Gran Premio Valencia 2008

Jävligt spännande 125race!

Hoppas på fler bra race idag

Håller med dig Anders! synd på Smith bara, jag hade gärna sett honom på pallen, men en fantastisk hemmaskräll för team Pons med bägge förarna på pllen som 1:a och 2:a

Neje! Jag skrek rakt ut när Kallio vurpade. Katten hoppade en meter rakt upp. Sjukt spännande race. Lite trist utgång ur min synvikel, men det är alltid kul när förarna satsar 110%.

Mitt önsketips
1.Edwards
2.Hayden
3.Dovi

Seriöst tråktips
1.Stoner
2.Pedrosa
3.Rossi

wtf, Vermeulen kör gatväxlat.... inte tänkt på tidigare.

Stoner plågar duccen hårt! Tråkigt race för övrigt..

Det här tar väl ändå priset som årets tråkigaste race? Var det på 12:e det var kamp? Tur man såg 125 och 250.

Hörru du Space, kan du ge någon expertkommentar till Haydens åkning nu då eller räcker det att säga att Puig är jättejättedum? Nu har du tippat Hayden som vinnare varenda race det här året, bättre lycka nästa år till både dig och Hayden.

Coolt när Takahashi tog Dovis hoj, det var bättre än hela racet. :D

Seriöst tråktips
1.Stoner
2.Pedrosa
3.Rossi[/QUOTE]

Mitt första tip någonsin som går in !
Men ack så tråkigt race

Nästa år åker både Dovi och Hayden ifrån Pedrosa :tungan

Iaf Dovi ! Hayden åker minst lika bra på Duccen som hondan tror jag

Håller med alla här... shit, nästan så insidan av ögonlocken kändes mer lockande.

Halvtrist.
Men några highlights fanns det dock, och det var kampen om 8.e och 12.e plats.
Kul att se Melandris "nytändning" så här i elfte timmen oxå, men trist nog fick han något problem efter sin suveräna uppkörning i det bakre fältet.
Att Stoner skule orka var överraskande, liksom att Rossi skulle komma upp så lätt. Såg nästan ut som vissa skänkte sina placeringar till honom.
Jag hade trott att iaf Dovi skulle kämpa längre och hårdare för att ta tillbaka "sin" plats.

Hatten av för Världsmästaren iaf, och Stoner samt Pedrosa.
Dovi visade iaf än en gång vilket korrekt val han är av HRC.

250: Shit att kallio kraschade, jag sat med andan i halsen och hoppades på en slipstreamseger!
Men finnhjärnan gjorde rätt trots allt: Seger eller inget! :tummenupp

Neeeej !!!!

*SUCK* och *DUBBELSUCK* dom 2 tråkmånsarna ska med till viasat :huvet faan man undrar ju ibland om dom tittar på samma race som vi andra, kommentarerna kommer ju ibland ett halvt varv senare.
Jävligt tråkigt att det inte går att lyssna på dom engelska istället ....

Hörru du Space, kan du ge någon expertkommentar till Haydens åkning nu då eller räcker det att säga att Puig är jättejättedum? Nu har du tippat Hayden som vinnare varenda race det här året, bättre lycka nästa år till både dig och Hayden.
Nä men oj då, han tappade två placeringar under racet - gud så ovärdigt :rolleyes:

Bara någon som är riktigt bitter över 2006 fortfarande passar på att dela ut sparkar åt någon som faktiskt avslutat säsongen och sin Honda-karriär riktigt hyffsat. Om inte Hayden har i MotoGP att göra kan de f-n lägga ned serien, det visar inte minst race:t idag - det står inte folk på kö för att göra racen tätare och mer spännande direkt.

*SUCK* och *DUBBELSUCK* dom 2 tråkmånsarna ska med till viasat :huvet faan man undrar ju ibland om dom tittar på samma race som vi andra, kommentarerna kommer ju ibland ett halvt varv senare.
Jävligt tråkigt att det inte går att lyssna på dom engelska istället ....

