GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej hopp idag ramlade det in grejjor igen!
Fina små plåtar från Maveric! Supertack!:Bugar :Bugar :Bugar
Och så kopplingsfjädrar från Motospeed.
Tackar för tipset Powerholic!:krama


Nämnde för frugan om MCR8... och hon tyckte att det var okej. Men man kanske skulle begära skriftligt på det.:va :)


Kul att man kan vara till någon nytta:) .

Tror du ska göra det alltså få det skriftligt:D allvarligt talat vi kan ju spåna lite om det, är ju ett tag till det blir aktuellt:hihi .
Lite roadtrip över det :D ,om du tycker det är långt att köra hojen kan du kanske ta den på bilsläp ner hit ev.:tummenupp


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Kul att man kan vara till någon nytta:) .
Tror du ska göra det alltså få det skriftligt:D allvarligt talat vi kan ju spåna lite om det, är ju ett tag till det blir aktuellt:hihi .
Lite roadtrip över det :D ,om du tycker det är långt att köra hojen kan du kanske ta den på bilsläp ner hit ev.:tummenupp
/Maveric

MCR8 skall tydligen vara i Skottland... och dit tar man sig inte lätt då färjan från Göteborg till Edinburgh ställdes in förra året. Kollade med nåt Norskt alternativ och kostnaden för bara färjan med en hoj var uppåt 10' och SÅ sugen är jag nog inte.

Och hoj på släp tar jag aldrig annat än till en bankörning... men då för risken att den inte är körbar på vägen hem. Har fördomar om motorcyklar på släp och låtsasmotorcyklister. Såna kör förresten inte ens i regn!:3freak
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Vi åker väl färjan Gbg Kiel, sen är det en lagom dags tur typ 50 60 mil till båten från Hoek won holland till Harwitch. Då får man hytt osv på bägge båtarna och får då sova gott med en öl eller 2 i kroppen.
Fast det klart hur jävla långt är det sen till scottland :)
Och ingen aning vad det kostar på båtarna, men det är Stena line som kör båda 2. Och det finns även katamaran mellan Holland och England, men då får man ju ingen hytt osv.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
MCR8 skall tydligen vara i Skottland... och dit tar man sig inte lätt då färjan från Göteborg till Edinburgh ställdes in förra året. Kollade med nåt Norskt alternativ och kostnaden för bara färjan med en hoj var uppåt 10' och SÅ sugen är jag nog inte.

Och hoj på släp tar jag aldrig annat än till en bankörning... men då för risken att den inte är körbar på vägen hem. Har fördomar om motorcyklar på släp och låtsasmotorcyklister. Såna kör förresten inte ens i regn!:3freak


Nepp jag vet men tror jag hörde att det fanns någon annan färja mer åt godstrafikhållet som man kan boka i mån av plats jag ska se om jag hittar infon igen.:tummenupp

nej jag håller med ang.släp men tänkte att du har ju lååångt ner hit redan o man kan ju korta ner lite på det viset tror att det blir nååågra mil ändå:rofl .
regn får man ibland stå ut med o ska vi till skottland kan man nog räkna med det:tummenupp .


/Maveric
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hej hopp idag ramlade det in grejjor igen!
Fina små plåtar från Maveric! Supertack!:Bugar :Bugar :Bugar
Och så kopplingsfjädrar från Motospeed.
Tackar för tipset Powerholic!:krama


Vassego Maggy:tummenupp

Själv har jag inte hunnit göra nå't i vinter förutom byte av olja och filter!
Nytt drivpaket är i alla fall beställt. Tänkte köra förra helgen. Lika bra att det inte blev av, för jag upptäckte idag att jag har haft körförbud sedan 1 april. Inte tusan kommer jag ihåg att besiktningen skulle göras så tidigt på året:confused: .
Jag vet...skärpning:huvet
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej hopp idag ramlade det in grejjor igen!
Fina små plåtar från Maveric! Supertack!:Bugar :Bugar :Bugar
Och så kopplingsfjädrar från Motospeed.
Tackar för tipset Powerholic!:krama


