GSX 1400-tråden

Är det någon vilde som har lagt sig på tanken å talat i tungor till högre makter att det inte kommer någon kurva å maxat en sådan vi har? vad är högsta kmh nån fått upp??? :yoparty
 
andreas b skrev:
2201143 Är det någon vilde som har lagt sig på tanken å talat i tungor till högre makter att det inte kommer någon kurva å maxat en sådan vi har? vad är högsta kmh nån fått upp??? :yoparty
250 enligt mätaren men det va medvind med :)
 
Nja, inte lagt mig över tanken eller något sånt. Så strax över 200kmh mätarfart är allt jag klämt ur den ännu så länge.
 
Maggy skrev:
2201709 235... men jag vägrar att lägga mig på tanken. Det är omanligt.

HA HA HA SÅ SKA DET LÅTA!!! :tummenupp

jag måste nog tejpa igen galler hålen på min JOFA HJÄLM innan jag maxar ur min hoj jag inte har.. :tungan
 
berserken skrev:
2204807 Vad står k2 o k5 för ?
K2 = 2002 års modell
K5 = 2005 års modell

Suzuki verkar använda den teminilogin på sina modeller. Vet att även GSXR har dessa beteckningar.
 
I min jakt på ett nytt styre råkade jag snubbla över något helt annat:
http://www.renthal.com/fit-masterv3.asp?make=4&model=GSX 1400 K2,K3,K4 2002-2006 &type=39
Tydligen så finns det drev från Renthal så man kan få en hyfsat låg utväxling på sin GSX 1400 om man skulle vilja det.

Original är 18/41. Men det går att få ända ner till 13/48.
Tyvär verkar inte www.knobby.se (svenska generalimportören) lagerföra dessa, men skulle man vara riktigt sugen så finns det säkert någon obskyr webshop i yttre Mongoliet som kan sälja dem.

Om man nu känner av någon konstig anledning att man skulle vilja ha lite lägre utväxling...
 
Esquire skrev:
2205434
Om man nu känner av någon konstig anledning att man skulle vilja ha lite lägre utväxling...

Renthaldrev används väl ofta av crossåkarna?
Men att ändra utväxlingen på en GSX :confused: Nah... :pangihuve

Jag vill ha krökar till min GSX!
Någon som ruvar på några Acra eller Yoshi krökar?
 
Maggy skrev:
2207503 Renthaldrev används väl ofta av crossåkarna?
Jepp, och det är nog därför som importören Knobby som specialicerat sig på crossgrejjer bara har drev till crossar.
 
Ett litet råd bara... :confused:

Filurar på mer effekt.
Har idag mitt Micron titanslipon som är rysligt bra och hojen låter trevligt. Bäst av allt är att man slipper den GIGANTISKA originalljuddämparen.
MEN orginalkrökarna är ju rätt restriktiva.
Ett Acrapovic helsystem kan man få för ca 10000kr.
Vad kan man få för ett Micron Titan Oval som inte ens gått 100mil?
Det passar ju bara på 05 och 06 års modell.
Eller skall jag strunta i det helt och hållet och bara glida på?
 
Hur stora är avgasventilerna och vilken innerdiameter har originalkrökarna?

T.ex. på Banditen räcker originalkrökarna med originalets 100 hästar till 145 hästar på bakhjulet. Krökarna brukar sällan vara flaskhalsen vid moderat trimning. Mestadelen av hästarna ligger i designen på topplockets insug samt insugsventilernas diameter. B12'an kan genom en väldigt bra portning tvingas upp från 100 till 140 bakhjulshästar, dvs enbart genom portning och moddad luftburk.

Ett nytt avgassystem för 10k är väldigt dyra hästkrafter. På mina B12'a tjänade jag tre hästar genom byta från originalkrökarna till ett Yosh fullsystem med Competition-dämpare när jag hade 127 på bakhjulet, dvs från 127 till 130. Tretusentrehundra kronor per hästkraft.

