Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Jäklar vad grym den va!! :tummenupp provat å maxa den nåt? ;) hur fort går den på ett ca?
 
*Foxen* skrev:
Jäklar vad grym den va!! :tummenupp provat å maxa den nåt? ;) hur fort går den på ett ca?

Ehhhh ingen aning ? fel drevning och lite dålig slirkoppling , har bara provat att puttra runt lite grann , det var ju att bygga den som var skojjigt :tungan
Materialkostnaden var ungefär 700 kronor med färg och allt :)
 
fax skrev:
Ehhhh ingen aning ? fel drevning och lite dålig slirkoppling , har bara provat att puttra runt lite grann , det var ju att bygga den som var skojjigt :tungan
Materialkostnaden var ungefär 700 kronor med färg och allt :)


hehe, du vart ju inte ruinerad precis på materialskostnaden åtminstonde.. :tummenupp hur är den att köra? stabil? stark eller svag? :)
 
fax skrev:
Bling bling , läckra hjul till minisarna :galen

Fast dom passar väl inte till våra motos? Vi har väl luftfyllda däck? "Fits alla scooters and gopeds with solid rubber tires" eller nåt sånt stod det ju.. :(
 
Swedie skrev:
ja typ. Är det fel tycker du?


Ärligt talat så fattar jag inte vad du har med ett gruppköp att göra!

Men vill du sko dig på allt som händer på sporthoj så kan du väl börja ta betalt när någon sålt nåt på annons oxå

Sen kanske vi ska betala serveravgift osv osv..................

Det du tjänar på tröjor o stickers borde räcka om en kille fixar en bra däckdeal o alla får bra pris ska du ha en bit av det oxå?

Varför anser du att du ska ha nåt alls?
 
Last edited:
Blondie skrev:
Ärligt talat så fattar jag inte vad du har med ett gruppköp att göra!

Men vill du sko dig på allt som händer på sporthoj så kan du väl börja ta betalt för annonser oxå.

Sen kanske vi ska betala serveravgift osv osv..................

Det du tjänar på tröjor o stickers borde räcka om en kille fixar en bra däckdeal o alla får bra pris ska du ha en bit av det oxå?

Varför anser du att du ska ha nåt alls?

Hold your horses för en sekund nu.
Skall Swedie (som jag förstått driver SH.com) ha betalt för att vi sitter på detta forum och snackar om ett gruppköp??
Om NÅGON skall ha pengar så skall det väl ändå vara dem som engagerar sig i detta gruppköp? (Sam, Mac + framtida inblandade (som Veztra, m.fl.)).

Okay att Swedie skulle få en viss procent el. dyl för W-motoracing's gruppköp, då den är med på framsidan på SH.
Men att han skulle ha betalt för våran och Therudeboy's beställning tycker iaf inte jag låter lika rätt.



Vänligen Niklas.
 
Blondie skrev:
Ärligt talat så fattar jag inte vad du har med ett gruppköp att göra!

Men vill du sko dig på allt som händer på sporthoj så kan du väl börja ta betalt för annonser oxå.

Sen kanske vi ska betala serveravgift osv osv..................

Det du tjänar på tröjor o stickers borde räcka om en kille fixar en bra däckdeal o alla får bra pris ska du ha en bit av det oxå?

Varför anser du att du ska ha nåt alls?
Men tagga ner lite!
Vad jag vet så säljs dessa minimoto även via en annons här på SH, dvs. en tredje beställning. Tror att det var www.sporthoj.com/minimoto
Men om du inte har förstått vilket arbete det innebär att ta kontakt med leverantör, transporter, lager, beställningslistor, kolla betalningar m.m så kanske du kan prova att göra allt själv.

EDIT platniklas hanm före/EDIT
 
Last edited:
platniklas skrev:
Okay att Swedie skulle få en viss procent el. dyl för W-motoracing's gruppköp, då den är med på framsidan på SH.
Men att han skulle ha betalt för våran och Therudeboy's beställning tycker iaf inte jag låter lika rätt.



Vänligen Niklas.




Jag är smålänning men fan villig att slanta Mr Swedie för uttnyttjande av forumet. Utan Sporthoj.com hade detta aldrig funkat för min del.
 
El Presidente skrev:
NI som liksom jag beställt döörtbajjken GS-311 så kan jag upplysa er om att den HAR bakfjädring!
:tummenupp
Har lyckats få tag i lite andra bilder än de som fanns på tillverkarens hemsida...
Ser helt OK ut måste jag säg!

Fan va nice! :tummenupp
 
Therudeboy skrev:
Jag är smålänning men fan villig att slanta Mr Swedie för uttnyttjande av forumet. Utan Sporthoj.com hade detta aldrig funkat för min del.

Om swedie gör allt jobb ,visst kan han få lite för det men inte bara för att han driver ett forum
 
Blondie skrev:
Om swedie gör allt jobb ,visst kan han få lite för det men inte bara för att han driver ett forum




Ja det här var tydligen det sista gruppköpet vi fick göra så nu är han inte värd något. :lol
 
El Presidente skrev:
NI som liksom jag beställt döörtbajjken GS-311 så kan jag upplysa er om att den HAR bakfjädring!
:tummenupp
Har lyckats få tag i lite andra bilder än de som fanns på tillverkarens hemsida...
Ser helt OK ut måste jag säg!

vart finns dom bilderna då? :7peta vill ju åxa ha lite att kika på...

//jocke
 
Therudeboy skrev:
Ja det här var tydligen det sista gruppköpet vi fick göra så nu är han inte värd något. :lol

Haha, okay, skall vi inte få göra några mer gruppbeställningar om vi inte betalar honom så får vi väl göra det, men riktigt rätt tycker jag nog ändå inte det är.
Inte just av i frågan om pengar, mera princip. Fast jag kanske bara är petig och "punshig"? :)

Mest förvånad och ifrågasättande blev jag dock nog då vi (el. bara jag kanske?) inte fick någon information om detta tidigare.


Kan nästan liknas lite med att alla som lär sig något nytt genom detta forum skall betala pengar till Swedie då vi fått kunskap ("han lägger ju trots allt ner tid och pengar på att sköta forumet så att vi skall få-våran-kunskap/kunna-förmedla-ett-gruppköp").
Pengar till kostnader för och runt SH.com (plus lite extra) tror iaf jag att han bör få in i form av annonser från företag och liknande. Annars är det väl inte allt för bra uträknat?


Rätta mig gärna om jag tänker fel.




Vänligen Niklas.
 
Vi får fortsätta på www.cuihan.com och ta all information där, sen får Sam gå ut med ett mail till alla när det är dags igen. Sen går djungeltrumman.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top