GSX 1400-tråden

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Back in sweden.
Har varit några dagar på franska rivieran.
Sol bad och fin mat som mättade dåligt :)
Dom verkar behöva få lite potatis av oss här i norr för det var väldigt dåligt med den varan... ;)
Enda roliga jag hittade att fota var detta........... :D
 

Bifogat

  • 20090422397 (Small).jpg
    20090422397 (Small).jpg
    76.9 KB · Visningar: 98
  • 20090422398 (Small).jpg
    20090422398 (Small).jpg
    92.6 KB · Visningar: 103

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Back in sweden.
Har varit några dagar på franska rivieran.
Sol bad och fin mat som mättade dåligt :)
Dom verkar behöva få lite potatis av oss här i norr för det var väldigt dåligt med den varan... ;)
Enda roliga jag hittade att fota var detta........... :D

Och det var inte illa... eller jo... franska riveran och kommer hem med bilder på en GSX???
Såna skönheter har vi ju hemma... finns kanhända andra skönheter att fotografera på bortaplan?:va :tuttar
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Och det var inte illa... eller jo... franska riveran och kommer hem med bilder på en GSX???
Såna skönheter har vi ju hemma... finns kanhända andra skönheter att fotografera på bortaplan?:va :tuttar


Menar du att det finns annat man kan fota där :confused::hihi ;) .

I allafall kul att någon kan komma i väg o känna på lite värme :tummenupp, det har iofs. börjat bli hyffsat väder här nere oxå.:yoparty .
Men det blev bara 6 mil i helgen :( huset krävde sin tid (gräsmatta,ved,o grabbens 740):näsblod .

/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Lite nya bilder...

Efter att has skämts röven av mig ett ganska bra tag för att hojen varit så bedrövligt otvättad fick jag tummen ur för ett tag sedan och tvättade, samt fick hojen fotograferad av en polare på jobbet.... Bilderna blev bra, tyvvär tar JPEG-komprimeringen en hel del, så ni får ursäkta kontrasten och den dåliga detaljen i mörka partier :) Laddade upp bilderna på hojgaraget också, men då blir dom ännu mer skit. Så nu kör jag upp dom här, så att GSX14-folket kan se bättre. Puss på er.
 

Bifogat

  • DSC_6360.jpg
    DSC_6360.jpg
    181.7 KB · Visningar: 75
  • DSC_6398.jpg
    DSC_6398.jpg
    160.9 KB · Visningar: 68
  • DSC_6399.jpg
    DSC_6399.jpg
    148 KB · Visningar: 68
  • DSC_6400.jpg
    DSC_6400.jpg
    140.8 KB · Visningar: 71
  • DSC_6397.jpg
    DSC_6397.jpg
    127.4 KB · Visningar: 84
  • DSC_6390.jpg
    DSC_6390.jpg
    103.5 KB · Visningar: 73
  • DSC_6401.jpg
    DSC_6401.jpg
    103.5 KB · Visningar: 76
  • DSC_6368.jpg
    DSC_6368.jpg
    98 KB · Visningar: 82

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Och ännu fler bilder....!
 

Bifogat

  • DSC_6371.jpg
    DSC_6371.jpg
    205.6 KB · Visningar: 64
  • DSC_6373.jpg
    DSC_6373.jpg
    215.5 KB · Visningar: 71
  • DSC_6380.jpg
    DSC_6380.jpg
    225.5 KB · Visningar: 76
  • DSC_6386.jpg
    DSC_6386.jpg
    238.2 KB · Visningar: 71

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Och ännu fler bilder....!


Ser att du varit i poler tagen :) .

O antagligen bytat bakdäck oxå:tummenupp .

Det är inte så att du har vägarna ner hit i sommar pm'a i så fall så kan vi dra en sväng :yoparty



/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Ser att du varit i poler tagen :) .
O antagligen bytat bakdäck oxå:tummenupp .
Det är inte så att du har vägarna ner hit i sommar pm'a i så fall så kan vi dra en sväng :yoparty
/Maveric

Stämmer bra det :) Inte extremt, grenrören råkade bara bli bra på bild ;) Det kommer mera senare i sommar.
Men "nytt" bakdäck har jag, eller rättare sagt ett begagnat som gått en bandag med massa mönsterdjup kvar.... Duger så länge, tills gaffelfjädrar ska bytas, ligger en uppsättning Dunlop Sportmax Roadsmart och väntar... Nya bakdäcket var bra, någon metzlerhistoria, men kräver mer värme och är 55 hög istället för 50. Synd att framdäcket inte alls hänger med >.<
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har nu kört 1:a majrundan här i Norrbotten tillsammans med 1100st andra motorcyklar... mäktigt. En fördel till med att fisa runt i 70 knyck i 35-37mil är att jag nu kört in klart. 49 mil...
Provade att dra ur på 2:an 3:an till strax under 7000 varv och herrejösses vilken skjuts det var i maskinen.:D
Nu har jag tömt ur oljan och monterat de styvare fjädrarna... mitt oljefilter jag köpt i Tyskland visade sig vara fel diameter så min original oljefilterhylsa passade inte. Får åka och handla ett nytt originalfilter imorrn.
Bifogar jämförande bild på kopplingsfjädrarna... gissa vilken som är original.:tungan
 