Maggy skrev:
2209744 Ett litet råd bara... :confused:

Filurar på mer effekt.
Har idag mitt Micron titanslipon som är rysligt bra och hojen låter trevligt. Bäst av allt är att man slipper den GIGANTISKA originalljuddämparen.
MEN orginalkrökarna är ju rätt restriktiva.
Ett Acrapovic helsystem kan man få för ca 10000kr.
Vad kan man få för ett Micron Titan Oval som inte ens gått 100mil?
Det passar ju bara på 05 och 06 års modell.
Eller skall jag strunta i det helt och hållet och bara glida på?
 
andersbrink skrev:
2209823 Hur stora är avgasventilerna och vilken innerdiameter har originalkrökarna?

T.ex. på Banditen räcker originalkrökarna med originalets 100 hästar till 145 hästar på bakhjulet. Krökarna brukar sällan vara flaskhalsen vid moderat trimning. Mestadelen av hästarna ligger i designen på topplockets insug samt insugsventilernas diameter. B12'an kan genom en väldigt bra portning tvingas upp från 100 till 140 bakhjulshästar, dvs enbart genom portning och moddad luftburk.

Ett nytt avgassystem för 10k är väldigt dyra hästkrafter. På mina B12'a tjänade jag tre hästar genom byta från originalkrökarna till ett Yosh fullsystem med Competition-dämpare när jag hade 127 på bakhjulet, dvs från 127 till 130. Tretusentrehundra kronor per hästkraft.

Innerdiametern på krökarna är 24mm.
Ett flertal bänkkörningar visar att helsystem ger bra med effekt.
Ett slip-on ger ca 3-5hk över registret och ett Acra helsysten ger 13-19hk samt bättre vrid över hela registret bortsett från en liten pyttedipp vid 2800-2900rpm. Acradiagram här.
Naturligtvis så måste man ha en PCIII som är rätt mappad med.
 
Vad ger den med enbart slipon och PC3?

Ingen som vet avgasventilernas storlek?

Någon här i forumet som har egna bänkpapper att visa upp?

Maggy skrev:
2210174 Innerdiametern på krökarna är 24mm.
Ett flertal bänkkörningar visar att helsystem ger bra med effekt.
Ett slip-on ger ca 3-5hk över registret och ett Acra helsysten ger 13-19hk samt bättre vrid över hela registret bortsett från en liten pyttedipp vid 2800-2900rpm. Acradiagram här.
Naturligtvis så måste man ha en PCIII som är rätt mappad med.
 
andersbrink skrev:
2210348 Vad ger den med enbart slipon och PC3?

Ingen som vet avgasventilernas storlek?

Någon här i forumet som har egna bänkpapper att visa upp?

På andra forum finns massor av bänkningar. Här är några av de senaste.
Slipon vs Acra full: http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?showtopic=8257
Slipon: http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?showtopic=8256

Avgasventilens storlek hittar jag inte... står inte ens i min "workshop manual" :va
 
Verkar som ni glömt dom ca 15kg man tjänar på att byta från dubbelpipigt original till Akra helsystem.

Skulle byta kammar innan man portar, kammarna i GSX 1400 är nästan runda.
sen vet ifan om portning vore nästa steg med tanke på trottelhusens 34mm skulle nog byta till lite grövre doningar.
43mm från TL1000 är det nå´n som användt sig av, vet inte vad som sitter på GSXR1000 eller Busan men det är iaf större 34mm, 34mm sitter väl på sexhundror nuförtiden.
 
Det som talar FÖR ett byte av system är just enkelheten.
Tror faktiskt inte att ens 600 kubikarna har så lite som 34mm spjällhus.

Hmmm... man skulle kanske annonsera ut Micronet. :rolleyes:
 
Hur går det för allihopa? Har andreas b fått sin hoj än? Har Maggy fått sitt Micron sålt?
 
Micronet är kvar... har inte fått fingrarna ur och annonserat det ännu. :)
Bygger en altan nu... så inget köra idag.
Har annars hunnit ca 100-110mil.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top