Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana 2023

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Medan jag fortfarande undrar över vad som hände Jorge Martin i Racet i Qatar för formen
från igår var ju borta så är det ju dags för 2023's sista MotoGP tävlingar redan nästa vecka.
Några tider.
1700418303491.png

Den här exklusiva skaran har aldrig kört med för lågt däcktryck 2023 och riskerar alltså högst 3 sekunders tidstillägg ifall de råkar göra det i Valencia.
"Fabio Quartararo, Takaaki Nakagami, Brad Binder, Joan Mir, Fabio di Giannantonio, as well as the injured Alex Rins and Miguel Oliveira."
från

Last edited:
Det känns lite i luften som att det kommer bli en upprepning av 2006, då Hayden låg under med 8 poäng inför Valencia och vann med 5 efter att krutröken lagt sig.
Nu ligger förvisso Martin hela 21 poäng bakom, men av någon anledning ploppade 2006 upp i mitt huvud och jag tror historien kan upprepa sig och Martin vända på placeringarna i totalen.

Det känns lite i luften som att det kommer bli en upprepning av 2006, då Hayden låg under med 8 poäng inför Valencia och vann med 5 efter att krutröken lagt sig.
Nu ligger förvisso Martin hela 21 poäng bakom, men av någon anledning ploppade 2006 upp i mitt huvud och jag tror historien kan upprepa sig och Martin vända på placeringarna i totalen.
Tänkt det samma! Pecco tog ju ta onödiga risker igår. Något säger mig att han kan bli helt stel och bara segla baklänges i fältet, alternativt vurpa!

Om Martin vinner både sprinten och söndagen samtidigt som B nollar sprinten och kommer trea på söndagen så blir det tie.

Njae. Pecco har nog lättare med nerverna denna säsong än förra. Tror på P3 i kval och P3 i både sprint och rejs. Men Martin kommer nog fan att vinna båda loppen.

Njae. Pecco har nog lättare med nerverna denna säsong än förra. Tror på P3 i kval och P3 i både sprint och rejs. Men Martin kommer nog fan att vinna båda loppen.
+1 på den.
JMart tar båda racen men Bagnaia gör mer än tillräckligt för att ta mästerskapet.

Hmmm, Martin vinner både sprint och söndag, Bagnaia 2:a på sprinten, men blåser motorn på söndag, DNF.

Hursom, bägge är värdiga mästare

Vinner Martin med mindre än 5 poäng tycker jag han ska bjuda Johan Zarco på i varje fall en liten öl som tack för insatsen på Philip Island.

Inför Valencia finns inte längre någon teoretisk chans för Brad Binder att nå 320 poäng totalt i mästerskapet vilket betyder (vad jag kan se) att 38-årige Dani Pedrosa slutar på en 4'e plats vad gäller snittpoäng/helg med sina 32 poäng på 2 wildcard. Mer än någon annan icke-Ducatiförare och endast slagen av Pecco, Martin och Bez.

Är ny asfalt runt hela banan. Så Jorge kanske får samma problem som Qatar som också hade ny asfalt.

Så har Maverick Vinales knäckt Jorge Lorenzo's rekord från 2016 ! Men det är 20 minuter kvar av Practise = Q0

Vad gjorde Tardozzi långt ute i depågatan när Martin körde ut? Eller var det Martin som körde nära Ducati factory crew när han körde ut?
Spontant kännses det som att Tardozzi var där han normalt sett inte brukar vara.

Mindgames, antar jag.
Konstigt beteende mellan fabriksteamet och dess främsta sattelitteam. Som jag förstår det delar de två teamen all data, som en riktig familj.
Kanske därför, lillebror får inte vinna över storebror...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...