Gran Premio Valencia 2008

Fjolårets dvärgmoppe funkar tydligen rätt bra för Dovi..
Att Hondan förra året inte var särskilt bra råder det väl inga delade meningar om, men knappast så att hojen enbart byggdes för Pedrosa.
Får väl se vilka ursäkter jänkarna ska ha nästa år när det fortfarande inte kommer vinnas race..

Århundrades sämsta race? troligen. Jag o Wagge som tittade, vi både somnade... jag somna iaf till 2 gånger och försökte väl sova 2/3 av tidsrummet.

*SUCK* och *DUBBELSUCK* dom 2 tråkmånsarna ska med till viasat :huvet faan man undrar ju ibland om dom tittar på samma race som vi andra, kommentarerna kommer ju ibland ett halvt varv senare.
Jävligt tråkigt att det inte går att lyssna på dom engelska istället ....
Man får ju hoppas att de läser på lite mer istället för att det är gissnings-TV. Eller så låt oss lyssna på engelska och de kan stundsvis koppla in svenska om de har något viktigt att säga. De förbarmade sig över att deras tv-sändning är förbandad och därför är de lite "bundna"... De skulle få mer möjligheter att påverka hos Viasat Sport. De kommer alltså att åka ner och vara på plats och intervjua och komma med egna intressanta tekniska inlägg relaterade till vad som händer i sporten och på TV?

Stundsvis är de OK ska sägas. Men händer det inget på skärmen så börjar det svarvas i väg allt för långt bort...

Last edited:
Att Hondan förra året inte var särskilt bra råder det väl inga delade meningar om, men knappast så att hojen enbart byggdes för Pedrosa.
Får väl se vilka ursäkter jänkarna ska ha nästa år när det fortfarande inte kommer vinnas race..
Ja, VM-titlar räcker fan inte. Det är racevinster som räknas. Bara.

Århundrades sämsta race? troligen. Jag o Wagge som tittade, vi både somnade... jag somna iaf till 2 gånger och försökte väl sova 2/3 av tidsrummet.

Man får ju hoppas att de läser på lite mer istället för att det är gissnings-TV. Eller så låt oss lyssna på engelska och de kan stundsvis koppla in svenska om de har något viktigt att säga. De förbarmade sig över att deras tv-sändning är förbandad och därför är de lite "bundna"... De skulle få mer möjligheter att påverka hos Viasat Sport. De kommer alltså att åka ner och vara på plats och intervjua och komma med egna intressanta tekniska inlägg relaterade till vad som händer i sporten och på TV?

Stundsvis är de OK ska sägas. Men händer det inget på skärmen så börjar det svarvas i väg allt för långt bort...
Förbarmade? Är direktsändningen bandad? Vad menar du?:confused:

Last edited:
Inte mycket o säga... 125/250 racen var väl helt ok, men MotoGP var det sämsta (läs tråkigaste) racet nånsin. Kollar hellre på VM i shack.

Sett till enskillda race, som är så populärt här, så är en tredjeplats inte så mycket att skriva hem om. Hayden och Elias är ju "före", och t.o.m. deAngelis körde hem ett par fjärdeplatser med Hondan, precis som Nakano på Brno. Dovi är ny favorit hos Motulfolket och Repsol, märkligt då jämnhet och att konsekvent plocka poäng och därmed placera sig bra i totalen är en annars så förhatlig egenskap ;)

Årets rookie är så klart Lorenzo.

Härligt att Dovi förnedrar Hayden igen. Hayden på no1 material och enligt många i toppform körmässigt klarar inte av Dovi på B-material idag heller...

Seriöst? Om du inte vet vilka tändvätskor som ger vad här på forumet måste du ha teflonminne. Nej, Hayden tog ingen toppplacering, men femteplats och 26 sekunder ifrån täten är knappast så exceptionellt dåligt att just den tippningen var värd att hacka på, om nu det inte fanns en historia bakom trots allt? Du anser alltså att debatten spårade ur med mitt inlägg, jag tycker själv den spårade ur ett par inlägg tidigare.

Historian bakom är väl att Space alltid tippar Hayden som vinnare och alltid har fel. Precis som jag skrev...läste du ens mitt inlägg? Eller triggar du bara på ett nyckelord som Hayden så kör du igång tjaten om 2006 igen? Jag kommenterade en medlems tippning av dagens race, finns ingen anledning att gå flera år tillbaka i tiden för att avgöra den debatten.

Jag tycker inte alls det spårade ur med ditt inlägg men man kan ju undra vad du förväntade dig för svar när du drar upp det som du själv kallar för tändvätska? Du lägger ju till en massa saker jag aldrig skrev så det är ju svårt för mig att bemöta det utan att det spårar ur som i att komma ifrån det ursprungliga ämnet (som var Space tippning).

Last edited:
Gäääääääääääääääsp!!!!

Fan vad skönt med mer täckning av WSBK nästa år så man får se lite racing!

Han fundera 1min huruvida jag såg fel eller inte då vermuelen växlade innan dom där sömmniga kommentatorerna började mumla om det!

Spännande 125 race. 250 likaså, förutom Kallios avåkning. Kul han kör för Ducati nästa år.

Stora klassen kunde varit mer spännande. Grym körning dock av Stoner som vann sista racet för i år. BMW:n Stoner vann var inte fy skam den heller. :gnissla Slutligen grattis igen till Rossi, "The doctor" Världsmästare 2008. :)

Last edited:
Historian bakom är väl att Space alltid tippar Hayden som vinnare och alltid har fel.

Tippar som Du säkert vet såklart inte alltid Nicky som vinnare men dem som följde träningar och även kvalet i helgen kunde knappast missa att Nicky var riktigt på gång.

Förövrigt så tippade jag faktiskt Lorenzo som vinnare till Sepang och det gick ju bra :rolleyes:

Palltipset innan kudden!

1. Jorge
2. Nicky
3. Valentino

Förövrigt så är Puig fortfarande en smutsig hund och borde förvisas ur depå på livstid och återigen hoppas man ju för Dovis skull att kontraktsskrivningen med "PRC" ursäkta HRC gick bra..

men knappast så att hojen enbart byggdes för Pedrosa..

Det snackades ju redan förra året om det och är väl vad jag förstått istort sett officiellt att man byggt nya 800cc modellen med Smurfmått och att Nicky fått anpassa sig så gått han har kunnat..

Härligt att Dovi förnedrar Hayden igen. Hayden på no1 material

no1 .... :va

Härligt att Dovi förnedrar Hayden igen. Hayden på no1 material

no1 .... :va

Last edited:
*SUCK* och *DUBBELSUCK* dom 2 tråkmånsarna ska med till viasat :huvet faan man undrar ju ibland om dom tittar på samma race som vi andra, kommentarerna kommer ju ibland ett halvt varv senare.
Jävligt tråkigt att det inte går att lyssna på dom engelska istället ....

T.o.m dom Engelska kommentatorerna började låta avslagna och upprepade fraser om igen efter varv 12 ungefär idag på MotGP racet. Men annars är dom oftast grymma.

Saknar du inte Kenny JR? En världsmästare med bättre statistik.
Bättre statistik? Ja, om man är blind, kanske.

Roberts, resultat i 500/MotoGP 1996-2007: 13, 16, 13, 2, 1, 11, 9, 19, 18, 13, 6, 24

Hayden, resultat i MotoGP 2003-2008: 5, 8, 3, 1, 8, 6

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...