Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana 2023

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Medan jag fortfarande undrar över vad som hände Jorge Martin i Racet i Qatar för formen
från igår var ju borta så är det ju dags för 2023's sista MotoGP tävlingar redan nästa vecka.
Några tider.
1700418303491.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Den här exklusiva skaran har aldrig kört med för lågt däcktryck 2023 och riskerar alltså högst 3 sekunders tidstillägg ifall de råkar göra det i Valencia.
"Fabio Quartararo, Takaaki Nakagami, Brad Binder, Joan Mir, Fabio di Giannantonio, as well as the injured Alex Rins and Miguel Oliveira."
från
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Det känns lite i luften som att det kommer bli en upprepning av 2006, då Hayden låg under med 8 poäng inför Valencia och vann med 5 efter att krutröken lagt sig.
Nu ligger förvisso Martin hela 21 poäng bakom, men av någon anledning ploppade 2006 upp i mitt huvud och jag tror historien kan upprepa sig och Martin vända på placeringarna i totalen.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det känns lite i luften som att det kommer bli en upprepning av 2006, då Hayden låg under med 8 poäng inför Valencia och vann med 5 efter att krutröken lagt sig.
Nu ligger förvisso Martin hela 21 poäng bakom, men av någon anledning ploppade 2006 upp i mitt huvud och jag tror historien kan upprepa sig och Martin vända på placeringarna i totalen.
Tänkt det samma! Pecco tog ju ta onödiga risker igår. Något säger mig att han kan bli helt stel och bara segla baklänges i fältet, alternativt vurpa!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det känns lite i luften som att det kommer bli en upprepning av 2006, då Hayden låg under med 8 poäng inför Valencia och vann med 5 efter att krutröken lagt sig.
Nu ligger förvisso Martin hela 21 poäng bakom, men av någon anledning ploppade 2006 upp i mitt huvud och jag tror historien kan upprepa sig och Martin vända på placeringarna i totalen.
Om Martin vinner både sprinten och söndagen samtidigt som B nollar sprinten och kommer trea på söndagen så blir det tie.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Njae. Pecco har nog lättare med nerverna denna säsong än förra. Tror på P3 i kval och P3 i både sprint och rejs. Men Martin kommer nog fan att vinna båda loppen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Njae. Pecco har nog lättare med nerverna denna säsong än förra. Tror på P3 i kval och P3 i både sprint och rejs. Men Martin kommer nog fan att vinna båda loppen.
+1 på den.
JMart tar båda racen men Bagnaia gör mer än tillräckligt för att ta mästerskapet.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hmmm, Martin vinner både sprint och söndag, Bagnaia 2:a på sprinten, men blåser motorn på söndag, DNF.

Hursom, bägge är värdiga mästare
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vinner Martin med mindre än 5 poäng tycker jag han ska bjuda Johan Zarco på i varje fall en liten öl som tack för insatsen på Philip Island.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Inför Valencia finns inte längre någon teoretisk chans för Brad Binder att nå 320 poäng totalt i mästerskapet vilket betyder (vad jag kan se) att 38-årige Dani Pedrosa slutar på en 4'e plats vad gäller snittpoäng/helg med sina 32 poäng på 2 wildcard. Mer än någon annan icke-Ducatiförare och endast slagen av Pecco, Martin och Bez.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Är ny asfalt runt hela banan. Så Jorge kanske får samma problem som Qatar som också hade ny asfalt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så har Maverick Vinales knäckt Jorge Lorenzo's rekord från 2016 ! Men det är 20 minuter kvar av Practise = Q0
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad gjorde Tardozzi långt ute i depågatan när Martin körde ut? Eller var det Martin som körde nära Ducati factory crew när han körde ut?
Spontant kännses det som att Tardozzi var där han normalt sett inte brukar vara.

Mindgames, antar jag.
Konstigt beteende mellan fabriksteamet och dess främsta sattelitteam. Som jag förstår det delar de två teamen all data, som en riktig familj.
Kanske därför, lillebror får inte vinna över storebror...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top