GSX-R750 StreetFighter Byggtråd (SSOYTA2007)

Westie skrev:
2680922
Här kommer kontaktinfo:

Alab Industrilackering
Sven Åke Borgqvist
Lingsbergsvägen 779 VALLENTUNA

08-51172930

Välj för f..n inte siden matt svart nu bara :D

//Andreas

Ha, kul! Min gamla chef (Jag jobbade där 93-00).
Jag lackade en hel drös med hoj-delar när jag jobbade där!

Å du, givetvis blir det sidenmatt svart överallt!!! :D

Ps. Edit på adressen...

Har hämtat massa småjox hos pulverlackeraren idag. Lämnade in grejjerna igår = snabb service!!! Ramen å baken är också "ytbehandlade"...

Montering kan nu påbörjas!

Bilder e på G

//Andreas

Westie skrev:
2695893 Har hämtat massa småjox hos pulverlackeraren idag. Lämnade in grejjerna igår = snabb service!!! Ramen å baken är också "ytbehandlade"...

Montering kan nu påbörjas!

Bilder e på G

//Andreas

fort fort fort,, lägg upp lite bilder nu, vill se den ta form, /p

Uppdatering!

Från 18års slitage till pulverlack för 300kr. Det nya nyskicket kommer dessutom hålla bättre än orginal nyskick...:va :tummenupp

pulverlackadedelar.jpg

Last edited:
Från 18års slitage till nyskick för 300kr. Det nya nyskicket kommer dessutom hålla bättre än orginal nyskick...:va :tummenupp

http://www.westfield.se/StreetFighter/ProjektStreetFighter/pulverlackadedelar.jpg[/QUOTE]

Väldigt stiligt! :tummenupp

Det blir skitsnyggt med pulver, men jag tittade på bilderna på hjul o gaffelben, inte skickade du in dom med lager och packboxar?

Det blir skitsnyggt med pulver, men jag tittade på bilderna på hjul o gaffelben, inte skickade du in dom med lager och packboxar?

Jo ja gjorde faktiskt det. Tänkte att går det åt pipan så får ja renovera.
Packboxarna på framgaffeln var väl det som var mest känsligt men dom klarade sig fint faktiskt, är ju "bara" 195gr i ugnen.

Finns det något som inte skulle palla värmen? :va

Jag skulle inte lita på dom delar som har varit där inne, du ser ju bara dom packboxarna som är ytterst, dammskydden.

Dom inre syns ju inte, och jag har svårt att se att dom ska vara skapt för att klara av den värmen...

Jag tog isär allt innan min pulver lack, skulle råda dig att byta alla lager nu så du inte behöver göra det efter 5 körda mil.

Jag skulle inte lita på dom delar som har varit där inne, du ser ju bara dom packboxarna som är ytterst, dammskydden.

Dom inre syns ju inte, och jag har svårt att se att dom ska vara skapt för att klara av den värmen...

Jag tog isär allt innan min pulver lack, skulle råda dig att byta alla lager nu så du inte behöver göra det efter 5 körda mil.

Du har rätt, det är bättre att kolla lager/packboxar nu än mitt i sesången!
Dessutom lär dessa inte vara bytta på ett tag så...

Och vad gäller bakdrevet så är det inte 18år gammalt, de ä jättenytt fast lackat ändå :tummenupp

Baklyse?

Vart har du fått tag i det där baklyset och vad fick du ge? Led, antar jag???

Baklyse!

Här är baklyset som smiter in i öppningen däribak. Köpt hos AVA-MC för säkert onödigt dyra 500kr men...whatta hell

Baklyse.JPG

Last edited:
Det blir ju skittufft. Jag ska kapa min bakdel har jag planerat, vad gäller vid besiktning? Har hört nåt om att man måste reg besiktiga om man sätter kapskivan i ramen. Atämmer detta och hur funkar det egentligen? Är det värre än vanlig besiktning?

//Oskar

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...