Vassego Maggy:tummenupp

Själv har jag inte hunnit göra nå't i vinter förutom byte av olja och filter!
Nytt drivpaket är i alla fall beställt. Tänkte köra förra helgen. Lika bra att det inte blev av, för jag upptäckte idag att jag har haft körförbud sedan 1 april. Inte tusan kommer jag ihåg att besiktningen skulle göras så tidigt på året:confused: .
Jag vet...skärpning:huvet

Hej!
Gjort samma sak själv med för några år sen xl500'an hann köra ett par helger innan jag kom på det :rofl blev till o leta bes. tider pronto:huvet .
Du verkar inte bo så långt från mina forna hemtrakter du är inte i blekinge o kör något?
Du hinner inte få den bes.till fredag annars kan du alltid hänga på till elmia.
Ju fler ju roligare:yoparty


/Maveric
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hej!
Gjort samma sak själv med för några år sen xl500'an hann köra ett par helger innan jag kom på det :rofl blev till o leta bes. tider pronto:huvet .
Du verkar inte bo så långt från mina forna hemtrakter du är inte i blekinge o kör något?
Du hinner inte få den bes.till fredag annars kan du alltid hänga på till elmia.
Ju fler ju roligare:yoparty


/Maveric

Hallå,

åker till USA med familjen på lördag. Besiktning av hojen blir dagen efter hemkomst från USA. Sedan drar jag direkt upp till Norrland (flyg) för att fixa med sommarstugan. Hela april är rökt vad gäller MC-körning i alla fall.

Blekinge ingår definitivt i körområdet. Jag kan PM:a dig senare så kan vi säkert hitta tillfälle för en runda.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Du då förstår jag att du hoppar:yoparty .
Men vi kan ju höras senare alltid kul o träffas:tummenupp .
Så nu drar jag till elmia o kollar lite, är bara 0.5+ här men det blir nog varmare om ett tag:brinnerup .

Glad påsk på er alla

/Maveric

Hallå,

åker till USA med familjen på lördag. Besiktning av hojen blir dagen efter hemkomst från USA. Sedan drar jag direkt upp till Norrland (flyg) för att fixa med sommarstugan. Hela april är rökt vad gäller MC-körning i alla fall.

Blekinge ingår definitivt i körområdet. Jag kan PM:a dig senare så kan vi säkert hitta tillfälle för en runda.
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Tror att man måste ge sig detta år. har gjort det mesta färdigt sen skulle man plocka i spridarna o då passade ingngenting. Blir nog att fortsätta i höst annars hade man inte åkt något alls. Skulle vara kul o träffa andra i sommar o ljuga vidare. Ha De Gott:huvet
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
elmia

Hej!
Kom hem från elmia jisses vilket väder startade här nere i blekinge med 0.5+ grader o när man kom upp till Jönköping 21mil senare kunde man gå runt i tshirt :tummenupp .
F*n va kul o träffa några irl. som man har snackat med här, jag hade kul Mipet o Hellfireclub :tummenupp .
Hemresan gick bra oxå höll hastigheten heeeellllaaa vägen:rofl :rofl (vr6 göre sig inte besvär på kurviga smålands vägar :hihi ).
Hade varit kul om man kunde arrangerat någon form av träff på sommaren någonstans i Sverige så att så många som möjligt kunde träffas .:krama :fyllisar
Fillingen hur långt upp bor du i landet ? apropå träffas o ljuga lite:D .

Har ett litet bildbevis på vår miniträff:)
Kom in en katt bland hermelinerna oxå ni får gissa vilken men va f*n är ju iallafall på två hjul:tummenupp
 

Bifogat

  • P1010030a.JPG
    P1010030a.JPG
    229.2 KB · Visningar: 130

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Igår blev det en lång tur, +30 mil.
Allt var kanon, kom hem var i lgh och hämta en öl och skulle vidare till garaget.
Tappa bort nyckeln till hojen... :) Tur man har reserv, har inte hittat den än...

Sen tvätta man och pilla lite och vad får man då se.......
Jo detta..
Så slutåkt för denna helgen troligen:)
Tur man har ett nytt däck ståendes i garaget. Vet inte om jag kan kränga det själv på jobbet, ska göra ett försök efter lunch nu.
//
 

Bifogat

  • 20090411328 (Small).jpg
    20090411328 (Small).jpg
    68.1 KB · Visningar: 99

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Tror att man måste ge sig detta år. har gjort det mesta färdigt sen skulle man plocka i spridarna o då passade ingngenting. Blir nog att fortsätta i höst annars hade man inte åkt något alls. Skulle vara kul o träffa andra i sommar o ljuga vidare. Ha De Gott:huvet

Är det inte bara att sätta spacers på fuelrailen så den kommer längre ut eller passar inte kontakterna?

Sen tvätta man och pilla lite och vad får man då se.......
Jo detta..
Så slutåkt för denna helgen troligen:)
Tur man har ett nytt däck ståendes i garaget. Vet inte om jag kan kränga det själv på jobbet, ska göra ett försök efter lunch nu.
//

Snacka om att vara överekonomisk... ser rätt farligt ut det där!:brinnerup

Hej!
Kom hem från elmia jisses vilket väder startade här nere i blekinge med 0.5+ grader o när man kom upp till Jönköping 21mil senare kunde man gå runt i tshirt :tummenupp .
F*n va kul o träffa några irl. som man har snackat med här, jag hade kul Mipet o Hellfireclub :tummenupp .
Hemresan gick bra oxå höll hastigheten heeeellllaaa vägen:rofl :rofl (vr6 göre sig inte besvär på kurviga smålands vägar :hihi ).
Hade varit kul om man kunde arrangerat någon form av träff på sommaren någonstans i Sverige så att så många som möjligt kunde träffas .:krama :fyllisar
Fillingen hur långt upp bor du i landet ? apropå träffas o ljuga lite:D .

Har ett litet bildbevis på vår miniträff:)
Kom in en katt bland hermelinerna oxå ni får gissa vilken men va f*n är ju iallafall på två hjul:tummenupp

En träff vore kul!
Lägg upp planerna så får vi se... kanske i samband med en "vanlig" MC-träff???

Är inte ett dugg avis på er Elmiatripp...:näsblod :död
 
Last edited:

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Jo alltså helt knäppt att köra så länge, men jag trodde det var mycket mer kvar på däcket, och har inte sett någon tendens till att det var slitet innan, märkte igår när jag körde att det uppförde sig lite knasigt. Men tänkte inte mer på det då.
Så helt galet, jag hade tanken att försöka åka 40 mil på en dag, har aldrig åkt så långt innan så det är roligt att testa, men en jävla tur att jag inte gjorde det, vet ju inte hur länge till det hade hållt.
Och bilden säger inte allt, ca 50% av däcket är corden framme på.

Krängde iallafall på det nya idag, men kunde inte balansera det på jobbet så får vänta lite tills nån kan göra det åt mig.
+ att lagret som sitter i drevhylsan hållaren, verkar vara lite kass, så ska kolla det nu med när jag ändå har tagit väck allt.
Kanske byta alla lagren, vill ju inte gärna att dom skär för mig :)

Nån som vet hur länge hjullager brukar hålla ? Eller finns det någon intervall på när man bör byta dom ?

Idag har det varit +20 grader här... lite lätt mc abstinens :)

Ja i samband med en annan mc träff eller händelse hade varit nice, alltid roligt att gå och spana på lite hojar. Även om det är mopeder och gynekologstolar :D
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Det var mycket trevligt :) Roligt att träffa ansiktena bakom forumsavataren...

Skulle vilja föreslå smögenträffen, Mycket hojåkare och tydligen jävligt uppskattat. Aldrig varit där själv, men man har ju "hört"...
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Det var mycket trevligt :) Roligt att träffa ansiktena bakom forumsavataren...

