GSX 1400-tråden

Tjohej nu är hinnan på turbon tagen, kan bara säga Wow. den är lite orolig under 4000 varv, men sen :yoparty:yoparty Det gick o vifta med framhjulet på 4an vid 0,6bar o med receptet är maxtrycket 1,2bar så va häder då:::::: Fy f.n nu leker livet!!!!!!!!

Låter helt underbart!
När skall du upp i bänk med den? Eller litar du på att Mottyn gör rätt?

Här är det +0,5 och snålblåst just nu. Har lackat basmetallic på toppkåpan idag, klarlack imorgon. Garagelack blev det då jag inte fått fingrarna ur och lämnat in kåpan i tid hos lackeraren så den skulle hinna bli klar till 1:a maj.
 
Tjohej nu är hinnan på turbon tagen, kan bara säga Wow. den är lite orolig under 4000 varv, men sen :yoparty:yoparty Det gick o vifta med framhjulet på 4an vid 0,6bar o med receptet är maxtrycket 1,2bar så va häder då:::::: Fy f.n nu leker livet!!!!!!!!


Hej !

Kanon :tummenupp hade vart kul o se, hatten av för dig :yoparty.

Ta nu upp trycket stegvis så du inte behövet ta flyglicens :D.

/Maveric
 
Tog en sväng igår, och hittade den här nissen i ett skyltfönster :)
 

Bifogat

  • 20100425504.jpg
    20100425504.jpg
    232.4 KB · Visningar: 129
Tog en sväng igår, och hittade den här nissen i ett skyltfönster :)


Komplett med förare inte ofta man ser sånt till salu:D.

Hoppas det var en skön runda :tummenupp.

Tog själv en runda i lördags ,märks att värmen är på väg skönt:)


/Maveric
 
Låter helt underbart!
När skall du upp i bänk med den? Eller litar du på att Mottyn gör rätt?

Här är det +0,5 och snålblåst just nu. Har lackat basmetallic på toppkåpan idag, klarlack imorgon. Garagelack blev det då jag inte fått fingrarna ur och lämnat in kåpan i tid hos lackeraren så den skulle hinna bli klar till 1:a maj.

Ska nog bänka den skulle va kul o se vad den ger men det får nog lite längre fram..

Undring? Finns det någon som har ett kopplingshandtag som ligger o skräpar, det hände en liten fadäs här vickade omkull (stödet sjönk).:gnissla
 
Filingen, jag har men vet inte om jag vill sälja, köp en uppsättning Titax istället :) Får du lite kortare å smidigare om man nu vill ha det :)
 
Kan också rekommendera Titax! De är hiskeligt fina.
Har svarta korta på min.

Jag har monterat toppkåpan ikväll... knuffade ut den och tog några foton med min sunk kamera. Är för jäkla kallt för att köra... +1 och förstamaj verkar enligt prognisen regna bort. +2 och 15mm regn är jag för bekväm för.
Så nu är den en riktig tourer... också...
 

Bifogat

  • red1small.jpg
    red1small.jpg
    204.8 KB · Visningar: 118
  • red2small.jpg
    red2small.jpg
    182.2 KB · Visningar: 123
  • red3small.jpg
    red3small.jpg
    194 KB · Visningar: 134
Jag har inte haft några bekymmer, än... :)
Och inte hört att nån haft heller, är detta ett problem alltså ?
Blir dom skeva ? Eller tar dom slut ?
 
Jag har inte haft några bekymmer, än... :)
Och inte hört att nån haft heller, är detta ett problem alltså ?
Blir dom skeva ? Eller tar dom slut ?

Har inte haft något problem än med mina men jag vet några som bytt England pga. av att dom blivit skeva.

Annars byter dom flesta av den anledningen att dom vill ha sk.wave skivor mest av design skäl o lite bättre bett.

Men personligen gillar jag orginal skivorna mer i utseende:tummenupp.


