Är ju lite kallare här uppe
Vad plockar dom ur för hk ur 1620cc maskinerna ?
165-170hk men det är inga siffror jag vill ta gift på.
1550cc med kammar utan portning ger 145hk (och 172Nm) så det kan stämma.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är ju lite kallare här uppe
Vad plockar dom ur för hk ur 1620cc maskinerna ?
165-170hk men det är inga siffror jag vill ta gift på.
1550cc med kammar utan portning ger 145hk (och 172Nm) så det kan stämma.

Så har jag nästan med säkerhet köpt mig ett 1550 kit.
Levereras på ett par veckor.
Då får vi VETA hur mycket effekt det ger med TTS kammar, PC3, Akrapovic helsystem, portad topp och 1550 kit till våren.
Besiktade första gången i höstas så jag klarar mig i två år.![]()
Har förresten en uppsättning originalkammar ifall någon vill slipa om som Mipet gjorde. Samma pris... PM:a i så fall.
Då behöver du nog ingen medhjälpare för att spela in nästa wheelie-film. Så har jag nästan med säkerhet köpt mig ett 1550 kit.
Levereras på ett par veckor.
Då får vi VETA hur mycket effekt det ger med TTS kammar, PC3, Akrapovic helsystem, portad topp och 1550 kit till våren.
Besiktade första gången i höstas så jag klarar mig i två år.![]()
Har förresten en uppsättning originalkammar ifall någon vill slipa om som Mipet gjorde. Samma pris... PM:a i så fall.

Grattis Maggy till beslutet om 1550![]()
![]()
Du kommer inte att bli besviken![]()
Det är inga som helst problem med kylningen. Jag tror inte ens att kylfläkten har behövt gå igång på min 1550 någon gång.
Det är inte heller några problem att besikta med Big Bore.
Så, välkommen i 1550-klubben![]()
Jag är inte där ännu... mentalt men inte fysiskt.
Dom ska aldrig ana nåtförrän det är försent! Jahapp... så blev man sugen på 1550cc då... igen.![]()
Får väl sätta ut ungarnas julklappar på Tradera och håva in lite cash.
Skall man nöja sig med glasblästrad cylinderrad så det syns att det är 1550 eller skall man lacka svart och låtsas som att inget hänt?![]()
Greps annu mer av vill ha djävulen... så jag ringde till Motospeed för att kolla ifall de hade en V&H CO burk att sälja till mig.
Exakt en sådan de har på sin GSX1550.![]()
Skulle mullra gott tror jag.![]()
De skulle återkomma... är det någon som har en V&H dämpare i gott skick från de ljuva åren liggandes så hojta till!


01-04 är typ samma, 05-07 är annat styrlager och andra spridare och enkelljuddämpare.
Tror det är dom stora ändringarna, men alla är lika grymma![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |