Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana 2023

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Vad gjorde Tardozzi långt ute i depågatan när Martin körde ut? Eller var det Martin som körde nära Ducati factory crew när han körde ut?
Spontant kännses det som att Tardozzi var där han normalt sett inte brukar vara.

Mindgames, antar jag.
Konstigt beteende mellan fabriksteamet och dess främsta sattelitteam. Som jag förstår det delar de två teamen all data, som en riktig familj.
Kanske därför, lillebror får inte vinna över storebror...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Syns inte i kameran men Tardozzi trycker in en banan i avgasröret på Martins hoj. Race direction ska kolla alla kameror ikväll. Just nu vet hela paddocken vad som har hänt men ingen har bevis ännu.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ser ju ut som Team Pramac kör för VM och Johan Zarco's uppgift är att täcka ryggen för Jorge Martin.
Om Bagnaia inte får upp farten imorgon lördag så blir det startled 5 från dagens resultat.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Syns inte i kameran men Tardozzi trycker in en banan i avgasröret på Martins hoj. Race direction ska kolla alla kameror ikväll. Just nu vet hela paddocken vad som har hänt men ingen har bevis ännu.
Hur sjutton?
En banan i avgasröret? Tänk om Martins hoj verkligen hade "gone bananas" och Martin hade bommat att kvala och Pecco vunnit.
Hade Ducati slagit sig för bröstet och ansett sig värdiga vinnare? "Tur att vi tyckte bananen i Martins avgasrör så Pecco kunde vinna!"

Så italienskt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad gjorde Tardozzi långt ute i depågatan när Martin körde ut? Eller var det Martin som körde nära Ducati factory crew när han körde ut?
Spontant kännses det som att Tardozzi var där han normalt sett inte brukar vara.

Mindgames, antar jag.
Konstigt beteende mellan fabriksteamet och dess främsta sattelitteam. Som jag förstår det delar de två teamen all data, som en riktig familj.
Kanske därför, lillebror får inte vinna över storebror...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Förra veckan var ju en massa Instagramkrigare upprörda över att de skymtat Gigi Dall’Igna inne i Pramacs depåbox…

Mitt intryck är att en del fans har missförstått Ducatis upplägg. Den tekniska personalen tillhör inte teamen. Dall’Igna och de andra ingenjörerna jobbar för Ducati. De jobbar inte bara med fabriksteamet. De går alltid runt i de olika depåboxarna för att lyssna på samtliga förares intryck, efter varje träning. En timme efter avslutad träning samlas alla åtta chefsmekaniker för ett stort möte i Ducatis ingenjörstrailer, för att stämma av sina intryck och försöka hjälpa varandra.

Samma sak med däcken. Många tycker sig veta att det var något fusk med Martins bakdäck under GP’t, orsakat av Dall’Igna. Men man missar totalt att hela helgen bjöd på stor variation mellan däcken, trots att alla däck var nytillverkade och ur samma batch. Ett flertal förare kämpade med detta redan under träningarna och Bagnaia fick sitt dåliga bakdäck under sprintracet.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Mitt intryck är att en del fans har missförstått Ducatis upplägg. Den tekniska personalen tillhör inte teamen. Dall’Igna och de andra ingenjörerna jobbar för Ducati. De jobbar inte bara med fabriksteamet. De går alltid runt i de olika depåboxarna för att lyssna på samtliga förares intryck, efter varje träning. En timme efter avslutad träning samlas alla åtta chefsmekaniker för ett stort möte i Ducatis ingenjörstrailer, för att stämma av sina intryck och försöka hjälpa varandra.
Detta lär ju vara en av orsakerna till att Ducatt också haft såna framgångar under Dall`Ignas tekniska ledning (och att det finns åtta ducatis på gridde för tillfället). Man lyssnar på ALLA förare och vad de har att säga, inte bara stjärnföraren i fabriksteamet. Tänker att man bygger en mer långsiktigt konkurrenskraftig hoj på det sättet också, att hojen blir mer komplett och allsidig.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Den här helgen hade inte kunnat starta mer spännande!
You can't make this shit up! ?
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Jag kommer sitta klistrad!
Hoppas att Pecco kan hålla kvar titeln, jag tycker han är den mest sportsliga av dom två det står mellan, han gör inte massor av egoistiska val på banan som påverkar andra som ”knuffa ut andra ur kurvan Martin”. ?
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Söndagspallen:
Marini
Martin
Vinales

:näsblod
Ytterligare en förare (på en Ducati) som tar sin första vinst i högsta klassen.

Detta efter han tagit sig genom Q1 först.. :va
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Haha Pecco gör en Banjo och får allt och funka och slickar asfalten med duccen. Hohohho Har han bytt gashandtag till snabbgas. Det här ser illa ut för Martin...

Banjo med självförtroende är farligt. Den enda som stoppar honom är FÖR högt självförtroende och Banjon själv.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
KTM fortsätter att utmärka sig som depåns rövhål avseende hur man hanterar kontrakt. En vecka innan säsongsavslut drar de sig ur sin CF moto-branding/huvudsponsring av Prüstel GP-teamet i Moto3, ett team som förutom att ha runt 20 anställda också nyligen signat ny förare. Bara för någon månad sen ska teamet dessutom ha fått indikationer på allt var ok inför 2024, enligt en tydligen besviken teamchef som intervjuades i depån under moto3-kvalet.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top