Skulle vilja föreslå smögenträffen, Mycket hojåkare och tydligen jävligt uppskattat. Aldrig varit där själv, men man har ju "hört"...

135 mil enkel väg för mig... hur långt har ni?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
135 mil enkel väg för mig... hur långt har ni?


Nja kanske inte så långt:rofl .
Låg o kollade lite o en hyfsad mittpunkt ligger i Gävle:) .
Men det kan ju alltid diskuteras Själv har jag cirka 71mil dit.



/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Nja kanske inte så långt:rofl .
Låg o kollade lite o en hyfsad mittpunkt ligger i Gävle:) .
Men det kan ju alltid diskuteras Själv har jag cirka 71mil dit.
/Maveric

Mja, Gävle är ganska mycket mitten-mitten, men finns det några bra träffar att gå på där? Aaarghh. Har "bara" 51 mil dit >.<
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nja kanske inte så långt:rofl .
Låg o kollade lite o en hyfsad mittpunkt ligger i Gävle:) .
Men det kan ju alltid diskuteras Själv har jag cirka 71mil dit.
/Maveric

807km enkel väg härifrån. Fixar man på en dag... men man är mör efteråt.
Vad finns i de krokarna då?
Eller finns nåt i Dalarna typ Bollnäs... är ungefär 80 mil enkel dit också. Körde däromkring förra året (i regn) och det är rackarns fint om man följer SMC:s vägkarta med fina MC vägar (det ÄR bra med GPS).
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
807km enkel väg härifrån. Fixar man på en dag... men man är mör efteråt.
Vad finns i de krokarna då?
Eller finns nåt i Dalarna typ Bollnäs... är ungefär 80 mil enkel dit också. Körde däromkring förra året (i regn) och det är rackarns fint om man följer SMC:s vägkarta med fina MC vägar (det ÄR bra med GPS).

Nja vet inte vad som händer i Gävle kan iofs kolla jag har en gammal barndoms kompis som bor där kan ju fråga.
Han förvaltar för övrigt min gamla Suzuki XN85Turbo:tummenupp
Borlänge finns en träff 18-21 juni http://www.mckt.se/.
Vi får kolla runt lite allihop:) .

I dag har jag nästan fått tennis armbåge:D putsat up besten efter alla kryp man hade med hem från elmia plus att jag köpte Meguiars NTX all metal polish.
Bra som slutkläm på alu. o rostfritt:tummenupp .



/Maveric
 

Bifogat

  • P1010057b.JPG
    P1010057b.JPG
    234.8 KB · Visningar: 92

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nja vet inte vad som händer i Gävle kan iofs kolla jag har en gammal barndoms kompis som bor där kan ju fråga.
Han förvaltar för övrigt min gamla Suzuki XN85Turbo:tummenupp
Borlänge finns en träff 18-21 juni http://www.mckt.se/.
Vi får kolla runt lite allihop:) .
I dag har jag nästan fått tennis armbåge:D putsat up besten efter alla kryp man hade med hem från elmia plus att jag köpte Meguiars NTX all metal polish.
Bra som slutkläm på alu. o rostfritt:tummenupp .
/Maveric

Snyggt!
Var lyckas du få tag på Meguiars i Sverige?

Midsommarhelgen är lite för helig i min familj för att våga åka på MC-Träff. Har bara det och 4 dagar på djurpark i Finland med familjen inbokat (och finlandsdatum måste jag kolla med frugan) i sommar.

Edit: Hittade dessa http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=2628 Bollnäs
http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=2634 Hofors
http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=5372 Avesta
http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=5717 Kärringforsen???
Deltaträffen: http://www.bushmenriders.se/nya/deltatraffen.asp längre för er men kortare för mig... Sundsvall 60 mil enkel för mig.
Träffarna i Dalarna har jag mellan 85 och 97 mil till enkel väg.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top