GSX 1400-tråden

Jaha då har man åkt 39 mil o GSXen går som tåget kollade om Rättvik stog kvar efter CCW, o de gjorde det, Har läst att en del av er får typ "baksmälla" när man släpper gasen,,, så är det inte på min den är helt tyst tills man når c:a 2000 varv då smyger den igång, om man inte gasat innan det..Sen en fråga när man byter kammar räcker det o släppa på spänningen för att få bort dom???
 
Det var det ja menade om det räcker o släppa på kjedjespänningen eller ska man ta bort den helt (dom 2 skruvar den sitter med??)
 
Gsx 14 -07

Tja är ny hära men ser många liksinnade som jag.
Har en svart -07 så jag är grymt nöjd,har fixat och dolat till den så nu börjar den likna något.
Har andra mini blinkers, Yoshi Helsystem, k&n,tre,pc3 bla.
Ska bänka den i slutet av mån så allt blir toppskick.
Är gärna öppen för andra mod av ni som har varit med lite längre.:tummenupp
 
Last edited:
Tja är ny hära men ser många liksinnade som jag.
Har en svart -07 så jag är grymt nöjd,har fixat och dolat till den så nu börjar den likna något.
Har andra mini blinkers, Yoshi Helsystem, k&n,tre,pc3 bla.
Ska bänka den i slutet av mån så allt blir toppskick.
Är gärna öppen för andra mod av ni som har varit med lite längre.:tummenupp

Låter som att du "åtgärdat" det mest akuta... sen fattas bara en undertray för att bli av med bakskärmen.
Jag har sedan länge passerat gränsen för sunt förnuft så det är kanske bäst att jag håller käften.
 
Låter som att du "åtgärdat" det mest akuta... sen fattas bara en undertray för att bli av med bakskärmen.
Jag har sedan länge passerat gränsen för sunt förnuft så det är kanske bäst att jag håller käften.
Nja inte ska du hålla käften bara roligt att höra andras åsikter om vad som kan förbättras, i vinter blir det kam med men lite osäker på vad för kam så om du har nå förslag så är jag tacksam.
Mycke vill ju ha mer men om det är försvarbart är ju en annan sak.
Många bäckar små, jagar ju mera hk och vrid.
 
Nja inte ska du hålla käften bara roligt att höra andras åsikter om vad som kan förbättras, i vinter blir det kam med men lite osäker på vad för kam så om du har nå förslag så är jag tacksam.
Mycke vill ju ha mer men om det är försvarbart är ju en annan sak.
Många bäckar små, jagar ju mera hk och vrid.

Yoshi har slutat att tillverka kammar till GSX 1400 men det kan finnas på hyllan hos någon återförsäljare någonstans i världen om du har tur. Pris 10-12000kr. Annars så får du skicka iväg dina egna på omslipning hos Kentcams. Mipet köpte mitt extra set med originalkammar för att göra just det.
Största strypningen sitter i krökarna men det var ju redan fixat... så då är ju kammar nästa steg. Efter det kommer portning och planing av topp. MEN plana inte ifall du tänkte på 1550cc kit senare då JE kolvarna är högkompsprylar och i så fall tar i ventilerna. Går ju iofs att fixa med tjockare toppackning men det blir ju inte lika piffligt. Om det nu finns tjockare packningar?:va :confused:

Jag skall besikta min för första gången imorgon!
Tänkte att det blir enklare till våren då man skall koncentrera sig på mer effekt.:yoparty
 
Det finns faktiskt ett par originalkammar till salu på ebay.co.uk just nu.
£150 inklusive frakt dvs ungefär 1800kr!
Om ni filurar på trimkammar så slå till för det är inte ofta det finns lösa kammar att köpa.
 
Det finns faktiskt ett par originalkammar till salu på ebay.co.uk just nu.
£150 inklusive frakt dvs ungefär 1800kr!
Om ni filurar på trimkammar så slå till för det är inte ofta det finns lösa kammar att köpa.
Vilken grad ska man då satsa på då? antar att dom kan slipa olika grader på dom.
Får ju inte bli för kraftigt för då blir det ju inte bra med ska ju kunna köra den även inne i stan ju :)
Tack för tipsen.
 
