GSX 1400-tråden

Var ute och körde i dag och så J.. skönt , var 14 hård mil så nu är man nojd som bara den, synd att hösten närmar sig.
 
Var ute och körde i dag och så J.. skönt , var 14 hård mil så nu är man nojd som bara den, synd att hösten närmar sig.

Kul att du kunnat köra i helgen :tummenupp
Häs nere i söder har det regnat så man nästan funderat på att köpa båt igen:huvet :huvet .
Men visst hösten närmar sig tror ändå att man kan köra några rundor till bara det är uppehåll:gnissla .


/Maveric
 
Så skönt denna vecka varit kört i fint väder än ock det är ju skönt.
Önskade bara att man hadde mera kräm i den , börjar ju bli van nu :)
 
Jaha då har man kammat till sig o lagt i ett par kammar från Web Cam. Det blev en mycket trevligare cyckel o köra, mellan skurarna, blir väl bättre när man bänkat men tror att det får vänta till vårsidan ifall det händer något mer under vintern :-)
 
Jaha då har man kammat till sig o lagt i ett par kammar från Web Cam. Det blev en mycket trevligare cyckel o köra, mellan skurarna, blir väl bättre när man bänkat men tror att det får vänta till vårsidan ifall det händer något mer under vintern :-)
Vad gick kalaset på då
 
Ni som har denna cykel.
Vad säger ni om motorn?
Hur är det med trimvänlighet och grundstyrka i växellåda.
Hur mycket effekt orkar originalspridarna med?
Om man ska byta är det svårt att få tag i eftermaknads?
 
Ni som har denna cykel.
Vad säger ni om motorn?
Hur är det med trimvänlighet och grundstyrka i växellåda.
Hur mycket effekt orkar originalspridarna med?
Om man ska byta är det svårt att få tag i eftermaknads?
Grymt vrid i den, vexellådan är skön.
Har inte hunnit att trimmat den så mycket så det får någon annan svara på som gort mera.
Tror om man sätter turbo på den så måste till läggs spridare dit , är inte säker på det
 
Originalspridarna 01-04 fixar upp till ca 190-200hk.
-05 och nyare har andra som tål ca 170-180hk.
Vid överladdning krävs extra eller andra spridare.
Men fjuttiga 34mm spjällhus är också en begränsning där uppe i effektregistret.
 
Originalspridarna 01-04 fixar upp till ca 190-200hk.
-05 och nyare har andra som tål ca 170-180hk.
Vid överladdning krävs extra eller andra spridare.
Men fjuttiga 34mm spjällhus är också en begränsning där uppe i effektregistret.

hej,har inte varit inne på ett tag (jobbar på sjön ej hemma så mycket)men totalt 291mil i sommar blev det, o f-n blir mer o mer förtjust i denna hoj,men nu över till det viktiga ,jo du maggy har ju en särdeles bred kunskap om denna hojen(även andra på denna tråd men orkar inte läsa igenom alla sidor en 3e gång )har du något bra förslag ,tänkte mig lite fräckare ljud,läst på tråden att acro är bäst men tycker väl kanske youshi e snyggare,har förvisso inte sett det annat än på bild,helsystem hade jag tänkt,skall det vara 4-1 eller 4-2 vilket är att föredra,och även mellan de olika fabrikaten? pc3 är väl en nödvändighet?sedan undrar jag, hur fixar man bort bak skärmen mot något fräckare,tänkte behålla original blinkers(tänkte byta till vita glas,var fixa)blev kanske lite mycket,men tacksam för alla tips från dig eller någon annan på denna perfekta tråd för oss 1400 ägare
 
hej,har inte varit inne på ett tag (jobbar på sjön ej hemma så mycket)men totalt 291mil i sommar blev det, o f-n blir mer o mer förtjust i denna hoj,men nu över till det viktiga ,jo du maggy har ju en särdeles bred kunskap om denna hojen(även andra på denna tråd men orkar inte läsa igenom alla sidor en 3e gång )har du något bra förslag ,tänkte mig lite fräckare ljud,läst på tråden att acro är bäst men tycker väl kanske youshi e snyggare,har förvisso inte sett det annat än på bild,helsystem hade jag tänkt,skall det vara 4-1 eller 4-2 vilket är att föredra,och även mellan de olika fabrikaten? pc3 är väl en nödvändighet?sedan undrar jag, hur fixar man bort bak skärmen mot något fräckare,tänkte behålla original blinkers(tänkte byta till vita glas,var fixa)blev kanske lite mycket,men tacksam för alla tips från dig eller någon annan på denna perfekta tråd för oss 1400 ägare

Har klippt lite drygt 400 mil i sommar men nu är det färdigt... har en inflammation i armen som inte vill ge med sig.:gnissla
Undertail gäller med hemmasnickrad eller köpt nummerskylt/blinkershållare.
http://mortling.mine.nu/gsx/undertray/ bilder på min montering.
Bäst är Akra... men jag ångrar mig och hade jag valt idag så hade jag gått på ett Yoshi. Anledningen till det är att man med Yoshi kan behålla centralstödet vilket tilltalar en gubbe som jag.
PC3 är ett måste... med bänkning, downloadmapparna är okej men inte bra.
Vita blinkerglas köper du hos närmsta Suzukihandlare... samma som de senare Hayabusorna dock inte nya modellen (tror jag).
 
Gsx 1400

Jag ska inte svara på någon fråga , men jag har en.
Hur får jag tag i emblem till min 1,4 - 02 , när jag hänger på packväskorna så syns inte GSX 1400 eftersom de sitter på bakskärmen.
Skulle vilja ha tag i de som sitter på sidokåporna.
Tacksam för svar är n'KG med 1500 mil i baken i sommar, men det blir väl fler.
Jag kör till dess jag möter plogbilen.:tummenupp
 
Jag ska inte svara på någon fråga , men jag har en.
Hur får jag tag i emblem till min 1,4 - 02 , när jag hänger på packväskorna så syns inte GSX 1400 eftersom de sitter på bakskärmen.
Skulle vilja ha tag i de som sitter på sidokåporna.
Tacksam för svar är n'KG med 1500 mil i baken i sommar, men det blir väl fler.
Jag kör till dess jag möter plogbilen.:tummenupp

De enfärgade har ett mindre GSX1400 emblem på sidokåpan och inget på bakdelen. Så det är bara att knalla in hos närmsta Suzukihandlare och beställa sådana ifall du vill.

Fast egentligen skulle man kanske köpa ett emblem från en VW Polio 1,4i istället....:D

Mina dekaler låter jag en lokal firma skära till. I vinter blir det nog ingen ny färg dock.
 
Har klippt lite drygt 400 mil i sommar men nu är det färdigt... har en inflammation i armen som inte vill ge med sig.:gnissla
Undertail gäller med hemmasnickrad eller köpt nummerskylt/blinkershållare.
http://mortling.mine.nu/gsx/undertray/ bilder på min montering.
Bäst är Akra... men jag ångrar mig och hade jag valt idag så hade jag gått på ett Yoshi. Anledningen till det är att man med Yoshi kan behålla centralstödet vilket tilltalar en gubbe som jag.
PC3 är ett måste... med bänkning, downloadmapparna är okej men inte bra.
Vita blinkerglas köper du hos närmsta Suzukihandlare... samma som de senare Hayabusorna dock inte nya modellen (tror jag).

tusan har du fått gasarm,d e illa,men hoppas på snar bättring.O tusen tack för infon:Bugar .kan inte komma in på sidan du angav:huvet tydligen spärrad:ajjabajja :va :va jobbar ju på båt.men får kolla vid hemkomst
 
De enfärgade har ett mindre GSX1400 emblem på sidokåpan och inget på bakdelen. Så det är bara att knalla in hos närmsta Suzukihandlare och beställa sådana ifall du vill.

Fast egentligen skulle man kanske köpa ett emblem från en VW Polio 1,4i istället....:D

Mina dekaler låter jag en lokal firma skära till. I vinter blir det nog ingen ny färg dock.

Tack för tipset om reklamfirman,å emblemet från polon skulle va en riktigt cool grej.
Mvh. n'KG
 
Så var toppen inlämnad för portning till samma man som portat Bike´s Projekt B-King.:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top