GSX 1400-tråden

Hehe
Har inte fått min schims låda än :)

Och så vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp kam bytet....
Typ suga på det lite eller bara pang på rödbetan och byta dom en helg :)
Men är bra sugen på att känna skillnaden......
 
Hehe
Har inte fått min schims låda än :)

Och så vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp kam bytet....
Typ suga på det lite eller bara pang på rödbetan och byta dom en helg :)
Men är bra sugen på att känna skillnaden......

Tar inte ens en dag att byta... jag planerar ca 1½ dag för byte av topp!
 
Ne kanske inte, men jag menade mer att jag kanske ville dra ut på det lite :)
Passa på att putsa lite kolla alla kontakter å så :)

Men det måste vara lite meck att schimsa in dom ?
Vad jag förstog måste man ta bort kammarna för att byta schims ?
 
Ne kanske inte, men jag menade mer att jag kanske ville dra ut på det lite :)
Passa på att putsa lite kolla alla kontakter å så :)

Men det måste vara lite meck att schimsa in dom ?
Vad jag förstog måste man ta bort kammarna för att byta schims ?

Ur med gamla kammarna och dit med de nya.
Sätt inte dit kamkedjan första svängen...
Mät ventilspel och notera allt på ett papper.
Ur med kammarna igen.
Kolla vilket schims som sitter och kolla med ventilspel för att sätta i ett tjockare.
Dit med kammarna igen... med kamkedja denna gång och vips så har du mer pulver! :)
 
Styrinfästning?

Tjo på er grabbar! Varit lite inaktivt från min sida här under sommaren, helt enkelt varit så nöjd med hojen att jag fokuserat på körning istället för forumskrivande...

Men nu är tyvvär fulvädret här, och hojen har fått gå i ide.
Men vintern behöver inte vara tråkig för det, det är ju uppgraderingstider!

Har köpt mig ett protaper-styre i finaste fatbar-snitt. Billigare än renthal och minst lika bra kvalitet. Har inte monterat något ännu, utan kikat på olika sätt att montera styret. De flesta verkar köra med "adaptrar" som man sätter i orginal styrfäste. Detta är kanske inte så snyggt enligt min mening, utan jag har hittat ersättningsfästen.

Till frågan då: Vad är det för storlek på skruven som går igenom styrkronan? Är det M10 eller M12? Har ju hojen ståendes i blekinge och kan ej mäta :( Verkar inte finnas någon information om det i min Haynes-manual heller. Någon som skulle kunna springa ut till garaget och ta sig en titt?


Förresten - är det svårt att flytta reglage, handtag osv från orginalstyret? Har nämligen funderat på att beställa snygga röda rizoma-handtag och lite annat smått och gott när jag ändå håller på...
 
Ur med gamla kammarna och dit med de nya.
Sätt inte dit kamkedjan första svängen...
Mät ventilspel och notera allt på ett papper.
Ur med kammarna igen.
Kolla vilket schims som sitter och kolla med ventilspel för att sätta i ett tjockare.
Dit med kammarna igen... med kamkedja denna gång och vips så har du mer pulver! :)

Låter ju enkelt :)
Hur vrider man runt kammarna utan kedjan då ?.......

Bara vänta på min låda då :)

Tjo på er grabbar! Varit lite inaktivt från min sida här under sommaren, helt enkelt varit så nöjd med hojen att jag fokuserat på körning istället för forumskrivande...

Men nu är tyvvär fulvädret här, och hojen har fått gå i ide.
Men vintern behöver inte vara tråkig för det, det är ju uppgraderingstider!

Har köpt mig ett protaper-styre i finaste fatbar-snitt. Billigare än renthal och minst lika bra kvalitet. Har inte monterat något ännu, utan kikat på olika sätt att montera styret. De flesta verkar köra med "adaptrar" som man sätter i orginal styrfäste. Detta är kanske inte så snyggt enligt min mening, utan jag har hittat ersättningsfästen.

Till frågan då: Vad är det för storlek på skruven som går igenom styrkronan? Är det M10 eller M12? Har ju hojen ståendes i blekinge och kan ej mäta :( Verkar inte finnas någon information om det i min Haynes-manual heller. Någon som skulle kunna springa ut till garaget och ta sig en titt?


Förresten - är det svårt att flytta reglage, handtag osv från orginalstyret? Har nämligen funderat på att beställa snygga röda rizoma-handtag och lite annat smått och gott när jag ändå håller på...

Jag kan ta mig en kik, om ingen annan hinner före :)
Kan åka förbi garaget när jag ändå ska ut en sväng senare.
 
Last edited:
Tjo på er grabbar! Varit lite inaktivt från min sida här under sommaren, helt enkelt varit så nöjd med hojen att jag fokuserat på körning istället för forumskrivande...

Men nu är tyvvär fulvädret här, och hojen har fått gå i ide.
Men vintern behöver inte vara tråkig för det, det är ju uppgraderingstider!

Har köpt mig ett protaper-styre i finaste fatbar-snitt. Billigare än renthal och minst lika bra kvalitet. Har inte monterat något ännu, utan kikat på olika sätt att montera styret. De flesta verkar köra med "adaptrar" som man sätter i orginal styrfäste. Detta är kanske inte så snyggt enligt min mening, utan jag har hittat ersättningsfästen.

