GSX-R750 StreetFighter Byggtråd (SSOYTA2007)

Westie skrev:
2643399 Sådärja! Nu är undersidan punktad mot "svärden" som dom numera kallas :)

nyabaken3.jpg

//Andreas
NICE!

precis en sån uppdatering jag ville se :tummenupp

Damn, det där blev riktigt udda.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Ena sekunden gillar jag det och andra sekunden ser det fult ut :va

Skall bli intressant att se fortsättningen.

Wiseguy skrev:
2643498 Damn, det där blev riktigt udda.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Ena sekunden gillar jag det och andra sekunden ser det fult ut :va

Skall bli intressant att se fortsättningen.
:näsblod :nicka
tycker den såg cool ut på första bilderna :tungan

Viktigt att få till linjerna mellan påbyggnaden, sadeln och tanken.
Lyckas det så tror jag att det blir ett kanonresultat.

Kommer bli grymt att provköra sedan! :yoparty Ska bli intressant att följa upp tills den är klar, tror det kommer bli as asbra!

//Em

Last edited:
Fan va grannt det blev! Fast det blir lite för rund form där de svänger ner och gosar med ramen, fast det kanske är vinkeln som spelar mina ögon ett spratt.

Ser stiligt ut det där!!!
Ska bli kul att se när det börjar monteras ihop.

Atlas skrev:
2646093 SÅÅÅ jävla snyggt!!:tummenupp :tummenupp
Detta bygge kallar jag udda, kaxigt och otroligt personligt..
Du är min nya idol:tuttar
Lycka till med bygget:tummenupp

Haha! Atlas har så rätt! Till din personlighet passar den nog extra bra!:yoparty :tummenupp

FAN Va LÅNGSAMT DU BYGGER!!!!! ;)

Westie skrev:
2643211 Nog om provkörningar å bakhjulsåka, det är ingen dejting site detta :D
//Andreas
tycker detta verkar vara ett bra ställe för folk att träffas. Alla har ju samma intresse :D

SportHoj n Dateing.com ;) (spelling?)

Last edited:
wdac skrev:
2650536 FAN Va LÅNGSAMT DU BYGGER!!!!! ;)

tycker detta verkar vara ett bra ställe för folk att träffas. Alla har ju samma intresse :D

SportHoj n Dateing.com ;) (spelling?)

Språkpolisen är här och säger: Dating, inte Dateing :mattias

.... :hihi

Ett bygge verkligen i min stil, keep up the good work! :tummenupp

By the way, har du plåt vals, tig o.sv på jobbet eller har du ett otroligt välfyllt garage? Och var köpa all plåt?

Tack för alla inlägg!!!

Ramen är nu lämnad till svetsaren (svetsar inte själv) och han skall nu TIG:a ihop hela baken. Förhoppningsvis hinner han klart denna vecka å då skall ramen iväg på pulverlack.

När den är färdiglackad (förhoppningsvis innan jul) börjar det roliga, dvs montering :yoparty

Bilder kommer givetvis!!! :)

//Andreas

Westie skrev:
2654906 Ramen är nu lämnad till svetsaren (svetsar inte själv) och han skall nu TIG:a ihop hela baken. Förhoppningsvis hinner han klart denna vecka å då skall ramen iväg på pulverlack.

När den är färdiglackad (förhoppningsvis innan jul) börjar det roliga, dvs montering :yoparty

Bilder kommer givetvis!!! :)

//Andreas

Härligt, kan knappt vänta :hoppa

Fundera två gånger innan du lämnar in den där ramen på lack!

Ser ju ut att vara topp finish på metallen redan nu. Lägg ner ett par timmar med scotch brite istället och ha en matt finish på ramen?

Kan vara värt att fundera på, tycker jag iaf!

med den ytan så tar det fan inte lång tid att polera den, sen tar du och lackar "svärden" elelr skär ut något snyggt i den "stora" plåtbiten och sätetr nät där. Lycka till och fram emd mer bilder nu, man känenr ju sig som en mask på kroken så länge man får vänta.

<micke> skrev:
2655117 Fundera två gånger innan du lämnar in den där ramen på lack!

Ser ju ut att vara topp finish på metallen redan nu. Lägg ner ett par timmar med scotch brite istället och ha en matt finish på ramen?

Kan vara värt att fundera på, tycker jag iaf!

Hmm, ingen dum idé! Fördelen är ju då att det inte råder någon tvekan i vilket matrial baken är gjord av å man kan ju alltid lacka den i efterhand om de inte blir bra. Ska fundera på detta!

Frågan är hur den blir att hålla ren, underhålla/tvätta med scotch brite?

//Andreas

Westie skrev:
2656753 Hmm, ingen dum idé! Fördelen är ju då att det inte råder någon tvekan i vilket matrial baken är gjord av å man kan ju alltid lacka den i efterhand om de inte blir bra. Ska fundera på detta!

//Andreas

Kan man inte klarlacka den efter massa polering?

Westie skrev:
2656753 Hmm, ingen dum idé! Fördelen är ju då att det inte råder någon tvekan i vilket matrial baken är gjord av å man kan ju alltid lacka den i efterhand om de inte blir bra. Ska fundera på detta!

//Andreas

Hur du än gör ska du nog lacka (färg eller klarlack dådå), aluminium oxiderar ju snabbt och då är det inte så fint... Jag tror hellre på blästrat än scotch brite, då blir det en helt "jämn" matt yta utan ränder från slipningen. Jag tror baken vinner på det jämfört med svart, det kommer kanske bli lite tungt med en så stor svart box därbak!?

Om du har lite stålar och tid över kan du ju anodisera i en grym kulör :yoparty

Lämna in ramen på förzinkning/kromning? Fast då kanske du skulle skära ut ett par hål på sidan så det inte blir en stor spegel av baken.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti