GSX 1400-tråden

pivib

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX1400-02
Hejsan!

Någon som koll på återförsäljare av vita blinkersglas till vår modell? Vissa påstår att bakre blinkersglasen till något äldre Hayabusa passar?

Ni som har bytt styre, vilket märke har ni provat?, och hur upplever ni körställningen? Är sugen på att prova ett lite rakare/lägre styre.

Mvh Patrik
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hejsan!

Någon som koll på återförsäljare av vita blinkersglas till vår modell? Vissa påstår att bakre blinkersglasen till något äldre Hayabusa passar?

Ni som har bytt styre, vilket märke har ni provat?, och hur upplever ni körställningen? Är sugen på att prova ett lite rakare/lägre styre.

Mvh Patrik


Hej!

Jo det stämmer bra att det är samma som busa ,jag har själv rökfärgade glas bak handlade på ebay:tummenupp.
Men jag letade vita först för att sedan ändra mig till rökfärgade, men det finns bådadera:) kolla ebay Uk o Tyskland.


Styre finns en hel del att välja på själv köpte jag ett nytt styre för 2år sen rakare o lägre, klart bättre för mig som är 186 lång.
Kolla bara så det inte tar i tanken, mitt klarade sig med 5mm vid fullt styrutslag (glömde kolla när jag handlade pust:näsblod).
kommer inte i håg var men det finns info här tidigare i tråden, vart via blocket men ett företag dock även Mipet handlade där:) .

/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ingen som ska till elmia i morrn ?

Vi kör upp dit då, dock utan hoj denna gången :D.

Skulle nog funkat o köra i år oxå apropå vädret, men går inte att sitta 3 på hojen :tungan.

I vliket fall som helst GLAD PÅSK :)på er alla.

/Maveric
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Blir nog inget Elmia iår, funderar dock på ikea i helgen.
Eller så åker man dit ändå..
Men som du säger utan hoj, har inte ens startat mig iår än :)
Blir det lite sol, och torrt då ska den ut!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR

Iallafall en länk till en! Bra början!
f7201042437PMc432.jpg
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Det är iallafall en bit på väg :)
Du ska ha ett stort tack som la in bilden :tummenupp
kanske jag lyckas nån dag.
Hur går det med snösmälltningen uppe hos dig?

Roger

Snön smälter med raketfart!
Precis som varje vår.
Alla större vägar är bara nu dessvärre är dom inte särskilt torra ännu. Men det finns chans till en provtur till veckan om det inte kommer mer snö. "Aprilväder" här är lynnigt... kan vara allt från +15 grader och klappsol till -15 och snöstorm. Man vänjer sig...:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR

Tidig sväng!
Ser inspirerande ut.
Hur lånt åker ni och hur många brukar ni vara? Är det SMC som arrangerar?
Vi brukar ha vår 1:a Maj (1:a majrundan, paltrundan.. kärt barn har många namn) som arrangeras av SMC.
Det brukar vara ca 1000 hojar då... mäktig känsla.
Körs sträckan Piteå-Luleå-Boden-Piteå. Jag brukar haka på i Luleå (8 mil härifrån) och sen köra till Piteå och därifrån hem. Brukar bli cirka 35 mil.
Här finns lite bilder tagna -08 http://mortling.mine.nu/majrundan08/index.htm
 

Erik gs 750

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Klockrike
Hoj
2006 Suzuki GSX 1400
Nu är jag här jag också!

Halloj alla! Har äntligen tragglat igenom hela gsx 1400-tråden, tog ett tag! Så roligt att läsa om edra hojar så jag kände mej tvungen att registrera mej jag också! Tror att jag lyckades bifoga min förstahoj, då jag inte har ngn bra bild på 1400n.. Den är å andra sidan rätt original förutom yoshi. tri-oval, f.d ägaren sa att den är "bränsleoptimerad", men jag tror han skarvade lite där.. Finns mycket att berätta, så jag ska försöka hålla mej någorlunda ajour i denna tråd!!
Erik.
 

Bifogat

  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    260.4 KB · Visningar: 66

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Halloj alla! Har äntligen tragglat igenom hela gsx 1400-tråden, tog ett tag! Så roligt att läsa om edra hojar så jag kände mej tvungen att registrera mej jag också! Tror att jag lyckades bifoga min förstahoj, då jag inte har ngn bra bild på 1400n.. Den är å andra sidan rätt original förutom yoshi. tri-oval, f.d ägaren sa att den är "bränsleoptimerad", men jag tror han skarvade lite där.. Finns mycket att berätta, så jag ska försöka hålla mej någorlunda ajour i denna tråd!!
Erik.

Välkommen hit :).

Som sagt lägg gärna ut en bild sen alltid kul o se.

Ta även o kolla på gsx1400.org om du är någolunda slängd i engelska mycket tips där oxå.

Bränsleoptimerad mmm utan powercommander o bänkning blir det inte riktigt optimerat :va:).


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Tidig sväng!
Ser inspirerande ut.
Hur lånt åker ni och hur många brukar ni vara? Är det SMC som arrangerar?
Vi brukar ha vår 1:a Maj (1:a majrundan, paltrundan.. kärt barn har många namn) som arrangeras av SMC.
Det brukar vara ca 1000 hojar då... mäktig känsla.
Körs sträckan Piteå-Luleå-Boden-Piteå. Jag brukar haka på i Luleå (8 mil härifrån) och sen köra till Piteå och därifrån hem. Brukar bli cirka 35 mil.
Här finns lite bilder tagna -08 http://mortling.mine.nu/majrundan08/index.htm

LilleMats mck i Hässleholm är arrangörer, det blev 43 mil med rallyt inräknat. Strax över 400 deltagare, precis lagom för att köerna inte ska bli för dryga.

http://www.lommarp.se/lillematsmck/index2.htm
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Fick mina Suzuki original packväskor idag... nu skall bara den lilla plåten jag fick av Maveric passas in så väskhållarna (som egentligen är till en GSX före -05 med dubbla ljuddämpare) sitter fast på vänster sida med...
Sen skall GS500 kåpan snickras till och få fästpunkter... DÅ har man en riktig tooooourer!:D
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Fick mina Suzuki original packväskor idag... nu skall bara den lilla plåten jag fick av Maveric passas in så väskhållarna (som egentligen är till en GSX före -05 med dubbla ljuddämpare) sitter fast på vänster sida med...
Sen skall GS500 kåpan snickras till och få fästpunkter... DÅ har man en riktig tooooourer!:D


Gött då måste jag se om jag kan hitta de där goldwing emblemet jag sett i garaget, undrar vad jag la det :rofl:hihi:krama.

Kul att du fick väskorna:), sen vi vill se bilder sen när allt är monterat:tummenupp.

/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Gött då måste jag se om jag kan hitta de där goldwing emblemet jag sett i garaget, undrar vad jag la det :rofl:hihi:krama.

Kul att du fick väskorna:), sen vi vill se bilder sen när allt är monterat:tummenupp.

/Maveric

Passar vingemärket mitt på toppkåpan då?:arsele:D
Testmonterade toppkåpan ikväll. Fick köpa lite långa M8 muttrar så man kunde skruva "från bägge håll" och få fast den i original lyktbultsfästen.
De nedre bultarna satte jag i de tomma hålen bara för utfyllning. På en GS500 gisar jag att de har nån typ av funktion men på en GSX 1400 är de onödiga.
Två av Suzuki Original (Kappa) väskorna är monterade som ni ser.
Kort och gott ser den mindre bra ut i denna kostym... toppkåpan blir kanske bra då den är lackad väskeländena kommer att vara fula för evigt.
 

Bifogat

  • gsx_touring_small11.jpg
    gsx_touring_small11.jpg
    205.8 KB · Visningar: 71
  • gsx_touring_small22.jpg
    gsx_touring_small22.jpg
    199.5 KB · Visningar: 73
  • gsx_touring_small33.jpg
    gsx_touring_small33.jpg
    200.1 KB · Visningar: 74
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top