GSX 1400-tråden

Hej alla jag lever fortfarande och har kvar min 1550 kittade hoj samt har inga planer på att avyttra den 🙂. Körde senast i onsdags då yngsta grabben håller på att övningsköra tyvärr inte på en GSX1400 utan en Kawa W800.
Min hoj är ombyggd med bland annat trimgrejorna samt kåpor och tank (som jag lackade om) från Maggys gamla K5a som jag återställde till original skick och sålde. Jag vet om minst 5st 1550 kittade 1400 varav 2st har nicasil cylinder (min är en av dom den andra finns i Norge) och resten är Motospeed byggda med stålfoder.
 

Bifogat

  • 20250701_145025.jpg
    20250701_145025.jpg
    2.4 MB · Visningar: 40
Hej!

Inhandlade en GSX 1400 med Yoshimura helsystem i våras. Nu har jag bytt till orginalsystemet och hojen går inte bra med ryckningar främst mellan 1500-3000 varv och med jämn gas. Är det någon som vet om man behöver mappa och bänka om den för orginalsystemet för att den ska gå bra igen?

Kommer den gå bra om man sätter tillbaka Yoshimurasystemet eller behövs det en ny mappning och bänkning oavsett system tro?

Tack på förhand! Mvh Jon
 
Hej har du en pc3 inkopplad så kan du prova o koppla ur den så återgår hojen till orginalmappen förutsatt att ingen varit o bråkat me orginal ecu. Välkommen o grattis till hojen.
 
Du kan också kolla ifall nån bytt ut tändningsstjärnan den flyttar tändningen ca 4g.
 
Hej har du en pc3 inkopplad så kan du prova o koppla ur den så återgår hojen till orginalmappen förutsatt att ingen varit o bråkat me orginal ecu. Välkommen o grattis till hojen.
Han fick den tydligen med helsystem monterat men utan Powercommander.

Så frågan är, var det nån okunnig som satte på ett helsystem utan att göra något åt sprutet eller flashade man ECU'n på en så gammal hoj som -03?

Är inte det rätt bökigt om det ens gick?
 
Tjohej, hade samma problem med min för länge sedan det visade sig att det var orginal ECUn
som skickade på för mycket bränsle mellan ca,1700-2600 varv, vid jämn fart o lite gas

det fixade sig med en bänkning o justering i ECUn. Det var en 06a
 
Tjohej, hade samma problem med min för länge sedan det visade sig att det var orginal ECUn
som skickade på för mycket bränsle mellan ca,1700-2600 varv, vid jämn fart o lite gas

det fixade sig med en bänkning o justering i ECUn. Det var en 06a
Tja!

Ja det låter ju troligt att det är något sånt. Ryckigheten försvinner nästan helt runt 4000 varv på min hoj.

Var det även efter byte av avgassystem eller?

Ja man kanske skulle höra av sig till någon som pysslar med bänkning.

Tackar!
 
Tror knappast hojen gick ryckigt när den rullade ur fabriken i Japan. Omanipulerad motor med originalsystem borde gå silkeslent.

Jag skulle nog ha sett över allt en gång till innan man får för sig att bänka den. Men det är ju jag det.
 
Tjohej nu var det så här för mig den gick hur fint som helst när den var ny o med slipon på ryckningarna kom ett antal mil senare kolla gärna sid 115 och 130 i den här tråden

så visar det hur jag gjorde så det funkade perfekt sedan, Men det var jag det.
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top