GSX 1400-tråden

Kul o se att tråden lever ännu. Har precis varit o hämta en 1550cc o tänkte om nån här haft den eller vet nåt om den. De är en 07a motor byggd av motospeed 2015 den var vit då.
Såg den på Blocket. Lycka till med den 👍
 
Hej alla jag lever fortfarande och har kvar min 1550 kittade hoj samt har inga planer på att avyttra den 🙂. Körde senast i onsdags då yngsta grabben håller på att övningsköra tyvärr inte på en GSX1400 utan en Kawa W800.
Min hoj är ombyggd med bland annat trimgrejorna samt kåpor och tank (som jag lackade om) från Maggys gamla K5a som jag återställde till original skick och sålde. Jag vet om minst 5st 1550 kittade 1400 varav 2st har nicasil cylinder (min är en av dom den andra finns i Norge) och resten är Motospeed byggda med stålfoder.
 

Bifogat

  • 20250701_145025.jpg
    20250701_145025.jpg
    2.4 MB · Visningar: 40
Hej!

Inhandlade en GSX 1400 med Yoshimura helsystem i våras. Nu har jag bytt till orginalsystemet och hojen går inte bra med ryckningar främst mellan 1500-3000 varv och med jämn gas. Är det någon som vet om man behöver mappa och bänka om den för orginalsystemet för att den ska gå bra igen?

Kommer den gå bra om man sätter tillbaka Yoshimurasystemet eller behövs det en ny mappning och bänkning oavsett system tro?

Tack på förhand! Mvh Jon
 
Hej har du en pc3 inkopplad så kan du prova o koppla ur den så återgår hojen till orginalmappen förutsatt att ingen varit o bråkat me orginal ecu. Välkommen o grattis till hojen.
 
Hej har du en pc3 inkopplad så kan du prova o koppla ur den så återgår hojen till orginalmappen förutsatt att ingen varit o bråkat me orginal ecu. Välkommen o grattis till hojen.
Han fick den tydligen med helsystem monterat men utan Powercommander.

Så frågan är, var det nån okunnig som satte på ett helsystem utan att göra något åt sprutet eller flashade man ECU'n på en så gammal hoj som -03?

Är inte det rätt bökigt om det ens gick?
 
Tjohej, hade samma problem med min för länge sedan det visade sig att det var orginal ECUn
som skickade på för mycket bränsle mellan ca,1700-2600 varv, vid jämn fart o lite gas

det fixade sig med en bänkning o justering i ECUn. Det var en 06a
 
Tjohej, hade samma problem med min för länge sedan det visade sig att det var orginal ECUn
som skickade på för mycket bränsle mellan ca,1700-2600 varv, vid jämn fart o lite gas

det fixade sig med en bänkning o justering i ECUn. Det var en 06a
Tja!

Ja det låter ju troligt att det är något sånt. Ryckigheten försvinner nästan helt runt 4000 varv på min hoj.

Var det även efter byte av avgassystem eller?

Ja man kanske skulle höra av sig till någon som pysslar med bänkning.

Tackar!
 
Tror knappast hojen gick ryckigt när den rullade ur fabriken i Japan. Omanipulerad motor med originalsystem borde gå silkeslent.

Jag skulle nog ha sett över allt en gång till innan man får för sig att bänka den. Men det är ju jag det.
 
Tjohej nu var det så här för mig den gick hur fint som helst när den var ny o med slipon på ryckningarna kom ett antal mil senare kolla gärna sid 115 och 130 i den här tråden

så visar det hur jag gjorde så det funkade perfekt sedan, Men det var jag det.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top