Vilken grad ska man då satsa på då? antar att dom kan slipa olika grader på dom.
Får ju inte bli för kraftigt för då blir det ju inte bra med ska ju kunna köra den även inne i stan ju :)
Tack för tipsen.

Finns faktiskt bara en "standardslipning" ganska precis en kopia av Yoshi ST-1 kammarna men med aningens högre lyft.
Maila killen som säljer och fråga ifall han kan slipa om dem färdigt åt dig. Jag har köpt massor av honom tidigare utan problem så jag vet att det är en seriös snubbe. Hälsa från Maggy!
 
Hallå allihopa..
För kännedom så gjorde ja nya krökar i rostfritt o det hjälpte inget, sen har Moto Speed kammar 3st olika (när ja frågade) för runt 8 loppor,, är mycket sugen o lägga i ett par sånna för att den inte ska tappa så mycket på slutet..

Ni som trimmat har ni stoppat dit någon Ignition Advancers alltså en som ställer tändning lite mera före??
 
Last edited:
Hallå allihopa..
För kännedom så gjorde ja nya krökar i rostfritt o det hjälpte inget, sen har Moto Speed kammar 3st olika (när ja frågade) för runt 8 loppor,, är mycket sugen o lägga i ett par sånna för att den inte ska tappa så mycket på slutet..

Ni som trimmat har ni stoppat dit någon Ignition Advancers alltså en som ställer tändning lite mera före??

Visste faktiskt inte att det fanns kammar hos Motospeed!
Har inte varit i kontakt med dem på 15 år pga att jag aldrig någonsin blivit så arrogant bemött på någon MC firma vare sig förr eller efter. Men vem vet... de kan ju ha bättrat sig.
 
Finns faktiskt bara en "standardslipning" ganska precis en kopia av Yoshi ST-1 kammarna men med aningens högre lyft.
Maila killen som säljer och fråga ifall han kan slipa om dem färdigt åt dig. Jag har köpt massor av honom tidigare utan problem så jag vet att det är en seriös snubbe. Hälsa från Maggy!
var och kollade på ebay men hittade inte några kammar , har du länken dit?

Visste faktiskt inte att det fanns kammar hos Motospeed!
Har inte varit i kontakt med dem på 15 år pga att jag aldrig någonsin blivit så arrogant bemött på någon MC firma vare sig förr eller efter. Men vem vet... de kan ju ha bättrat sig.
såg att dom hadde kammar på http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/
 
Last edited:
var och kollade på ebay men hittade inte några kammar , har du länken dit?


såg att dom hadde kammar på http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/

http://cgi.ebay.co.uk/GSX1400-CAMSHAFTS_W0QQitemZ200246044513

Yoshikammarna finns i katalogen men de har slutat tillverka dem. Har du tur så hittar du en uppsättning.... de är dyra men bra.

Här är en känk till Kentcams som slipar om kammar i Storbrittannien.
http://www.kentcams.com/product/pro...atID=1&PartID=880&VehPartID=4768&ModEngID=557
 
He he Grattis!!!
Samma som för mig då :)
Har faktistk åkt en tur idag, första gången på 3 veckor eller så.
Det är allt lite kul , speciellt att åka och busa lite :)
 
Märkte nu först att man åker riktigt hårt i en 5-6 mil så blir det högra grenröret mera blått än dom andra.
Så det måste gå magrare/fetare än dom andra,kan ju inte vara bra det men men man har ju garanti kvar om det händer något.
Nån som vet eller varit med om samma?
Yoshi helsystem K&N Pc3,Tre, org mapp.
 
Märkte nu först att man åker riktigt hårt i en 5-6 mil så blir det högra grenröret mera blått än dom andra.
Så det måste gå magrare/fetare än dom andra,kan ju inte vara bra det men men man har ju garanti kvar om det händer något.
Nån som vet eller varit med om samma?
Yoshi helsystem K&N Pc3,Tre, org mapp.

Det lät ju konstigt???
Någon spridare som jäklas kanske... eller kanske spjällen inte är korrekt justerade:va

Jag har just beställt en ignition advancer iallafall...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top