Bifogat

  • clutchsprings.jpg
    clutchsprings.jpg
    186.7 KB · Visningar: 58

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Har nu kört 1:a majrundan här i Norrbotten tillsammans med 1100st andra motorcyklar... mäktigt. En fördel till med att fisa runt i 70 knyck i 35-37mil är att jag nu kört in klart. 49 mil...
Provade att dra ur på 2:an 3:an till strax under 7000 varv och herrejösses vilken skjuts det var i maskinen.:D
Nu har jag tömt ur oljan och monterat de styvare fjädrarna... mitt oljefilter jag köpt i Tyskland visade sig vara fel diameter så min original oljefilterhylsa passade inte. Får åka och handla ett nytt originalfilter imorrn.
Bifogar jämförande bild på kopplingsfjädrarna... gissa vilken som är original.:tungan

Paltrundan?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Bänktid först nästa vecka...
Har bara råd att mappa på en slutburk. Frågan är om man skall köra med Akra eller V&H. Den sistnämnda låter som f_n och är inte ett dugg längdavstämd (om nu system till fyrtaktare är det) med Akrarören framtill.
Inte lika ballt med Akra men tystare i alla fall... kanske tom mer effekt?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Bänktid först nästa vecka...
Har bara råd att mappa på en slutburk. Frågan är om man skall köra med Akra eller V&H. Den sistnämnda låter som f_n och är inte ett dugg längdavstämd (om nu system till fyrtaktare är det) med Akrarören framtill.
Inte lika ballt med Akra men tystare i alla fall... kanske tom mer effekt?

Hade jag varit du så hade jag gått på akra burken :tummenupp .
V%H kan du troligtvis använda ändå tror inte det skiljer mycket i mappen o sen lär du nog köra lång sträckor med akraburken gissar jag (va sa du hör ej något :näsblod :crash ).


/Maveric
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Bänktid först nästa vecka...
Har bara råd att mappa på en slutburk. Frågan är om man skall köra med Akra eller V&H. Den sistnämnda låter som f_n och är inte ett dugg längdavstämd (om nu system till fyrtaktare är det) med Akrarören framtill.
Inte lika ballt med Akra men tystare i alla fall... kanske tom mer effekt?

Jag säger bara Akra...
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hade jag varit du så hade jag gått på akra burken :tummenupp .
V%H kan du troligtvis använda ändå tror inte det skiljer mycket i mappen o sen lär du nog köra lång sträckor med akraburken gissar jag (va sa du hör ej något :näsblod :crash ).
/Maveric

Jag säger bara Akra...

Ni har rätt... jag monterade tillbaka Akrat igår. Är ju bara en bult.:)
Startade upp och 90% av "oljudet" från motorn försvann!:va
Hur f_n kan en ljuddämpare göra skillnad i motorrassel???
Hur som helst känns det som att den låter rätt nu... och är faktiskt väldans tyst.
Gissar att man vant sig under åren hur den "skall" låta.

Någon som vill köpa en V&H Competition Only burk som passar perfa på Akrarör och bara har gått 50 mil? :3freak
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Ni har rätt... jag monterade tillbaka Akrat igår. Är ju bara en bult.:)
Startade upp och 90% av "oljudet" från motorn försvann!:va
Hur f_n kan en ljuddämpare göra skillnad i motorrassel???
Hur som helst känns det som att den låter rätt nu... och är faktiskt väldans tyst.
Gissar att man vant sig under åren hur den "skall" låta.

Någon som vill köpa en V&H Competition Only burk som passar perfa på Akrarör och bara har gått 50 mil? :3freak

Maggy,
du behöver inte vara orolig för att motorn lever om mer än tidigare.
Om jag jämför min hoj med en likadan GSX 1400 som är standard i motorn så när som på Yoshi-kammar samt utrustad med Akra helsystem så låter min betydligt mer mekaniskt.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Ni har rätt... jag monterade tillbaka Akrat igår. Är ju bara en bult.:)
Startade upp och 90% av "oljudet" från motorn försvann!:va
Hur f_n kan en ljuddämpare göra skillnad i motorrassel???
Hur som helst känns det som att den låter rätt nu... och är faktiskt väldans tyst.
Gissar att man vant sig under åren hur den "skall" låta.

Någon som vill köpa en V&H Competition Only burk som passar perfa på Akrarör och bara har gått 50 mil? :3freak

PMa mig med pris? :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Så var hojen inlämnad för bänkning... ikväll kan jag förhoppningsvis lämna ett resultat.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top