Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Sam skrev:
Finns pengarna på kontot är det bindande. :tummenupp

Är inte så haj på det här med banken och betalning, så jag undrar en liten sak.
Är det bara att gå in på t.ex en Nordea-bank och säga att man vill sätta in si och så många pengar på bankgirot 5260-5086, så får man en liten lapp där man skriver sitt meddelande (namn, personnummer osv.)? :confused:

edit: Sam, kom mitt PM fram? :gnissla
 
Last edited:
fan typiskt att det här ska hända när man precis beställt via w-motoracing, fast jag har ju inte betalt undra om det är bindande då?
 
Tjet skrev:
Är inte så haj på det här med banken och betalning, så jag undrar en liten sak.
Är det bara att gå in på t.ex en Nordea-bank och säga att man vill sätta in si och så många pengar på bankgirot 5260-5086, så får man en liten lapp där man skriver sitt meddelande (namn, personnummer osv.)? :confused:

edit: Sam, kom mitt PM fram? :gnissla


Det är inte så lätt när man inte är van vid bankaffärer :) men jag tycker du beskrev rätt bra hur man gör :tummenupp
 
Sam:

Sam:

:Bugar Jag kommer betala för en LY-CIG 12 - 2650kr nu på måndag. Jag hoppas det är lungt med det? :Bugar Hur funkar det om man är under 18år? morsan eller jag som beställer? :)

Mvh/Alper
 
E det två st företag som importerar mini moto ? Eller e det bara w-motoracing som det skrivs om här ?
 
Vad är mini moto? Är det alltså en mini motorcykel som ej kräver körkort? Som bara kostar 2000 spänn?
 
kjuze skrev:
Vad är mini moto? Är det alltså en mini motorcykel som ej kräver körkort? Som bara kostar 2000 spänn?

Jepp, det är en minimotorcykel! men du får inte köra dom efter en vanlig väg, det är bana som gäller.. om man inte kan regga in dom på nåt vingel förståss.. men hur det är med körkort då kan jag inte svara på...
 
*Foxen* skrev:
Jepp, det är en minimotorcykel! men du får inte köra dom efter en vanlig väg, det är bana som gäller.. om man inte kan regga in dom på nåt vingel förståss.. men hur det är med körkort då kan jag inte svara på...

Är det sånna man kan se på endel mc filmer där dem åker runt och fular sig? Jättesmå? Hur kommer det sig att dem kan vara så billiga som 2000 kr?
 
kjuze skrev:
Är det sånna man kan se på endel mc filmer där dem åker runt och fular sig? Jättesmå? Hur kommer det sig att dem kan vara så billiga som 2000 kr?

För att jag har en fot i Kina och "VI" är inget företag utan ett samköp på självkostnadspris. :tummenupp

Att w-motoracing säljer till samma pris beror på att de är av mycket annorlunda kvalitet och beskaffenhet än våra CIG 14E. :D
 
BillS skrev:
Du SAM är beställningen betald och så nu eller görs det typ imorrn?
Beställningen (med slutliga antal, färg osv.) går inatt till Kina och de skriver ut avtal som vi får under veckan och läser igenom samt undertecknar om allt OK. Sedan betalar vi in 30% i "handpenning" och de sätter igång att tillverka våra hojar. Efter c. 20 dagar är alla på båten och då betalar vi (vår bank) ytterligare dollars mot överlämnandet av frakt och tullhandlingar osv.
Sedan är det bara att hoppas på god väder och trygg resa till "vår båt" tills den anländer till Gbg.
 
Sam skrev:
Vi provar först med CIG 14E. Kommer det inte tillräckligt under morgondagen får vi lägga till det som kommer. Återkommer med uppdateringar Söndag vid 15 tiden. Då får vi se :tummenupp

Hej Sam!

Hur har det gått med beställningarna på CIG 14E?
Kan vi fylla på med andra hojar nu?
 
Ok najs.. De här 20 dagarna.. Sitter dom o monterar ihoj hojarna då eller? Eller tillverkar dom allt själv med kanske? Har vi nån koll på om dom bara "slafsar ihop" hojarna eller har dom nåt typ kvalitetsavtal dom följer?
 
BillS skrev:
Ok najs.. De här 20 dagarna.. Sitter dom o monterar ihoj hojarna då eller? Eller tillverkar dom allt själv med kanske? Har vi nån koll på om dom bara "slafsar ihop" hojarna eller har dom nåt typ kvalitetsavtal dom följer?

DE är ISO 9001 certifierade samt CE certifierade. Att plocka ihop nästan 700 motos tar sin tid.

Leon skrev:
Hej Sam!

Hur har det gått med beställningarna på CIG 14E?
Kan vi fylla på med andra hojar nu?

Kör till. Vanlig rutin enligt www.cuihan.com
BEtalning imorgon och PM ikväll. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top