GSX 1400-tråden

Såg ju rätt intressant ut, men massa olika inställningar... :)
Känns som man kan hålla på och testa en hel säsong.....
Men värt att fundera på :)
 
Såg ju rätt intressant ut, men massa olika inställningar... :)
Känns som man kan hålla på och testa en hel säsong.....
Men värt att fundera på :)

Jo men det hade varit kul om någon kollat om det är något för gsx'n:) .
Så man vet om man ska lägga in den o labba lite nästa sommar:D.
Det är inte utan att man är nyfiken :) ,La ut frågan på gsx1400.org oxå men har inte fått något svar än:confused:


/Maveric
 
Är du bara lite händig så kan du säkert lösa det annars hör av dig när det är dags så kan vi slå våra huvud ihop, för jag antar att du mekar det här nere (Blekinge alltså jag bor i åryd):tummenupp
Huggern är enkel att montera jag har Maggys avlagda på min o det var inga problem att montera den:yoparty .
Jag funderar på att sätta en undertail på min oxå men jag ska vänta till nästa vinter för jag behöver stuvfacket till sommaren när vi ska till Italien:tuttar.


/Maveric

Hoho, låter nice :) Mekar oftast under vintern, och då står hojen i Blekinge... Kan ju höras senare i Januari när jag är på det klara med vad jag köper (blir lite olika omgångar, grejjer till styret och sen undertail...) Vore väldigt bra med mekhjälp då jag inte kan påstå att jag är världens bästa... I gengäld bjuder jag gärna på öl, fika och annat som behövs vid mekning. Vem vet, kanske på grund av ölen som mina insatser alltid blir halvbra?

PMa med msn när du känner för det :)
 
Hehe öl och meka... :)
Kan vara orsaken, eller så hade det blivit än värre om du inte hade haft ölen i dig :)
 
Hehe öl och meka... :)
Kan vara orsaken, eller så hade det blivit än värre om du inte hade haft ölen i dig :)

Precis min tanke... Av någon anledning känner man sig alltid mer skillad efter ett par öl...i alla fall på det mesta. Kolla mina poäng i Guitar Hero!!
 
Har nu fått undertayen tog en vecka från uk,
Så nu är det bara åka ut och fixa dit det :)
Gick på 118eu med frakt.
 
Har ni grabbar några bra tips på fälgrengöring? Verkar ha två fläckar på bakhjulet med ingrodd olja och smuts. Sitter hårt som fan, verkar inte kunna få bort det med avfettning i alla fall.

Finns det kanske något mirakelmedel som är starkt av bara helvete men inte skadar fälgens lack? Funderar på WD40 och ska prova med skiten nästa gång jag är i blekinge.
 
WD40 är dyrt... vanlig lampolja är lika bra rengöringsmedel och torkar inte ut lika mycket som tex avfettning.
Är utomordentligt snällt mot o-ringar i kedjan.
 
Oljetemp

Är det nån som satt in en oljetempgivare? Skulle vara intressant o få veta vad oljan håller för temp men inte hittat en vettig lösning... Ideer nån?
 
Är det nån som satt in en oljetempgivare? Skulle vara intressant o få veta vad oljan håller för temp men inte hittat en vettig lösning... Ideer nån?

Gissa vem som har en sån!:D
Bytte ut min oljepåfyllningsplugg mot en MotoDetail oljetermometer... vet med all säkerhet att Mipet har en sån också.
Köpte den mest för att det såg ballt ut... mao så har jag inte en susning om vilken temp den visar.:va
 
Hur går det med toppen då?

Och host host... 1550... host...?

Inge 1550... men avtår från att plana toppen för att inte utesluta det i framtiden. Toppen inlämnad men jag brukar inte göra stormek innan påsk (så man får hoppas att den är klar tills dess). Eller jo... vid jul brukar jag ju börja på färgbytet. Men jag vet inte om jag vill det i år.
 
Jaaaa jag har oljetempmätare.
40 grader har den visat som mest, en kall höstdag, men är nog inte sådär jättesäker i tempen.
Den koller ju tempen precis innanför oljepåfyllningen typ.
Så man ser ju inte oljetempen som är i tråget typ.
Jeje... :)
 
Men det måste ju gå lösa på nåt sätt! Så man får veta vad den "riktiga" tempen o vad den ligger på..? För de som plockar ut en jävla i helvetas massa hästar ur sina måste ju tycka att det är relevant information..? Eller???:yoparty


Jaaaa jag har oljetempmätare.
40 grader har den visat som mest, en kall höstdag, men är nog inte sådär jättesäker i tempen.
Den koller ju tempen precis innanför oljepåfyllningen typ.
Så man ser ju inte oljetempen som är i tråget typ.
Jeje... :)
 
Men det måste ju gå lösa på nåt sätt! Så man får veta vad den "riktiga" tempen o vad den ligger på..? För de som plockar ut en jävla i helvetas massa hästar ur sina måste ju tycka att det är relevant information..? Eller???:yoparty

Om man i Australiens öken kan bruppa runt med sin 1620cc stora GSX1400 som har helsystem, portad topp, kammar och PC3 utan extra kylning är jag inte ett dugg rädd att ta ur 130-150hk ur mina 1402cc.
Oljekylet är ju inte litet om man så säger.
 
Om man i Australiens öken kan bruppa runt med sin 1620cc stora GSX1400 som har helsystem, portad topp, kammar och PC3 utan extra kylning är jag inte ett dugg rädd att ta ur 130-150hk ur mina 1402cc.
Oljekylet är ju inte litet om man så säger.

Är ju lite kallare här uppe :)
Vad plockar dom ur för hk ur 1620cc maskinerna ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top