GSX 1400-tråden

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Vi köpte på Elmia :)
Jag en burk, Maveric 2 burkar, min är oöppnad än så länge :)
Vet inte om hellfireclub också köpte han stog och tittade lite på det iallafall.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Vi köpte på Elmia :)
Jag en burk, Maveric 2 burkar, min är oöppnad än så länge :)
Vet inte om hellfireclub också köpte han stog och tittade lite på det iallafall.


Öppna o lukta på den du blir överaskad nästan så man kan ha den som parfym:D .
Glansen blir bra men om du har kraftig oxid eller dylikt bör man börja med något grövre men som slutkläm:tummenupp :tummenupp
Säljaren på elmia sa att mekonomen ska handha deras märke vilket jag inte sett :(
Får väl in o terra dom i veckan.:hihi


/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Kontakterna är inte lika men det är en skitsak o fixa det värsta är att dom nya spridarna är betydligt grövre i toppen, får göra en ny fuelrail när lusten kommer tillbaka.

Angående o träfffas så bor jag i mitten (Avesta) så ja kan åka åt alla håll.

Ha de gott:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Satte på lite dekaler idag... så nu återstår rubbing och vax så är det dags för premiärtur i helgen eller till veckan.
 

Bifogat

  • 1550efi1.jpg
    1550efi1.jpg
    152 KB · Visningar: 68
  • 1550efi2.jpg
    1550efi2.jpg
    172.5 KB · Visningar: 86

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Satte på lite dekaler idag... så nu återstår rubbing och vax så är det dags för premiärtur i helgen eller till veckan.

Kanon :tummenupp klart att du oxå ska ha tennisarmbågs prövning;)vax on vax off.

Är du klar för i vår nu förutom mappningen?

O har snön börjat smälta undan för er isf.:tummenupp .

Själv har jag bokat färja o tåg ner till munchen (Orka ligga på autoban :näsblod :tråkad) så nu sticker vi den 20 juli :banana f*n vad länge till:(


/Maveric
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Kanon :tummenupp klart att du oxå ska ha tennisarmbågs prövning;)vax on vax off.

Är du klar för i vår nu förutom mappningen?

O har snön börjat smälta undan för er isf.:tummenupp .

Själv har jag bokat färja o tåg ner till munchen (Orka ligga på autoban :näsblod :tråkad) så nu sticker vi den 20 juli :banana f*n vad länge till:(


/Maveric

Jepps... bara inkörning och mappning kvar... och oljebyte med kopplingsfjäderuppgradering samtidigt då... innan bänken.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jepps... bara inkörning och mappning kvar... och oljebyte med kopplingsfjäderuppgradering samtidigt då... innan bänken.


Gott!
Bara att hoppas på värme då :yoparty .

Hoppas Hoppas Hoppas:brinnerup :hihi .

Har redan börjat planera för nästa vinters aktivitet(Långt dit):yoparty .

Blir ett paket kammar till kentcams England med retur tack Mipet:tummenupp .

Dom verkar vara som nya, ska tydligen suttit på en k4 enligt Steve som ägde

toppen innan Mipet.


/Maveric
 
Last edited:

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Så nu har jag äntligen fått på bakdäcket igen :)
Lagret var skrot så blev till att beställa ett nytt.
Mitt lager var helt okapslat på yttersidan, lagret som sitter i drevhållaren i bakhjulen nu då. Så var försiktiga när ni spolar där ibak, speciellt om nu nån nyttjar högtryckstvätt. Det nya lagret var helkapslat.
Och blev en kort tur idag, hojen blev lite mer lättstyrd nu, med nytt bakdäck :)

Vi gillar ju bilder så, ett med helt nytt däck, och ett med lite lätt inkört däck ca 7mil :)
 

Bifogat

  • 20090416334 (Small).jpg
    20090416334 (Small).jpg
    49.5 KB · Visningar: 77
  • 20090416335 (Small).jpg
    20090416335 (Small).jpg
    49.7 KB · Visningar: 78

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Så nu har jag äntligen fått på bakdäcket igen :)
Lagret var skrot så blev till att beställa ett nytt.
Mitt lager var helt okapslat på yttersidan, lagret som sitter i drevhållaren i bakhjulen nu då. Så var försiktiga när ni spolar där ibak, speciellt om nu nån nyttjar högtryckstvätt. Det nya lagret var helkapslat.
Och blev en kort tur idag, hojen blev lite mer lättstyrd nu, med nytt bakdäck :)

