GSX 1400-tråden

I dag så har man lämnat in hojen för bänkning.
Är spänd av förväntan, hoppas det ger någon skillnad.
Får hämta den i morron men ska ju bli skit väder då:mad:
Sover nog gott i kväll :D
 
Nu var bänkningen klar.
Var ju ganska fet instäld men så är det ju med mappar från staterna.
Även lakt upp bilder på hojen så nu finns den att beskåda :)
Måste kolla med en bak del nu och kammar blir nästa steg.
Vet inte hur mycket det gör med kam men det kanske någon annan vet:tummenupp
 
Jo vist är den snygg, ska nog ta bort rutan fyller ju ingen fuktion man trodde ju det men blev lurad.
Speglar har jag sökt men hittar inga som är snygga och funkar, B-kingens är ju ok men skitdyra.
Koppling och broms blir det ju snarast, tips på bra sidor där dom finns (hantag/speglar)

http://www.blocket.se/vi/17595141.htm?ca=13_s

Hur många ska vi beställa :)
Är grymt sugen på en sats ska kolla med Mc-express vad dom tar
 
Last edited:
Hallå

Tjena alla idag så tänkte ja prova o ta bort o plugga dom där pair ventilerna
sagt o gjort tog bort alla slangar o pluggade alla anslutningar, sen när det var läge för provstart så gick den lika som choken låg i hela tiden :confused: .
Är det något mer som ska göras:confused: eller blev det inte så när någon av er gjorde det????:va
 
Tjena alla idag så tänkte ja prova o ta bort o plugga dom där pair ventilerna
sagt o gjort tog bort alla slangar o pluggade alla anslutningar, sen när det var läge för provstart så gick den lika som choken låg i hela tiden :confused: .
Är det något mer som ska göras:confused: eller blev det inte så när någon av er gjorde det????:va

Plockade du väck reed ventilerna o monterade plåtar istället ?
kolla på sida 41 i denna tråden om du inte redan gjort det (står lite om detta).
det är inget som lossnat när du varit där o mekat ?
min gick klockrent efter jag plockat väck prylarna:tummenupp
 
Är gärna öppen för andra mod av ni som har varit med lite längre.:tummenupp
En enkel och billig grej är att byta framdrev från 18 till 17 kuggar. Stor skillnad i klippet i växlarna och sexan varvar du ändå inte ut. (Också 6% felvisning på mätaren, men det får man ta...) Har gjort det med flera av mina och det är SÅ mycket trevligare att köra med.
:2cool
 
En enkel och billig grej är att byta framdrev från 18 till 17 kuggar. Stor skillnad i klippet i växlarna och sexan varvar du ändå inte ut. (Också 6% felvisning på mätaren, men det får man ta...) Har gjort det med flera av mina och det är SÅ mycket trevligare att köra med.
:2cool
Har beställt ett framdrev och busans passar tydligen på gsx 14 samma nr så nu väntar man på det
art busa 52-513-17 art 14 52-513-18
 
Provade ett 17 fram på min... blev ingen större skillnad. Den varvade mer och viftade med framhjulet precis som vanligt... så jag bytte tillbaka till 18 igen.
 
Tailguard

Nån som kan tipsa om tailguards till en 14? Kollade s-racing men de hade bara "shotgun" lampor. Jag är sugen på typ original eller vita diodlampor bak.. :tummenupp

/E
 
Hallå

Nu är det löst med pair ventilerna, gjorde som det stog i inlägget men i stridens hetta åkte även den andra lilla slangen som går upp till givaren under tanken av:huvet Nu fixat o går perfekt.. Tack för visat intresse!
 
S-Racing kan beställa hem Pyramid Plastics undertail som passar med originallampan. Jag köpte min därifrån.
Så här monterade jag den... http://mortling.mine.nu/gsx/undertray/index.htm

Jisses hur annorlunda den ser ut idag.:näsblod
Blir grymt snyggt

Provade ett 17 fram på min... blev ingen större skillnad. Den varvade mer och viftade med framhjulet precis som vanligt... så jag bytte tillbaka till 18 igen.
Har ingen kam än så kanske gör av sig mera på min , men annars så är det ju inte så stort utlägg (pengar)
 
Last edited:
Har äntligen fått mina bromsok renoverade.
Så nu har man varit ute på en provsväng :)

Är det nån som har frågor ang bromsoken så svarar jag gärna :)
 
Har nu bytt framdrev till 17 men märkte inte mycket skillnad.
Kanske blev blåst igen:confused:
Men man måste ju testa för att veta:tummenupp
 
Har nu bytt framdrev till 17 men märkte inte mycket skillnad.
Kanske blev blåst igen:confused:
Men man måste ju testa för att veta:tummenupp

Kanske synd att gnida in det men... vad var det jag sa?:D :tungan :rolleyes:

Har inte fått min ignition advancer monterad ännu... armen jävlas ännu.
Var och fick mig en kortisonspruta igår så på en par veckor så kanske.
Såg att de nu har ett smalare fatbar styre på Biltema så det skall inhandlas så man kanske slipper tennisarm efter 200 mila turer.
 
Biltemas mini MX fatbar styre passar inte på en landsvägshoj.
Det är för lite plats för att fästa alla kontroller och brytare.
Ignintion Advancer är monterad och jag märker att hojen går mjukare än förut, kanske något mer effekt men jag har ju inte kört på nästan tre veckor så jag kan inte säga säkert.
 
Hej!

Någon som har erfarenhet av supertrapp ljuddämpare?
Har en kompis som har en liggande o jag provmonterade den på hojen,
Låter mmmm :yoparty o så kan man stämma den genom att ta bort eller lägga till brickor:tummenupp .
bifogar en bild på provmonteringen
Behöver bara svarva en övergång mellan dämparen o röret 3.5" till 3" o tillverka ett fästöra till fotpinnen.
Vad tror ni ?
 

Bifogat

  • supertrapp.JPG
    supertrapp.JPG
    178.5 KB · Visningar: 177
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top