre j-ar va bra med mos!!
Ang att Metanolen tvättar bort oljefillmen så undrar jag vilken olja du kör? Jag utgår från att du kör en olja som är lämpad för sprit.
 
Härre j-ar va bra med mos!!
Ang att Metanolen tvättar bort oljefillmen så undrar jag vilken olja du kör? Jag utgår från att du kör en olja som är lämpad för sprit.

Det var en teori som jag hade, men det kan likaväl varit för tight kolvspel som gjorde skada på kolven. Kör lagom fet lambda 0,65 :tungan

Använder världens bästa olja ifrån Biltema hehe
 
Det var en teori som jag hade, men det kan likaväl varit för tight kolvspel som gjorde skada på kolven. Kör lagom fet lambda 0,65 :tungan

Använder världens bästa olja ifrån Biltema hehe

Oj Biltema ,,,de är att ta en onödig risk på en så vass motor för Biltema köper in billigaste möjliga olja de hittar. De viktigaste är att undvika syntetolja såvida den inte är speciellt framtagen för spritmotorer.
Här nedan länk till Payback har du en av de bästa oljorna du kan köpa för Metanol och Etanol. Den kör många driftingbilar på som har runt 1000hk. Jag har under 6 års tid haft full koll motorslitage med den oljan i en BMW s38 motor som har 1140hk i motorn.

Payback 377 SUPER COMP 20w 50.​

 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top