Vi gillar ju bilder så, ett med helt nytt däck, och ett med lite lätt inkört däck ca 7mil :)

Hej!
Bra att löste sig :tummenupp .
Högtryckstvätten bör man undvika har en j*vlar förmåga att trycka in vatten både här o där:gnissla .
Lite kul när jag tittar på ditt bakdäck så har den en tunn rand mitt på, har likadant på mitt michelin pr2 undrar varför?
Blir nog en hojrunda i helgen mellan golvslipningarna på älsta grabbens gamla rum:näsblod .
Hittade ett nästan fint trägolv under masoniten som frun propsade på att vi skulle riva väck :tuttar .



/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Jag sprang och köpte mig en burk Meguiars här i Göteborg... Fanns på SAM's bilmode. MICRO-kedjan för deras produktlinje i någon utsträckning om jag har förstått det rätt.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nu har man äntligen provat lite... blen en hel mil fram och tillbaka ner på macken och tanka 98 oktan.:banana :banana :tummenupp

Men ojsan så svårt det kommer att bli att hålla sig under 5000rpm.:huvet

Det jag märjer direkt är att jag fetat på ordentligt med soppa... den stinker lite men då är det inte för lite iallafall. Sen kastar den sig upp mot 5000 varv i ett nafs... betydligt stingsligare/nervösare i botten mot en originalspis.
Men det får man väl se som ett offer på effektaltaret.
Längtar till sommaren på riktigt nu.

Fick förresten min tavla idag... vinterbilden på GSX:en snett bakifrån på 60*80cm canvas.
Nu skall man bara filura på var den skall hängas upp. Vardagsrummet är uteslutet....:glömdet
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nu har man äntligen provat lite... blen en hel mil fram och tillbaka ner på macken och tanka 98 oktan.:banana :banana :tummenupp

Men ojsan så svårt det kommer att bli att hålla sig under 5000rpm.:huvet

Det jag märjer direkt är att jag fetat på ordentligt med soppa... den stinker lite men då är det inte för lite iallafall. Sen kastar den sig upp mot 5000 varv i ett nafs... betydligt stingsligare/nervösare i botten mot en originalspis.
Men det får man väl se som ett offer på effektaltaret.
Längtar till sommaren på riktigt nu.

Fick förresten min tavla idag... vinterbilden på GSX:en snett bakifrån på 60*80cm canvas.
Nu skall man bara filura på var den skall hängas upp. Vardagsrummet är uteslutet....:glömdet

Låter kul att utforska givetvis med viss försiktighet:hihi .

När tänkte du mappa den är inte så lite nyfiken på vad du kommer att landa på för några effekt kurvor,både hk o vrid:tummenupp.
Angående tavlan du lär säkert hitta någon vägg att hänga den på med lite kohandel :D .
Bara du inte sätter den på wc iofs kan ju skapa inspiration när man sitter är o filosiferar:yoparty .

Bifoga gärna bildbevis när den är hängd, Tavlan alltså:hihi.


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har inte hittat nåt bra ställe för tavlan ännu... hänger på en skruv inne i mitt kontor/datorrum men det är nästan bättre att den hänger på muggen i så fall. Verkar som att det kan bli att den får hänga på jobb kontoret istället.

Körde GSX till jobbet idag... :banana

TT-Styre är inte så optimalt i stadstrafik för att uttrycka sog diplomatiskt. Men är man fåfäng så...:näsblod
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Jahapp, så var besiktningen avklarad för denna gång också.

Helt utan anmärkning:tummenupp Han (en ung, duktig, intresserad kille) kollade igenom hojen noggrant. Han kommenterade att det står Akrapovic till och med på gummit på fjädrarna som håller ihop systemet...

Inga kommentarer om ljudnivån.

Efter provkörning och utskrift av protokollet frågade han om den har Power Commander också.

Jaaa, svarade jag.

Ja, det märks skillnad med avgassystem och Power Commander sa han då.

Han skulle bara veta allt som är gjort utöver det som syns utanpå hojen...:D

Han sa också att GSX 1400 är en favorithoj att provköra bland besiktningsgubbarna då den är rolig och har bra sittställning.