Till frågan då: Vad är det för storlek på skruven som går igenom styrkronan? Är det M10 eller M12? Har ju hojen ståendes i blekinge och kan ej mäta :( Verkar inte finnas någon information om det i min Haynes-manual heller. Någon som skulle kunna springa ut till garaget och ta sig en titt?


Förresten - är det svårt att flytta reglage, handtag osv från orginalstyret? Har nämligen funderat på att beställa snygga röda rizoma-handtag och lite annat smått och gott när jag ändå håller på...

Det är 10mm bultar ifrån original risers.
Har du hittat någon som gör fatbar risers så man slipper adaptrar?
Var? Pris? Vill ha!
Det går finemang att flytta både reglage och handtagsgummin till vilket nytt styre som helst.
Jag har testat totalt 7 styren på min hoj!:näsblod
original, blått Renthal (fel färg), grått LSL som jag kapade (för mycket), SV1000 clip on (som inte passade under övre kronan som jag ville), TT-styre som var för smalt så det passade inte, Biltema Fatbar guldfärgat snyggt men lite för brett, Biltema mini-MX fatbar som hade för lite utrymme för reglagen.
Nästa styre blir ett TT om jag nu kan få mått på ett innan jag beställer så man slipper stå med ett för smalt (mittendelen) igen.
Annars fortsätter jag med Biltema Fatbar... men kanske med snyggare risers.

Låter ju enkelt :)
Hur vrider man runt kammarna utan kedjan då ?.......

Kamdreven sitter ju med bultar... ta en passande nyckel och vrid på dem (åt rätt håll). Plättlätt...
 
Last edited:
Ahhh jo det klart det går ju.
Rätt håll är en fördel.... :)

Maggy, vad är det för färg på renthal styret ?
Och jag kanske också intresserad av risers...::)

Då behöver jag inte fara förbi garaget då :)
 
Ahhh jo det klart det går ju.
Rätt håll är en fördel.... :)

Maggy, vad är det för färg på renthal styret ?
Och jag kanske också intresserad av risers...::)

Då behöver jag inte fara förbi garaget då :)

Det var ett blått... men det är redan sålt.
 
Okej, ja tänkte mer på kulören av den blåa :)
Men det var ju sålt så då kvittar det ju....

Håller på och kämpar med mina titax, dom verkar ha svårt att hitta hit... :)
 
Jag vet inte riktigt varför, men jag har aldrig gillat tt-styre på GSX-en. Visst, det där sådär häftigt retro-caféräsigt, men jag gillar inte det. GSXen är stor och brutal, därav fatbar... Ger den ett busigare, lite mer streetaktigt utseende :)
 
Förresten, om någon har ett par riktigt elaka kammar i bra skick (kan sådant slitas nämnvärt?) så HOJ-ta till i framtiden, har jag pengar tar jag hand om den åt er :) Inga rövarpriser nu bara. Yoshi eller värre, minst... Gärna kompletta, så att det blir enkelt att montera.

Puss och god helg :)
 
Nu har man beställt en undertail från pyramid plastic, måste ju rensa upp bakdelen med.
Funderar på ett nytt styre med och vet inte vad man ska ta, har inte org på för det var inte speciellt skönt.
Men det skrivs lite om Biltemas styren så man kanske ska prova ett sådant.
 
Nu har man beställt en undertail från pyramid plastic, måste ju rensa upp bakdelen med.
Funderar på ett nytt styre med och vet inte vad man ska ta, har inte org på för det var inte speciellt skönt.
Men det skrivs lite om Biltemas styren så man kanske ska prova ett sådant.

Fan vad nice! Skriv gärna när du är klar med allt, bl.a. hur det var att beställa från Pyramid Plastics, hur bra de emballerar, vad frakten gick på och hur bra passformen är osv osv. Blir eventuellt en undertail samt hugger därifrån innan våren... :) Gärna lite snygga bilder från monteringen ungefär som Maggy... Vill titta på mycket sådant innan jag sätter igång, med tanke på att jag har tummen mitt i handen är jag ganska skeptisk till att sätta kapen i hojen :(
 
Fan vad nice! Skriv gärna när du är klar med allt, bl.a. hur det var att beställa från Pyramid Plastics, hur bra de emballerar, vad frakten gick på och hur bra passformen är osv osv. Blir eventuellt en undertail samt hugger därifrån innan våren... :) Gärna lite snygga bilder från monteringen ungefär som Maggy... Vill titta på mycket sådant innan jag sätter igång, med tanke på att jag har tummen mitt i handen är jag ganska skeptisk till att sätta kapen i hojen :(

Är du bara lite händig så kan du säkert lösa det annars hör av dig när det är dags så kan vi slå våra huvud ihop, för jag antar att du mekar det här nere (Blekinge alltså jag bor i åryd):tummenupp
Huggern är enkel att montera jag har Maggys avlagda på min o det var inga problem att montera den:yoparty .
Jag funderar på att sätta en undertail på min oxå men jag ska vänta till nästa vinter för jag behöver stuvfacket till sommaren när vi ska till Italien:tuttar.


/Maveric
 
accspump funktion på pc3 usb erfarenheter?

Någon som har erfarenhet av accspump funktionen som man kan ladda in i pc3'an.
Undrar bara om det ger någon effekt på responsen. tacksam för tankar om detta:) .


/Maveric
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top