GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
25mil i underbart sommarväder igår! Lycka!

Har spånat igenom finanserna, fått in remissvar, läst igenom utredningens förslag och slutligen frågat HSB (Hon Som Bestämmer) så imorgon skall det beställas ett Akrapovic helsystem. :yoparty
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Maggy skrev:
2234304Har spånat igenom finanserna, fått in remissvar, läst igenom utredningens förslag och slutligen frågat HSB (Hon Som Bestämmer) så imorgon skall det beställas ett Akrapovic helsystem. :yoparty
Ack du lycklige sate. Hoppas det låter gott. :tummenupp
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Senare sejjer!! Inte nog med att jag inte fått hojen :mad: :mad: Datorjäveln har havererat åxå :mad: :argpådato :mad: men det finns ett ljus i den långa långa tunneln .. hojen ska hämtas på Lördag :Bugar

´snubben på MPracing frågade om jag ville ha G-pack åxå så : Hej bullen. Jag är en hojåkare på 27 jordsnurr som har ett problem .. En äldre farbror försöker lura på mig G-pack så ska jag tacka ja å köpa den å följa med farbrorn hem :arsele :3freak .. eller tacka nej å tanka för pengarna?? ger detta någon effekt förresten? Jag har läst lite om att detta är ett motstånd som tar bort effektminskningen på 2ans å 3ans växel.. men är det värt femtonhundred.. :gnissla :confused:

P.S. E DE NÅN SOM SKA MED JORDENRUNT PÅ LÖRDAG ???????? :D
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
andreas b skrev:
2237130
´snubben på MPracing frågade om jag ville ha G-pack åxå så : Hej bullen. Jag är en hojåkare på 27 jordsnurr som har ett problem .. En äldre farbror försöker lura på mig G-pack så ska jag tacka ja å köpa den å följa med farbrorn hem :arsele :3freak .. eller tacka nej å tanka för pengarna?? ger detta någon effekt förresten? Jag har läst lite om att detta är ett motstånd som tar bort effektminskningen på 2ans å 3ans växel.. men är det värt femtonhundred..

Tanka...
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
andreas b skrev:
2237130 Senare sejjer!! Inte nog med att jag inte fått hojen :mad: :mad: Datorjäveln har havererat åxå :mad: :argpådato :mad: men det finns ett ljus i den långa långa tunneln .. hojen ska hämtas på Lördag :Bugar

´snubben på MPracing frågade om jag ville ha G-pack åxå så : Hej bullen. Jag är en hojåkare på 27 jordsnurr som har ett problem .. En äldre farbror försöker lura på mig G-pack så ska jag tacka ja å köpa den å följa med farbrorn hem :arsele :3freak .. eller tacka nej å tanka för pengarna?? ger detta någon effekt förresten? Jag har läst lite om att detta är ett motstånd som tar bort effektminskningen på 2ans å 3ans växel.. men är det värt femtonhundred.. :gnissla :confused:

P.S. E DE NÅN SOM SKA MED JORDENRUNT PÅ LÖRDAG ???????? :D
finns en billigare variant av g-pack. Tree tror jag den heter vet ej om det gör så stor skillnad
 
Last edited:

Dakstone

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Landskrona
Hoj
GSX 1400 K5
Kl 00:01 ska hojen provas en runda... då får man körkortet tillbaka..
Har ju varit lite dygt och gå o snegla på den i 1,5 mån..
 

Chupacabra

Kubik fixerad
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
GSX1400, Akra helsystem, Power Commander, lätt förare
berserken skrev:
2238908 finns en billigare variant av g-pack. Tree tror jag den heter vet ej om det gör så stor skillnad

Skippa G-Pack / TRE mod eller bygg en själv för nå´n krona och 15min arbete.
Det dom gör är att lura elektroniken till att tro att 5é eller 6é vxln är i konstant. Dom tre första vxl har en annan tändkurva för bullerkrav i EU, och när man lurar elektroniken kringår man detta.

Det enda jag märkte var en något mindre motorbroms
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Chupacabra skrev:
2239259 Skippa G-Pack / TRE mod eller bygg en själv för nå´n krona och 15min arbete.
Det dom gör är att lura elektroniken till att tro att 5é eller 6é vxln är i konstant. Dom tre första vxl har en annan tändkurva för bullerkrav i EU, och när man lurar elektroniken kringår man detta.

Det enda jag märkte var en något mindre motorbroms

ok. orkar du skriva hur du fixa en egen sån å var,hur man kopplar in den?
om det är en liten strypning på dom första växla så borde det ju ge lite effekt.. men om man gasar på så har man ju högre varv.. så det är la därför du inte märker någon skillnad antar jag. :confused: för det var la bara på låga varv tal som den jobbe den där strypningen??
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
andreas b skrev:
2201143 Är det någon vilde som har lagt sig på tanken å talat i tungor till högre makter att det inte kommer någon kurva å maxat en sådan vi har? vad är högsta kmh nån fått upp??? :yoparty


260 på femman!
Sen får man börja tillbe dom högre makterna innan man växlar!=)
 

Chupacabra

Kubik fixerad
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
GSX1400, Akra helsystem, Power Commander, lätt förare
andreas b skrev:
2240319 ok. orkar du skriva hur du fixa en egen sån å var,hur man kopplar in den?
om det är en liten strypning på dom första växla så borde det ju ge lite effekt.. men om man gasar på så har man ju högre varv.. så det är la därför du inte märker någon skillnad antar jag. :confused: för det var la bara på låga varv tal som den jobbe den där strypningen??