Nytt drivpaket hämtade jag igår. Nu ska jag bara få tid att montera det också.

/Ha det!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jahapp, så var besiktningen avklarad för denna gång också.

Helt utan anmärkning:tummenupp Han (en ung, duktig, intresserad kille) kollade igenom hojen noggrant. Han kommenterade att det står Akrapovic till och med på gummit på fjädrarna som håller ihop systemet...

Inga kommentarer om ljudnivån.

Efter provkörning och utskrift av protokollet frågade han om den har Power Commander också.

Jaaa, svarade jag.

Ja, det märks skillnad med avgassystem och Power Commander sa han då.

Han skulle bara veta allt som är gjort utöver det som syns utanpå hojen...:D

Han sa också att GSX 1400 är en favorithoj att provköra bland besiktningsgubbarna då den är rolig och har bra sittställning.

Nytt drivpaket hämtade jag igår. Nu ska jag bara få tid att montera det också.

/Ha det!

Låter betryggande!
Jag besiktade ett halvår för tidigt för att jag visste att det skulle hända prylar och ville ha "lugn och ro" i två år.
Har kört två hela mil med min nu... låga varv på motorn och det känns som ramen är av gummi??? Är nog ovanan och all rackans sand överallt... cykeln är OK det VET jag.
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Låter betryggande!
Jag besiktade ett halvår för tidigt för att jag visste att det skulle hända prylar och ville ha "lugn och ro" i två år.
Har kört två hela mil med min nu... låga varv på motorn och det känns som ramen är av gummi??? Är nog ovanan och all rackans sand överallt... cykeln är OK det VET jag.

Vad jobbigt det måste kännas att inte få prova dra lite ännu:gnissla

1550 drar starkt från 2000 rpm och över 5000 börjar det verkligen hända grejer...:yoparty

Det var så länge sedan jag körde en original 1400 så jag har svårt att jämföra, men du kommer garanterat att märka skillnad.

Gummiram????

Jag såg din lösning att öka insugningsarean till luftburken. Det blev snyggt, men har du tänkt på att luften kommer in från den varma sidan? Det virvlar kanske runt så mycket luft att det inte spelar någon roll.

Det ska i alla fall bli kul att höra hur den går när du har kört in den färdigt och bänkat.

Tar "fakiren" i morgon upp till Skellefteå för att bygga på sommarstugan i några dagar, så det blir inget körande denna helg heller.
Ska bli 20-25 grader i Småland. Det kommer att vara massor av hojar ute och köra...

/Ha det!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR

Platta däck? Fel lufttryck... konstigt styre?
Vete rackarn men det känns inte SÅ farligt.


Jag såg din lösning att öka insugningsarean till luftburken. Det blev snyggt, men har du tänkt på att luften kommer in från den varma sidan? Det virvlar kanske runt så mycket luft att det inte spelar någon roll.

Det ska i alla fall bli kul att höra hur den går när du har kört in den färdigt och bänkat.

Tar "fakiren" i morgon upp till Skellefteå för att bygga på sommarstugan i några dagar, så det blir inget körande denna helg heller.
Ska bli 20-25 grader i Småland. Det kommer att vara massor av hojar ute och köra...

/Ha det!

Luftburksmodden funkar bra i Australien... bara där jag sett den. Och det gör ca 5hk bevisat i bänk. Visst är det på den varma sidan men va faen...
Finns säkert andra luftburksmoddar som gör susen men jag valde denna... rätt eller fel? Tja... sent att ändra sig nu.

De har lovat 14+ här i helgen... och jag skall på teatertripp med fru och barn. Så det blir inget köra för mig heller.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Fel lufttryck... med ett kilo sådär. Klantigt... men ingen skada skedd. Däremot skall jag handla bättre lufttrycksmätare än den på luftpåfyllaren. Har en bamsefin Michelinmätare med blåa lysdioder i som dessvärre sett sina bästa dagar. Gissningsvis söndervibrerad efter att ha åkt gsx i 1000 mil.

Körintryck so far... tja... 5000rpm är inte mycket och idag råkade jag varva 6000 av bara farten. Det känns som att jag har lika mycket effekt vid 6000 som jag hade på topp tidigare... skrämmande kul!:tuttar
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top