Peter Dalbom är fan nog den tradigaste kommentatorn alla tider, trodde man skulle slippa han i framtiden :mad:

Nä men oj då, han tappade två placeringar under racet - gud så ovärdigt :rolleyes:

Bara någon som är riktigt bitter över 2006 fortfarande passar på att dela ut sparkar åt någon som faktiskt avslutat säsongen och sin Honda-karriär riktigt hyffsat. Om inte Hayden har i MotoGP att göra kan de f-n lägga ned serien, det visar inte minst race:t idag - det står inte folk på kö för att göra racen tätare och mer spännande direkt.

Som det står i citatet så ifrågasätter jag tippningen av Hayden som vinnare och det var han väl faktiskt en bra bit ifrån eller hur?

Självklart ska Hayden vara kvar i MotoGP, det är mer Space mentala tillstånd jag ifrågasätter här. :hihi

Varför du alltid ska dra upp 2006 utan att någon nämner det först är obegripligt. Seriöst underdogkomplex kanske. Inte särskilt snygg debatteknik i alla fall att kommentera saker som aldrig skrivits, debatten spårar ofelbart ur då.

Last edited:
Menar du moppe som i fysiskt mindre och har du i så fall några belägg för det? Att kutsen är mindre än på andra torde inte ha någon inverkan för föraren, jag skulle vilja se mått på hjulbas, gaffelvinkel, försprång, sadelhöjd och avstånd mellan sadel och clipon. Allt det där är dessutom justerbart, hur får Torkel annars plats på en 125?

Jag tror inte på några stora fysiska skillnader mellan Hondan och andra märken, olika förare har nog mycket justermån på sin förarmiljö.
Fråga Checa vad han tycker om RC212Dvärg.

Att ha Puig över sig är nog inte det lättaste. Finns förare som som fått gå till idrottsspykolog efter en kort tid hos Puig. 500 armhävningar om dagen tex kräver han av sina förare att göra mm. Stefan Bradl slutade tex från Puigs Repsol Honda team innan han ens hade kört nått race. Och dom i 125cc behövde bara göra 300 armhävningar/dag. Och armhävningarna är nog bara en liten del av vad man ska göra om man har Puig som boss över sig..
Intressant. Det är alltså världsmästerskapet i antal armhävningar Puig är ute efter med sin adept.
Det förklarar ju varför man aldrig vinner VM.

Neje! Jag skrek rakt ut när Kallio vurpade. Katten hoppade en meter rakt upp. Sjukt spännande race. Lite trist utgång ur min synvikel, men det är alltid kul när förarna satsar 110%.
Jag med. Av glädje.

Det här tar väl ändå priset som årets tråkigaste race? Var det på 12:e det var kamp? Tur man såg 125 och 250.

Coolt när Takahashi tog Dovis hoj, det var bättre än hela racet. :D
Ja, slipstream-klassen var ju riktigt spännande att se på. :rolleyes:

Det är ingen idé att försöka. Såren i tvåtaktssjälen läker aldrig.

Låt dem hållas. Om ett par år är båtmotorerna förpassade till soptippen, där de hör hemma.

Last edited:
Som det står i citatet så ifrågasätter jag tippningen av Hayden som vinnare och det var han väl faktiskt en bra bit ifrån eller hur?

Självklart ska Hayden vara kvar i MotoGP, det är mer Space mentala tillstånd jag ifrågasätter här. :hihi

Varför du alltid ska dra upp 2006 utan att någon nämner det först är obegripligt. Seriöst underdogkomplex kanske. Inte särskilt snygg debatteknik i alla fall att kommentera saker som aldrig skrivits, debatten spårar ofelbart ur då.
Seriöst? Om du inte vet vilka tändvätskor som ger vad här på forumet måste du ha teflonminne. Nej, Hayden tog ingen toppplacering, men femteplats och 26 sekunder ifrån täten är knappast så exceptionellt dåligt att just den tippningen var värd att hacka på, om nu det inte fanns en historia bakom trots allt? Du anser alltså att debatten spårade ur med mitt inlägg, jag tycker själv den spårade ur ett par inlägg tidigare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman