GSX-R750 StreetFighter Byggtråd (SSOYTA2007)

Ett såntdäringa "rakt" styre då.. lr va fan man ska säga...

Asså som fatbar fast utan upphöjningen, så de får samma höjd som clipon typ.. :va

Dragbar ska man nog säga... coolt eftersom jag har det nu :gnissla

Generellt hellre clipon än fatbar tycker jag, men det beror på hur det passar i hop med resten av hojen. Vänta med att bestämma tills du ser helheten säger jag.
 
Dragbar är ju en klockren kombination av båda på nåt sätt.
Fredsfursten har rätt, när hojen är monterad ser man va som passar bäst rent utseendemässigt. I dagsläget ser ClipOn/Dragbar bäst ut.
Fatbar styret är så attans högt men också bekvämast...did I say that :D

Nåja, bara å fortsätta montera ihop så visar det sig nog.

Tack för inlägg!

Mvh Andreas
 
Jag tycker clipon ser konstigt ut utan kåpor. Jag tycker tveklöst Fatbar, tror också att det kommer se mycket snyggt ut när den är färdigbyggd.

När du har Fatbar så sitter du ju lite upprätare och bredare med händerna vilket ser väldigt coolt ut bakifrån samt att det är bevämare.

När farsan körde hem 660'n åt mig körde jag 125an bakom. Farsan är inte tjock eller välbyggd men det såg ut som om han hade värsta V-formade överkroppen när han körde 660'n :tummenupp
 
Fotpinnar!

Testade att montera dit orginal fotpinnar men :zpy alldeles för klumpiga
och dessutom var den vänstra skadad efter marksyningen.

Dessa smälter in bättre! Har dock inte bestämt än om ja ska bygga egna fästen så de hamnar aningens lägre å längre fram, vi får se!

Fotpinnar.JPG
 
Last edited:
Testade att montera dit orginal fotpinnar men :zpy alldeles för klumpiga
och dessutom var den vänstra skadad efter marksyningen.

Dessa smälter in bättre! Har dock inte bestämt än om ja ska bygga egna fästen så de hamnar aningens lägre å längre fram, vi får se!

Najs :tummenupp
 
Finfint projekt, vad blir det för bakdel?

Ska själv påbörja ett liknande gsxr750 bygge när ekonomin tillåter, tyskröv och enkelsving är tanken.
 
Åhh de var as assnygga! Dax att komma upp lite o klämma igen märker jag! :näsblod

Klämma? Get a room!!! :D

För övrigt var ju fotpinnarna & fästen väldigt läckra! Hittade du dem i gömmorna eller är de nyköpta?
 
Hur går det med lacken/polering/kromning? Vill se hojen NU! Sitta på nålar fram till juni blir jobbigt om du ska fortsätta med ditt hemlighetsmakeri.
Lycka till med fortsättningen och grattis till pinarna.

//Pixi
 
Åhh de var as assnygga! Dax att komma upp lite o klämma igen märker jag! :näsblod

Nästan så smuttiga att dom fick sova breve mig inatt :D

För övrigt var ju fotpinnarna & fästen väldigt läckra! Hittade du dem i gömmorna eller är de nyköpta?

Hittade dom i gömmorna här på Sporthoj :tummenupp

:va läs tråden så vet du vad det blir för bakdel! :pannkyss

Bra tips! Fast de börjar bli många sidor att beta igenom nu :pannkyss

Hur går det med lacken/polering/kromning? Vill se hojen NU! Sitta på nålar fram till juni blir jobbigt om du ska fortsätta med ditt hemlighetsmakeri.
Lycka till med fortsättningen och grattis till pinarna

Pulvret flödar! Månadsrapport kommer nästa vecka :yoparty
 
Uppdatering!

Så där ja, ramen åkte på samma behandling som i princip alla andra delar, pulverlack. Diskret, prisvärt och styktåligt :yoparty

LackadRam.jpg


Motorn hade orginalkulör från -89 och såg för eländig ut. Efter ordentlig rengöring och ett par lager med motorfärg passar den bättre in med övriga hojen. Motorkåporna och en hel drös med andra småprylar skall imorgon lämnas in på pulverlack.

Motor.jpg


När delarna är lackade är det bara alla bultar som skall ses över/bytas ut innan montering av hojen kan börja. Ska bli såååå kul att montera ihop den igen :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top