/Maveric
 
Tackar för tipsen, men har hittat handtag på Touring butiken 138kr så det lutar starkt o o köpa det där (snål).
 
Jag har inte haft några bekymmer, än... :)
Och inte hört att nån haft heller, är detta ett problem alltså ?
Blir dom skeva ? Eller tar dom slut ?

Dom blir skeva, och sedan hugger som tag i klossen så de uppstår ett kraftigt klonknde som hörs vida omkring. Enligt förra ägaren är dom bytta tre gånger under hans ägande, och jag har bytt för andra gången på 2200 mil :huvet
 
Last edited:
Dom blir skeva, och sedan hugger som tag i klossen så de uppstår ett kraftigt klonknde som hörs vida omkring. Enligt förra ägaren är dom bytta tre gånger under hans ägande, och jag har bytt för andra gången på 2200 mil :huvet

Då bör du nog leta fel på annat ställe... det slitaget är definitivt inte normalt.
En del GSX har kärvande kolvar i bromsoken. Kan vara läge att gå igenom dessa/renovera. För annars lär inte bromsskivebytandet ta slut.
5 bromsskivor på 2200mil.. hmmm... vad kostar en original 3500? Det vlir en bromsskivekostnad på 7,95kr per mil... (17500kr/2200mil):skrämd:skrämd:skrämd
 
Jag har renoverat mina ok, eller renoverat å renoverat, bytt tätningar och gjort rent dom lite, mina bromsar låg på ifram vilket ledde till varma bromsskivor osv, kanske är samma fel hos dig ?
Det blev bättre sen efter nya packningar i oken iallafall, dyra var dom inte heller, skulle säga 200 eller så per packningssats.
Men kan minnas helt fel :)
 
Ursäkta att jag bara hoppar in så här men jag har en fråga som ni "GSX 1400 allvetande:Bugar" säkert kan besvara. Jag har letat ett bra tag nu efter en 1400 årsmodell 2003-2005 men inte hittat någon i det skick jag vill ha(helst orginal). Nu hittade jag en pedantskött 2001 och jag undrar helt enkelt hur mycket som skiljer mellan de olika årsmodellerna. Vad jag har förstått så fick 2003:an något brantare vinkel på framgafflen, men mer då? Hur mycket lägger man märke till om man kör en 2001a eller en 2005a?:confused:

//Icebug

Har du råd så köp en -05
Inte för gaffelvinkelns skull men väl för växellådan och lite annat smått och gott som tex startspärr!
En -01/02 skulle jag inte köpa då de alltför ofta har problem med styrlager (kullager istället för rullager på nyare) och stötdämparläckage.
 
Pengarna har jag öronmärkt till just detta så det är inga problem. Däremot att få tag på en i riktigt bra skick som är någorlunda orörd verkar svårare. Fast nu är jag jävligt petig men vet att jag förmodligen kommer att modifiera och trimma själv (men jag vill göra det själv). Men det ligger nått i det du säger. Jag fortsätter att leta, rätt hoj dyker alltid upp om man har lite is i kistan. Letandet är i alla fall lättare nu när man lagt CB/XJR åt sidan, 1400;an är grymmare på alla vis.:tummenupp

Denna såg ju ut att vara helt orginal samt välskött :) Fast den var nog några mil från dig. Men är den fin så kan det vara värt resan.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_GSX_1400_27196917.htm?ca=1_4&w=3

Köper du en 01-04 så kommer säkerligen justeringen till stötdämparna bak att läka. Det är lätt att fixa själv men då kan du ju pruta om så är fallet :)
 
Last edited:
Tja! Vad rekommenderar ni för motorolja?? Hel el Delsyntet?

/Erik

Hmm!! Du kommer nog få lika många svar som det finns oljor :D Själv kör jag på Motul 7100 (Helsyntet) Det bästa är nog att köpa en olja som man själv tror på. Då tror man åt minstone att man har bra grejor i motorn :) för jag tror inte det spelar nån större roll om man sätter i hel eller halvsyntet vid normal körning.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top