Yepp stämmer att det är på lägre varvtal, upp till 4000 tror jag.
Finns en hel del skrivet om TRE mod, fördelen på andra Suzuki modeller är att högfarts spärren kopplas ur, då denna är associerad till sexan
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Chupacabra skrev:
2240433 Yepp stämmer att det är på lägre varvtal, upp till 4000 tror jag.
Finns en hel del skrivet om TRE mod, fördelen på andra Suzuki modeller är att högfarts spärren kopplas ur, då denna är associerad till sexan

då va det löst jag varvar aldrig så lågt :D finns det någon fartspärr på våra kill roys?? jag har inte kört så fort me min så jag märkte nån spärr.. 240-250 nånting men det va ju helt orginal :tuttar
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Däck... fan vad bakdäcket nöts snabbt!
Köpte domohoj som gått 160mil så någon måste ju ha burnat med den... för jag har bara aningens mer kvar än slitagevarnarna efter att cykeln gått 340mil!

170€ med frakt från riefenversand... suck...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
http://www.blocket.se/vi/8527334.htm?ca=3_s
Skulle ju ha kunnat vara något om man inte redan hade en.

Suzuki GSX 1400 (REPOBJEKT) -05

Blå/vit
Svensksåld
300mil

Skador:
Bucklad tank
Styre krökt
Mätare saknas(hastigthet/varv räknare)
Lykta saknas
Repa på handtaget vid sittdynan

Pris: 45000kr
Är det inga andra skador så behöver det inte bli särskilt dyrt att renovera upp den.
Styre: Renthal för ca 700kr
Mätare: 2595kr för kombinerad hastighetsmätare och varvräknare
Lyse: snyggt dubbellyse från någon som säljer All-Rights grejjer kostar 1195kr
Sedan lite spackel och lack.

Går ju att fixa ännu billigare också. Ett billigare crosstyre för ett par hundra, cykeldator och något lyse från skroten. Möjligheterna är oändliga! :brynad
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Maggy skrev:
2240979 Däck... fan vad bakdäcket nöts snabbt!
Köpte domohoj som gått 160mil så någon måste ju ha burnat med den... för jag har bara aningens mer kvar än slitagevarnarna efter att cykeln gått 340mil!

170€ med frakt från riefenversand... suck...


min dröm är å få ett slitet bakdäck :)
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Maggy skrev:
2240979 Däck... fan vad bakdäcket nöts snabbt!
Köpte domohoj som gått 160mil så någon måste ju ha burnat med den... för jag har bara aningens mer kvar än slitagevarnarna efter att cykeln gått 340mil!

170€ med frakt från riefenversand... suck...
efter 620 mil titta väven fram :tungan
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
ja då va det måndag igen å ingen hoj..

men det är lungt jag har börjat dricka sprit varje dag nu så det känns fin fint.

skulle hämtat i helgen men dom jäfla shims brickorna dök aldrig upp i fredags..

så det är la lika bra å inse att det blir efter midsommar :tungan

funderar på å starta en hem sida som ska heta www.orkar inte mer.se

är det nån som har kört 402m me sin?? vilken tid? effekt i motörn? eftersom jag inte har nån egen så får jag drömma om andras siffror :3freak
 

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
bänkade min nyligen
115 hk på bakhjulet ( sae )
128 i vrid

köpte också en höjningsats till hojen
så den blev väll runt 3 cm högre bak

villket passar mej perfekt då jag är 193 cm
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Frick skrev:
2250059 bänkade min nyligen
115 hk på bakhjulet ( sae )
128 i vrid

köpte också en höjningsats till hojen
så den blev väll runt 3 cm högre bak

villket passar mej perfekt då jag är 193 cm

Vad har du gjort på den?
Helsystem och powercommander gissar jag men man vet ju aldrig... :va
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
höjnings sats!! coolt. måste bli lite tuffare va?

min lilla hoj bänkas i kväll i allafall så den är klar i morn sa mp racing. men jag sticker till köpingsvik i kväll så det blir hämt på måndag.

självklart ska jag visa er vad det blev för effekt. kanske en liten bild ochså. å går han som satan så ska ni få en bakhjuls film!!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VA KÅT JAG BLIR!! :tuttar :huvet :tungan :Bugar :banana

HA EN FIN MIDSOMMAR ALLIHOPA MVH ANDREAS. :fyllisar :tummenupp
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top